Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Llywellyne
Magrutor är enligt min åsikt snyggt, men lagom är ALLTID bäst!

Som redan sagts är det insidan som räknas, om man är riktigt kär i någon så är den människan det vackraste man vet, oavsett hur han eller hon ser ut.

Min tur att dra en "Hollywood" tror jag Det här är verkligen inte sant. Däremot kanske man kan tänka sig acceptera ett sämre utseende än om det var ett ONS man var ute efter, men "vackrast" blir partnern knappast. Hade ju varit jättebra om så var fallet, men ja, så är det tyvärr inte. Att man tolkar utseendet lite mer positivt än man annars hade gjort är en sak, men det är ingen dag/natt-skillnad.

Permalänk

Inte riktigt så jag menade heller. Ingen kommer någonsin vara lika snygg som till exempel Johnny Depp, men "snygg" och "vacker" är i min bok inte riktigt samma sak.
"Vacker" behöver nämligen inte ha ett dugg med utseende att göra!

Visa signatur

Den här anslutningen har begränsad eller ingen anslutningsmöjlighet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidd
Min tur att dra en "Hollywood" tror jag Det här är verkligen inte sant. Däremot kanske man kan tänka sig acceptera ett sämre utseende än om det var ett ONS man var ute efter, men "vackrast" blir partnern knappast. Hade ju varit jättebra om så var fallet, men ja, så är det tyvärr inte. Att man tolkar utseendet lite mer positivt än man annars hade gjort är en sak, men det är ingen dag/natt-skillnad.

Klart att sin tjej/kille blir den man anser vara snyggast! Annars bör man kanske se över sina känslor för den personen

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidd
Det tycker jag dårakt inte. Kan inte se hur jag skulle kunna acceptera att något externt - något utanför han och mig - ställde sig i vägen. Det spelar ingen roll vad det är, man tar hand om det.Men... tja, det var inte riktigt det här jag menade med "kärleken övervinner allt". Frågan är ju om man skulle kunna lita på sin partner efter den gjort något sådant (varit otrogen, slagit en, etc)... dvs, då är det ju dina känslor som börjar falla. Och tja, om känslorna viner, hur kan då "kärleken vinna" eftersom kärleken är det som just nu håller på att ta stryk?

Och stackars flickan din Ge henne en kram från mig... kan inte vara lätt det där...

Aha så ^^ Jo men jag skulle aldrig lita på henne igen, inte hon på mig heller. Har man gjort det en gång varför inte göra det igen?

Jo det gör jag varje dag.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Llywellyne
Inte riktigt så jag menade heller. Ingen kommer någonsin vara lika snygg som till exempel Johnny Depp, men "snygg" och "vacker" är i min bok inte riktigt samma sak.
"Vacker" behöver nämligen inte ha ett dugg med utseende att göra!

Hm, för mig är "vacker" en sort av "snygg", men jag förstår vad du menar och då håller jag med ^_^x

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Klart att sin tjej/kille blir den man anser vara snyggast! Annars bör man kanske se över sina känslor för den personen

Uh, det här låter som något jag gärna skulle vilja tro på, men tyvärr är jag fast för mycket i verkligheten för att kunna göra det :\

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89Jo det gör jag varje dag. [/B]

Ge henne en till! ^_^x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Klart att sin tjej/kille blir den man anser vara snyggast! Annars bör man kanske se över sina känslor för den personen

Ehh, man älskar ju inte någon enbart för utseendet, så varför kan man inte tyckar att det finns andra som är snyggare? Det bör ju inte påverka en känslor.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidd
Uh, det här låter som något jag gärna skulle vilja tro på, men tyvärr är jag fast för mycket i verkligheten för att kunna göra det

Bara för att du inte känner så betyder ju inte det att andra känner så.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Ehh, man älskar ju inte någon enbart för utseendet, så varför kan man inte tyckar att det finns andra som är snyggare? Det bör ju inte påverka en känslor.

Nej, men man bör ju ha blitt ihop med någon som uppfyller sina preferenser, kanske inte alla, men iaf så mycket det går. Finns ju aldrig någon perfekt människa, men så nära det går!

