Mitt fotostartpaket, nått att tänka på?

Permalänk
Medlem

Mitt fotostartpaket, nått att tänka på?

Happ, nu har jag tillslut lessnat på att enbart beundra alla grymma bilder i fototrådarna och bestämt mig för att göra ett försök själv.
Har efter lite funderingar plockat ihop lite prylar som jag tror kommer räcka ett tag för en nybörjare som mig, men skulle vilja ha synpunkter på om det är något jag kanske missat!

så här ser listan på dom redan beställda prylarna ut iallafall:
klicka här!

Permalänk

Hmm, du kanske skulle ha ett annat objektiv...bara ett tips...typ 18-135mm eller 18-70mm är bra..men det är bara vad jag tycker! Annars ser det bra ut..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Hmm, du kanske skulle ha ett annat objektiv...bara ett tips...typ 18-135mm eller 18-70mm är bra..men det är bara vad jag tycker! Annars ser det bra ut..

Vart tipsad om att Kitobjektivet inte var speciellt bra, så jag tänkte att jag testar ett teleobjektiv först, går ju alltid att köpa till fler objektiv senare om jag nu lessnar snabbt

Permalänk
Medlem

why två batteriladdare?

Permalänk

Du skall inte gå till en fotobutik och känna på kamerorna?

För jag tycker du skall titta på andra märken med. Nikon kör jag personligen.
Kolla hur menyerna är och hur enkelt det är att ändra bländare mm manuellt. För det vill du göra ju mer du utvecklas!

Permalänk
Medlem

Kitobjektivet kostar under 500:- extra om det köps med kameran, jag hade helt klart lagt de pengarna på det istället för en extra batteriladdare.
Ska du komplettera med ett objektiv i efterhand så kommer det kosta mycket mer än så. Även om kitobjektivet inte är det bästa så är det gott nog att börja med.

Har du tänkt fotografera inomhus så kommer du garanterat inte klara dig med bara 70-300mm objektivet. Det ger motsvarande 112-480mm på 400D.

Sen hade jag nog hellre köpt Canons EF 75-300/4-5,6 III USM som man får 450:- tillbaka av Canon i deras "Cashback" kampanj. Dessutom får man tillbaka 700:- på 400D. Dock gäller "Cashback" kampanjen bara fram till 30/6 så det är lite bråttom.
Edit: Såg visst fel på rabatten på objektivet, det är bara det stabiliserade objektivet som man får pengar tillbaka på, men det kostar ju en hel del mer.

Jag hade tagit det här paketet istället och eventuellt kompletterat med ett till minneskort, men 2GB räcker till att börja med.
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010110349

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Kitobjektivet kostar under 500:- extra om det köps med kameran, jag hade helt klart lagt de pengarna på det istället för en extra batteriladdare.
Ska du komplettera med ett objektiv i efterhand så kommer det kosta mycket mer än så. Även om kitobjektivet inte är det bästa så är det gott nog att börja med.

Har du tänkt fotografera inomhus så kommer du garanterat inte klara dig med bara 70-300mm objektivet. Det ger motsvarande 112-480mm på 400D.

Sen hade jag nog hellre köpt Canons EF 75-300/4-5,6 III USM som man får 450:- tillbaka av Canon i deras "Cashback" kampanj. Dessutom får man tillbaka 700:- på 400D. Dock gäller "Cashback" kampanjen bara fram till 30/6 så det är lite bråttom.
Edit: Såg visst fel på rabatten på objektivet, det är bara det stabiliserade objektivet som man får pengar tillbaka på, men det kostar ju en hel del mer.

Jag hade tagit det här paketet istället och eventuellt kompletterat med ett till minneskort, men 2GB räcker till att börja med.
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010110349

Du har en poäng där, laddaren är borta, så jag kanske ska köra på kitobjektivet och 70-300 så jag är någorlunda "förberedd" inför framtiden också?
eller kanske jag rent av ska köra på enbart kit-objektivet nu till en början och sen köpa ett vettigare objektiv än sigmas 70-300?

EDIT: happ, beställningen vart tydligen ogiltig när laddaren togs bort (finansiering)
Bestämde mig för att det kanske är bäst att testa med kitobjektivet först och främst, kommer nog ändå inte avancera så jättesnabbt då kompaktkameror är det enda jag har tidigare erfarenhet av.