Permalänk
Medlem

chieftec agg för klent?

Jag har nyss fått in ett BFG 8800gts 640 OC2 i lådan med datorn i sign..men jag får konstiga blådumpar eller frysningar varje gång jag spelar spel på höga inställningar etc..jag kan tydligt höra hur nätagget ( http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=SIR620W... ) börjar surra så in i *****..något det inte har gjort förut...nu överröstar agget allt 500 %..så fort jag belastar datorn med 5-6 processer uppe samtidigt så börjar agget axxa ordentligt..har laddat in senaste drivisarna till kortet och jag kan inte tänka mig att det är detta som krånglar..

Eftersom agget ändå verkar rätt ok och 620 watt så förväntar jag mig verkligen mer av detta men kan det vara detta som ligger bakom den konstiga instabiliteten i systemet eller är det något annat? min klock till 3.5 ghz är 1.45 vcore och 2.1 på minnena..det har fungerat stabilt ända tills nu.. i spel vet jag inte eftersom jag bara haft ett 7300 gs innan...

Visa signatur

c2d e6600 @ 3.5 @ Scythe Infinity - p5w dh DLX - 2048 Corsair XMS2 pc6400 - Antec P182 - BFG 8800 GTS 640 OC2 - Acer AL1916W 19 tft Widescreen - Corsair HX520 - Itrigue 3300 2.1 - Razer Diamondback -

Permalänk

Jag har startat upp samma Grafikkort med ett Chieftec 400W fungerade stabilt och utan oljud. Har du kanske fått ett måndagsexemplar? För jag tycker att du inte ska ha några problem överhuvudtaget då du faktiskt har ett väldigt kraftigt nätaggregat.

Edit: Fel av mig jag har bara OC inte OC2. Men det borde ju inte göra någon större skillnad.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Jag har startat upp samma Grafikkort med ett Chieftec 400W fungerade stabilt och utan oljud. Har du kanske fått ett måndagsexemplar? För jag tycker att du inte ska ha några problem överhuvudtaget då du faktiskt har ett väldigt kraftigt nätaggregat.

Edit: Fel av mig jag har bara OC inte OC2. Men det borde ju inte göra någon större skillnad.

MVH laggarbacken

ja men det ska ju lixom inte börja låta som ett kraftverk så fort man startar nåra apps..fan jag köper ett hx520..det verkar så bra..

vidare så kanske det är klocken som ställer till det

Visa signatur

c2d e6600 @ 3.5 @ Scythe Infinity - p5w dh DLX - 2048 Corsair XMS2 pc6400 - Antec P182 - BFG 8800 GTS 640 OC2 - Acer AL1916W 19 tft Widescreen - Corsair HX520 - Itrigue 3300 2.1 - Razer Diamondback -