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

mm jag kan iaf tänka mig att var ihop med nån som är sådär varken ful eller snygg. men så länge man gillar personens sätt eller va man ska säga personlighet. så kan mna ju vara ihop känslorna är ju ändå mest. även om man har vissa restriktioner för personen får se ut. och klart man kan säga att folk är snygga fast man är ihop med en annan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidd
Det tycker jag dårakt inte. Kan inte se hur jag skulle kunna acceptera att något externt - något utanför han och mig - ställde sig i vägen. Det spelar ingen roll vad det är, man tar hand om det.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article363449.ab

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Klart att sin tjej/kille blir den man anser vara snyggast! Annars bör man kanske se över sina känslor för den personen

Amen kära nån.
Det är fullt normalt att tycka att folk är snygga.
Inte på något sätt spelar det någon roll för förhållandet om man tycker att andra tjejer är snygga, eller rent av snyggare än sin flickvän.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Amen kära nån.
Det är fullt normalt att tycka att folk är snygga.
Inte på något sätt spelar det någon roll för förhållandet om man tycker att andra tjejer är snygga, eller rent av snyggare än sin flickvän.

Klart det gör, visst, andra kan vara snygga (inte för att man kollar), men snyggare, nje det vet jag inte.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leifiplomerosftw
Då får man gratulera till din "Top 10 snyggaste tjej i Sverige"-flickvän

Haha ja det är väl inte mycket mer man kan göra, lyckliga jävel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leifiplomerosftw
Då får man gratulera till din "Top 10 snyggaste tjej i Sverige"-flickvän

Ja i mina ögon är hon det iaf. Sen har ju alla olika preferenser såklart. Sen förstärks ju ett yttre av det inre med. Någon man tycker är snygg från början kan ju bli ful när man lär känna personen.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leifiplomerosftw
Aldrig hänt mig dock.

Det förutsätter att ens smak ändras med tiden.
Däremot kan en snygg hona bli väldigt oattraktiv om dennes personlighet är crap.
Sen om honan fortfarande är befruktningsbar eller inte behöver vi inte gå in på.

Jo visst, jag skulle dock aldrig kunna ha ett ONS, känns lite respektlöst och meningslöst. Vad är sex utan kärlek egentligen?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leifiplomerosftw
Mot vem är det respektlöst?
Två individer gör sexy time och mår bra av det och skadar förhoppningsvis ingen med det heller. Mao, allt annat än meningslöst för dessa två?

Ne jag vet inte, det speciella med sexet är ju just att göra det med nån man älskar.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leifiplomerosftw
Upp till var och en mao.

Men vad vi kan enas om är att sex borde vara givande för alla som har det eller hur?

Ja det kan vi enas om Det som är fel med många ONS är väl att ena parten är lite lömsk med hur seriösa de är

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jo visst, jag skulle dock aldrig kunna ha ett ONS, känns lite respektlöst och meningslöst. Vad är sex utan kärlek egentligen?

SKitgött!

Fan vad folk jämt ska klanka ner på lite oansvarigt runtknullande.
Men om man är singel så måste man ju lätta på trycket lite då och då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Bara för att du inte känner så betyder ju inte det att andra känner så.

Nu är det iofs så att jag är pansexuell, så det var knappast mina egna känslor jag refererade till...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aijoj
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article363449.ab

Tyckte du att du var fyndig nu? Det där säger ju faktiskt ingenting. Gav paret upp för att han blev mördad? Nä, det gjorde de inte... och shit vad såna där delar av de där kulturerna skrämmer livet av mig :S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jo visst, jag skulle dock aldrig kunna ha ett ONS, känns lite respektlöst och meningslöst. Vad är sex utan kärlek egentligen?

Tja, om båda är med på det så är det ju inget. Bara båda vet vad det är som sker liksom. Men om du inte vill ha ONS kommer det ju uppenbarligen inte vara så att båda är med på det för dig, så förstår att du inte vill ha det ^_~x

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Klart det gör, visst, andra kan vara snygga (inte för att man kollar), men snyggare, nje det vet jag inte.

Så fruktansvärt naiv så det inte finns.

För det första, vadå inte kollar? Ofta du inte kikar å tycker att andra tjejer är snygga.
För det andra, vadå inte snyggare? Visst, det har med smak att göra. Rent utseendemässigt så går det, helt klart. Går alltid. Om man går på det hon har bakom pannbenet & hur hon är som person så blir det säkert annorlunda.

Om du, med handen på hjärtat, kan säga att din flickvän är snyggast i Sverige / världen så är den här tråden värdelös utan pics!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Om du, med handen på hjärtat, kan säga att din flickvän är snyggast i Sverige / världen så är den här tråden värdelös utan pics!

WORD!

Jag kollar varje dag men mer är det inte ^^ Tycker själv att min tjej är en topp 10 i sverige men lite variation för ögonen skadar aldrig

Sen som nån sa: Personligheten är allt. Träffat en hel del jag tyckt vart rent ut sagt fula, men sen blivit attraktiva med tiden när man får se det fina under ytan. Samma sak med en riktig snygging man vill slänga i säng direkt och har vilt ohämmat sex med på en gång, visar sig vara en riktigt ful människa när man lärt känna henne.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Så fruktansvärt naiv så det inte finns.

För det första, vadå inte kollar? Ofta du inte kikar å tycker att andra tjejer är snygga.
För det andra, vadå inte snyggare? Visst, det har med smak att göra. Rent utseendemässigt så går det, helt klart. Går alltid. Om man går på det hon har bakom pannbenet & hur hon är som person så blir det säkert annorlunda.

Om du, med handen på hjärtat, kan säga att din flickvän är snyggast i Sverige / världen så är den här tråden värdelös utan pics!

Jag tycker hon är det ja, jag går inte och spanar in tjejer på stan eller så. Min hjärna har fullt upp med viktigare saker än att fokusera på snygga tjejer. Det var väl i 14-års åldern man faktiskt var sådan att man kolla på tjejer, men det växte man ju ur rätt snabbt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jo visst, jag skulle dock aldrig kunna ha ett ONS, känns lite respektlöst och meningslöst. Vad är sex utan kärlek egentligen?

Ser inget fel med one night. Vill man ha kul så varför inte?

Men kan säga att sex med en tjej som man varit en längre tid tillsammans med är definitivt bättre eftersom man känner varandra.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Vilka jävla moralkärringar (förlåt - inte politiskt korrekt, moralgnällpersoner?) den här tråden har tuttat fram. Vad är det för respektlöst med one-night-stand? Det enda respektlösa är väl egentligen att säga att det är respektlöst med det, då man verkligen inte har en aning. Vi är sexuella varelser, klart som fan att man tittar på andra tjejer, man behöver inte tycka att sin egna är snyggast i världen - man kan tycka om henne mest, men snyggast behöver hon för fan inte vara (vissa behöver kanske inbilla sig detta?), med detta har jag också dragit en linje mellan snygghet och attraktivitet som i varje fall jag ser som skilda ting.

Sex är inget konstigt, acceptera detta.

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av o3w1
Vilka jävla moralkärringar (förlåt - inte politiskt korrekt, moralgnällpersoner?) den här tråden har tuttat fram. Vad är det för respektlöst med one-night-stand? Det enda respektlösa är väl egentligen att säga att det är respektlöst med det, då man verkligen inte har en aning. Vi är sexuella varelser, klart som fan att man tittar på andra tjejer, man behöver inte tycka att sin egna är snyggast i världen - man kan tycka om henne mest, men snyggast behöver hon för fan inte vara (vissa behöver kanske inbilla sig detta?), med detta har jag också dragit en linje mellan snygghet och attraktivitet som i varje fall jag ser som skilda ting.

Sex är inget konstigt, acceptera detta.

Sex är inget konstigt, det är en djurisk drift. Jag anser att vi som utvecklade och intellektuella varelser bör försöka kontrollera våra djuriska drifter. Att inte kunna detta visar snarare på ett svagt intellekt.

Jag tänker mer på ONS kulturen, där en part oftast leder den andra att tro att det är mer. Om båda är med och förstår att inget annat än lite sex skall ske så är det ju inget fel med det.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Jag skulle vilja säga tvärtom. Oftast så är alla parter med på ONS. Jag menar, hur ofta är det att man har sex vid första ögonkastet, om man samtidigt planerar att bygga vidare på förhållandet till något djupare? Visst, finns säkert massor med folk som träffats på det sättet, och numera har ett stadigt förhållande med samma person. Men de lär väl ändå tillhöra minoriteten, samt kanske skedde av slumpen.

Tror det är många (speciellt tjejer) som endast har kommit i den situationen pga att någon pumpar dem fulla med alkohol. Märkar man ju på krogen, många killar som endast försökt pumpa några av mina kompisar fulla med alkohol för att sedan bli lite väl närgågna.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Tror det är många (speciellt tjejer) som endast har kommit i den situationen pga att någon pumpar dem fulla med alkohol. Märkar man ju på krogen, många killar som endast försökt pumpa några av mina kompisar fulla med alkohol för att sedan bli lite väl närgågna.

Äh, mina erfarenheter är att tjejer är minst lika intresserade av one-nighters som killar och det är minst lika ofta killar blir sårade då de trodde att de skulle bli något mer, nu är det väl mer så att killar i allmänhet inte vill erkänna att de blir sårade för att det bara blev ett onenight. Men överlag så är det (åter igen från min egen erfarenhet) så att folk är väldigt medvetna om att ett one-night bara är vad det är och inget mer. Allt annat är bara att behandla människor som dummare än de är. Sen när du säger att sex är en djurisk instinkt som behöver kontrolleras, varför? Vi mår bra av det både fysiskt och psykiskt, det är snarare när man börjar linda in sig i regler kring hur det ska gå till och att alla kvinnor är små sårbara varelser som inte kan ta hand om sig själva (hey mr machoman). Jag håller med om att det är fel om man lurar någon, men det har inget med själva one-nightdelen att göra, skall man ta upp problem med att man utger intentioner som man inte har så är det inget problem som är direkt kopplat till sex utan ett problem som sårar folk i andra situationer också.

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Ja ok, på det viset kan man självklart bli utnyttjad och sårad. Men jag tänkte närmast på "shit ville han/hon inget mer med detta?"-tänket, som du skrev här

Ne, har du precis träffat människan så är det nog få som har förhoppningar om nå mer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av o3w1
Äh, mina erfarenheter är att tjejer är minst lika intresserade av one-nighters som killar och det är minst lika ofta killar blir sårade då de trodde att de skulle bli något mer, nu är det väl mer så att killar i allmänhet inte vill erkänna att de blir sårade för att det bara blev ett onenight. Men överlag så är det (åter igen från min egen erfarenhet) så att folk är väldigt medvetna om att ett one-night bara är vad det är och inget mer. Allt annat är bara att behandla människor som dummare än de är. Sen när du säger att sex är en djurisk instinkt som behöver kontrolleras, varför? Vi mår bra av det både fysiskt och psykiskt, det är snarare när man börjar linda in sig i regler kring hur det ska gå till och att alla kvinnor är små sårbara varelser som inte kan ta hand om sig själva (hey mr machoman). Jag håller med om att det är fel om man lurar någon, men det har inget med själva one-nightdelen att göra, skall man ta upp problem med att man utger intentioner som man inte har så är det inget problem som är direkt kopplat till sex utan ett problem som sårar folk i andra situationer också.

Jag menar inget specifikt med att kvinnor inte kan ta hand om sig, dock brukar män vara lite värre med att vara taskig och försöka få tjejer fulla för att få till det. Brukar oftast inte vara så att tjejen lurar i killen massa sprit.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag menar inget specifikt med att kvinnor inte kan ta hand om sig, dock brukar män vara lite värre med att vara taskig och försöka få tjejer fulla för att få till det. Brukar oftast inte vara så att tjejen lurar i killen massa sprit.

Jag har jäkligt svårt att tro att tjejer som blir bjudna på massor utav alkohol på krogen inte förstår vad det är killen vill, det är väl bara att säga, nej (okej, det är inte alltid så lätt, alla män är dock inte våldtäktsmän). Du underminerar tjejernas intellekt när du säger att för killen är det bara supa henne full så får han nuppa... Tjejer behöver inte "lura" i killar sprit, om en brud gick fram till en kille på krogen och fråga om han ville knulla skulle han med ganska stor säkerhet säga ja

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Jag har jäkligt svårt att tro att tjejer som blir bjudna på massor utav alkohol på krogen inte förstår vad det är killen vill, det är väl bara att säga, nej (okej, det är inte alltid så lätt, alla män är dock inte våldtäktsmän). Du underminerar tjejernas intellekt när du säger att för killen är det bara supa henne full så får han nuppa... Tjejer behöver inte "lura" i killar sprit, om en brud gick fram till en kille på krogen och fråga om han ville knulla skulle han med ganska stor säkerhet säga ja

Jag säger inte att det bara är för killen att supa omkull tjejen för att hon skall gå med på sex, dock är det mångt många mer som skulle nappa när de är redlöst fulla än annars. Det är ju rätt bevisat att man inte tänker logiskt när du är full. Så en tjej som kanske är lite intresserad av en kille redan innan hon blir helt borta av alkohol är inte lika svårövertalad efter alkoholen har intagits.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Jag har jäkligt svårt att tro att tjejer som blir bjudna på massor utav alkohol på krogen inte förstår vad det är killen vill, det är väl bara att säga, nej (okej, det är inte alltid så lätt, alla män är dock inte våldtäktsmän). Du underminerar tjejernas intellekt när du säger att för killen är det bara supa henne full så får han nuppa... Tjejer behöver inte "lura" i killar sprit, om en brud gick fram till en kille på krogen och fråga om han ville knulla skulle han med ganska stor säkerhet säga ja

Hehe jag skulle inte säga ja.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |