Permalänk
Medlem

privat:

Bil/husnycklar samt plånka Vänster fram

Mobil högerfram

På jobbet har man ju en del verktyg. Men jag försöker hålla verktygen till det minimala då det sliter på höfterna en del att släpa runt på allt. Så:

Isolerad skruvmejsel med liten bits-sats för alla diverse skruvar.

Spänningsprovare modell mindre

Mätstock

10-11mm lednyckel

skiftnyckel modell mindre

Nycklar

plånbok

arbets samt privat mobil

Tre knivar i tre olika slidor

Skalkniv modell jättevass

Skalkniv modell "skitkniven"

Snickarkniv modell lagomt vass.

Anteckningsblock modell liten

Färgpenna vit samt svart. Godkänd för kladdande på högspänningsskarvar

Vanlig bläckpenna

Skaltång

Kabelskåpsnyckel

Samt så bär jag allt som ofta med mig en verktygsväska och gasolflaskan vart än man vandrar.

//Distrubitions-Elektriker.

Permalänk

Nycklar, Mobil, Plånbok, Kniv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Läste flickor i rubriken... Läggdags tror jag xD

OnT: Det enda jag brukar ha som kanske inte är standard är handkräm, på grund utav att mina eksem kontant torkar ut händerna.

Permalänk
Medlem
  • Vänster benficka: manual med bedömningskoder för prehospital triagering, jobbmobil, NOSA Luktskydd - google it :).

  • Vänster fram: privat mobil.

  • Höger benficka: anteckningsblock, pennor, pupillampa, ficklampa.

  • Höger fram: plånka, ID/passerkort.

  • Höger bakficka: extra par gummihandskar.

  • Utrustningsbälte: vä sida rakelmobil, hö sida en Leatherman Raptor och tejprulle.

  • Höger jackficka: snus

Vardagsbrallorna; mobil, nycklar, plånbok och snus.

Visa signatur

.:Ryzen 7 5800X3D ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 7900 GRE 16GB Nitro+ ♠ Asus TUF 850W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Medlem

I mina fickor har jag:

1st Keysmart extended

1st:Secrid mini wallet

Och för stunden :

1st Iphone 5S då jag testar en iwatch men annars 1st Honor8.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Enbart nycklar

Permalänk
Medlem

Höger: Telefon, cigaretter, tändare
Vänster: Plånbok, busskort, vape, nycklar
Vänster nere: Näsdukar, tuggummi

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

eehrm, mobil, plånbok, bilnycklar, ett multiverktyg som ramlat isär, eltejp, bläckpännor, spritpennor, allmänt krimskrams, liten fällkniv och det viktigaste, Snuset i vänster bakficka!

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

Vardag:
Vänsterbyxficka, plånbok och snusdosa.
Högerbyxficka, mobiltelefon.
Bilnycklar i höger jackficka.

Om jag av misstag lagt något av föremålen i en annan ficka, så blir man lite orolig först innan man kommer på att de finns i en annan ficka. xD

Jobbet:
Vänsterbyxficka, plånbok och snus.
Högerbyxficka, kniv och arbetshandskar.
Vänsterbenficka, mobiltelefon.
Högerbenficka, jobbtelefon. Utanför denna ficka sitter 2 pennor dessutom.
Högerbakficka, veckans annonsblad. Arbetar på Coop.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Telefonen tändare å cigg..

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Medlem

Telefon, snus, nycklar, plånbok har jag alltid med mig. På jobbet har jag ännu fler nycklar, kniv och arbetshandskar.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Telefon, snus, nycklar och plånbok.

Permalänk
Medlem

Vänster: Iphone, Iphone lurar

Höger: Liten korthållare ( använder inte kontanter ), Vape ( Reuleaux rx 200 )

Allt annat som nycklar , mössa och vantar hamnar i min dokumentväska som följer med mig vart jag än går.

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Avstängd

Korthållare, mobil, nycklar, kniv

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

plånbok, iphone 8 + apples trådlösa lurar, cigarettetui, zippotändare samt nycklar

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

@MrMadMax: Har du plånboken i bakfickan? Hur är den att sitta på? Jag är rätt less på att mina kort böjer sig och har kollat på liknande den du använder. Det slutar alltid med att struntar i det för att den verkar förjävla oskön att sitta på (har alltid plånboken i bakfickan).

On topic:

Nycklar
Plånbok
Telefon

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Höger framficka: Mobil
Vänster framficka: Plånbok eller nycklar

Jag skummade igenom tråden, men hittade inga inlägg (kan ha missat nåt) om hur folk klarar av att ha saker i backfickan. Hur kan ni tycka att det inte är obekvämt att sitta på något? Framför allt plånbok eller nycklar. För att inte tala om mobilen som ju kan böjas eller spräcka skärmen.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Avstängd

Just nu har jag min tfn I ena fickan, nycklar, bankomatkort samt hisskort till jobbet i andra. Cigg/hörlurar I vänster jackficka samt snus och tändare i höger jackficka. Kvitto på inköp från BF I fickan på armen.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Höger framficka: Mobil
Vänster framficka: Plånbok eller nycklar

Jag skummade igenom tråden, men hittade inga inlägg (kan ha missat nåt) om hur folk klarar av att ha saker i backfickan. Hur kan ni tycka att det inte är obekvämt att sitta på något? Framför allt plånbok eller nycklar. För att inte tala om mobilen som ju kan böjas eller spräcka skärmen.

Kan intr annat än hålla med dig. 1 eller 2 ihopvikta a4 eller något kvitto göt att jag ber om nåd

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

@MrMadMax: Har du plånboken i bakfickan? Hur är den att sitta på? Jag är rätt less på att mina kort böjer sig och har kollat på liknande den du använder. Det slutar alltid med att struntar i det för att den verkar förjävla oskön att sitta på (har alltid plånboken i bakfickan).

On topic:

Nycklar
Plånbok
Telefon

Jag har allt i framfickorna. Denna lilla och kompakta plånboken är perfekt. Körde plånboken i bakfickan tills jag efter en kväll när man fått i sig en för många tappade plånboken...
Mobil i ena fickan och plånbok och nyckelknippa i den andre framfickan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Jag har allt i framfickorna. Denna lilla och kompakta plånboken är perfekt. Körde plånboken i bakfickan tills jag efter en kväll när man fått i sig en för många tappade plånboken...
Mobil i ena fickan och plånbok och nyckelknippa i den andre framfickan.

Man kanske får börja testa med framfickan och någon slags orbitkey-grej för nycklarna.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Vänster fram: Mobil+tobak
Höger fram: Nycklar, tändare samt ev mynt
Höger bak: Plånbok
Vänster bak: Diverse skräp typ kvitton, post-it etc..

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk

Höger fram: mobil i plånboksfodral. Visa, körkort ev pendlar kort. Även hörlurar ibland.
Vänster fram: nycklar och passerkort.

Sen har jag ofta outdoorbyxor o då kan det hamna lite vad som helst i fickorna sidofickorna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Höger: Endast mobil
Vänster: Plånbok samt nycklar

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

På jobbet: nycklar med nyckelband i höger framficka.
Privat: tomma fickor.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Inaktiv

LG G3 (mobil), iPod Classic 80GB, plånbok och nyckelknippa.

Permalänk
Medlem

Plånbok till vänster och Nycklar till höger, inget annat.

Så har det alltid varit och kommer alltid vara.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Avstängd

Pallar inte heller att ha något i bakfickorna. Fick problem med domningar i benet (höger) då jag körde bil, fattade inte vad det berodde på... men till slut kom jag på att jag kanske skulle sluta ha plånboken i höger bakficka och då... wow! Inga problem längre!

Höger framficka: jobbmobilen, vänster framficka: privata mobilen och en tuggummipåse. Ibland blir jag tvungen att ha nycklar/tag med mig och då får dessa samsas med jobbmobilen.

Permalänk
Medlem

Privat:

* Nycklar
* Plånbok
* Telefon
* Snusdosa

I jobbet:

* Nyckelknippa modell stor
* Ficklampa
* Skiftnyckel Bahco 31
* U-nyckel 10/13
* Vändbar spår/philipsmejsel
* Liten elmejsel
* Sidavbitare
* Minipolygrip
* Litet skjutmått
* Tumstock
* Multimeter
* Kniv
* Rits
* Pennor, oftast för många
* Montagehandskar
* Snusdosa

...släpar kort och gott runt på ett halvt vaktmästeri. Är förstemaskinist i handelsflottans stolthet.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Avstängd

-LG G3 mobilen i vänster framficka
-Nyckelklippa i höger framficka
-Plånbok i höger bakficka

Har jag hörlurar med mig så har jag dessa runt halsen då de är ett par större AKG hörlurar.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.