Är detta ett skämt eller är jag bara nojjig??

Permalänk
Medlem

Är detta ett skämt eller är jag bara nojjig??

http://www.tradera.com/Har_du_en_ASROCK_S754_Moderkort_Kolla_...

Seriöst ?? ett kort man smäller in i nån speciell gul "cpu-uppgraderingsport" och får nya minnessocklar och en ny cpusockel ??

Detta var det sjukaste jag sett sen det där grafikkortet från *någon* tillverkare som hade både pci-e och agp. (någon som vet vilket det var ??)

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

ja det var från samma tillverkare av det du länkar till

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är bara du som är nojjig, sådana portar har funnits väldigt länge

Visa signatur

| AMD Ryzen 3700X | FD Nano S | Noctua NH-U12A | Asus ROG Strix B450-I | Kingston HyperX Fury Black DDR4 3600MHz 32GB 16CL | Corsair MP510 1TB | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080 Ti Waterforce 11GB | Corsair RM850X V2 850W | Logitech G710/G305 | Acer Predator Z301C |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Satyrion
Det är bara du som är nojjig, sådana portar har funnits väldigt länge

Men seriöst, det låter ju som ett dåligt aprilskämt

Aja, att ass-rock hittar på lite allt möjligt konstigt det vet man ju iofs.

bjonss13: det är inte asrock kortet med både pci-e och agp jag menade där utan ett grafikkort som hade både agp+pci-e kontakter, det var dessutom rött och asrocks grejor e ju blå så det var definitivt inte dom som gjorde det grafikkortet, hmm var det HIS kanske ?

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Asrock Dual Sata 2 som det snackas en del om på forumet har en slot för sockeluppgradering så man kan använda sockel AM2 och DDR2-minnen. Har en sån själv.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske HIS, de brukar ju hitta på många udda saker med grafikkorten.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Kanske HIS, de brukar ju hitta på många udda saker med grafikkorten.

Ja jag kommer bara ihåg säkert att det var rött men HIS var ett namn jag med kände krafsa i bakhuvudet

Det var kanske rent av i en artikel här på swec jag såg kortet.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Ja jag kommer bara ihåg säkert att det var rött men HIS var ett namn jag med kände krafsa i bakhuvudet

Det var kanske rent av i en artikel här på swec jag såg kortet.

Ja det var artikel här på swec. Nu är det väl inte värt att söka fram det. Men HIS är lustiga. Fixar PCI-E x1 kort (med x1 kontakt), gör även vanliga PCI av gamla kort. Synd att det inte är fler som erbjuder sådana kort. Precis vad man vill ha om man ska ha 3 eller 4 skärmar. Dvs ett modernt kort så drivrutinsstödet finns kvar men ändå gammalt gränssnitt. Eftersom förutom SLI/crossfire -moderkort är det inte så många som har dubbla PCI-E x16 platser.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG