Permalänk
Robot

>>Xtreme H2O<<

Tänkte göra en makeover av mitt moddade chassie som stått ofärdigt i flera månader. Insidan kommer svartlackad och utsidan kommer vara metalic-blank.
Jo ja är ju lite vattentokig också

Som vanligt kyler jag med vattenkylning:
Radiator 1# Alphacool Nexxxos Xtreme 3 (Gammal)
Radiator 2# Black Ice Xtreme 3 (NY!)
Gpu-block: DD Maze 4 (Gammal)
Cpu-block: Apogee GTX (NY!)
Nb-block: Alphacool SLI-Chipset (NY!)
Sb-block: Asetek Ice-cube (Gammal)
2 x Hydor L30 pumpar (Gamla)

Systemet består av:
Opteron 165 @
DFI SLI DR / ASUS A8N32 SLI Deluxe
X1900XT@XTX @ xxx/xxxx
Gskill 2x1Gb GBHZ @ 255mhz
RAID-0 array 2x200 SATA1
2x Fancontrollers

Besök albumet: >>Xtreme H2O<< av coolerfreak

Permalänk
Medlem

sätt fläkt skydden under plåten istället

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av conkan
sätt fläkt skydden under plåten istället

Fan-grillsen kan ej sättas under plåten.

För övrigt får vi se när beställningen dyker upp, men jag hoppas på fredag (06/01).
Ja ska ta itu med själva chassiet imorn eller på tisdag.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Inaktiv

Köp en snygg 3x120mm-plåt istället, så har du en jääättefin rektangel sen.

Permalänk

Mjoo.. visst hade en fan-grill passat bäst men ja prioritera bort chipset-blocket som ja hade tänkt mig först och de blev istället en trippel som ska placeras i botten. Ja gillar utseende men de är inte där ja satsar de mesta. Ja e helt enkelt galen i kyla och måste köra nåt som är totallt overkill. ^^
Då undrar ni förstås varför ja inte likaväl kör med kompressorkylning! Som de set ut hittils så har ja klarat mig bra med vattenkylning så de blir väl att köra på de ett tag till, sen får vi se vad som händer.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Kommmer bli hur tufft som helst!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Avstängd

Jag vill se det färdiga resultatet..

Permalänk
Medlem

samma här kommer resten av bilderna på projektet ???

Visa signatur

|Asus P5B-VM|1024 Ram|3,8 Ghz HT|570 hdd|Nvidia GF 8800 GTX|extern dvdburn|

Permalänk

Kul att ni verkar intresserade. Ja kan tänka mig att de kommer börja bli klart nästa vecka eller nu till helgen om ja nu får grejerna tills dess. Vi får se.

Ja ska ta itu med chassie-sidorna nu ikväll tänkte ja. Bilder följer, men nu har ja inte digital-kameran hemma =( men ja ska försöka få igång en annan annars får de bli mobilkameran.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

riktigt nice. vill se slutresultatet!

Permalänk

Beställningen kommer in idag. Dock så blir de bara bilder då jag måste skaffa mig en coldplate samt fixa resten av chassiet. Sen har ja bara mobil-cam nu också men solen skinner ju så man ska nog kunna fixa bra bilder. Julafton på en fet jävla varm dag

edit 1: 2 jun *kl 13:37* Arlanda Inrikes, Försändelsen är vidaresänd inom Posten från utrikesterminal. Snygga tiden!

edit 2: Dom var inte snabba nog att få ut de i fredas men idag (månda) är de äntligen dags.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Aaahh, PRYLAR! Bara att sätta igång och bygga ihop skiten nu! ; ) Bygg så det knakar!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Precis börjat på min egna *hold-down plate* som supportern i nytt mail nu skrivit att proper-platen var förstås bara tillval, fel tänkt av mig. Men hemmatillverkat får de bli.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

mkt mkt snyggt hoppas på snar uppdatering så vi får se hur det blir ! Lycka till

Visa signatur

Gigabyte Z87-X OC ,4770K@4.5,Vengance 16GB,Asus 980Ti Strix ,3x Dell Ultrasharp U2412M [5760x1200]

Permalänk

Ja räknar med att bli klar nu på fredag om allt går som de ska. Nu fattas coldplate som ska ordnas imorn (torsda) samt antingen 2x reduceringsnipplar för suget på pumparna då nuvarande ej lämpar sig för nya tygonslangen, eller också finns de en nippeltyp som jag spanat in men ja är osäker på gängningen. Imorn förbättras även samtliga mobil-bilder.

Adapterplåten för blocket är i princip klart då de är nästintill lika bra ursågat samt runslipade skruvkanter i mitt fall mot för originalplåten som ju förstås är fräst. Nu fattas de bara att själva plåten ska sågas ut d.v.s snabbt och enkelt men därpå tuff polering för att matcha originalet's noga kromade finish.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

det här bygget kommer att bli nåt monster skylning tro jag i alla fall se bra ut som f_N

Visa signatur

[B][Corsair Crystal 570 vit] [Gigabyte z77x-up7] [Intel Core 3770K @4,6GHz 1.3v]
[Corsair 8GB CL9 1600Mhz Dominator Platinum] [SSD Samsung 860 EVO 250GB]
[PSU Corsair HX860I] [GPU GTX 1070 2012Mhz/9300Mhz] [3Dmark spy 6166P]

Permalänk
Avstängd

Du förresten, jag hitta felet i den där fin felet grejen

fläkten längst till vänster är vänd med framsidan mot kameran dom andra har baksidan mot

Men tusan vilket bygge du har där :P,

sånt vill jag också ha

Visa signatur

c2d e6600@3200 mhz (tuniq tower), msi g7900gto och asus p5b deluxe, och 2 gig corsair xms2 5-5-5-12 800mhz, nzxt lexan och antec he 500w

Permalänk
Medlem

Mycket bra jobb med plåtarna, ska bli spännande att se hur det blir med chassit också. Blir kul att se när allt är färdigt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swerobin91
det här bygget kommer att bli nåt monster skylning tro jag i alla fall se bra ut som f_N

Jorå.. monsterkylning kan man nog allt kalla de. Har sett 2 trippel förrut men bara förekommende i zalman's gigantiska chassien eller om de är antec också.

Min fulgrej med fin felet tyckte väl ändå ja att ja förklarade lite kort men visst fläkten e felvänd. Nåväl de va fult som de var så vi lämnar de.

För att förklara bakgrunden lite varför de blivit en så lång rackare så var de från början så att en polare på min utbildning skulle kasta sitt miditower av Chieftec model men precis som Antec så gör ju dom många gånger identiska chassien och de hela slutade med att ja kapade av toppen på detta och satte ihop med mitt Antec. Så de blev de ju billigt och bra måste man ju säga.
Nu kanske ni tycker att ja borde svetsat ihop bägge 2 så att de blev en ända stor fet klump men de hade bara blivit jobbigt samt att ja inte är så jätteförtjust i en tjock klump.

Deadlinen stämde ju inte alls då de finns lite mer som ska göras har ja märkt bara senaste dagen =( Måste på Clase och fixa längre M4 skruvar, sen behövs också bättre neprene-material. Nu kommer även hälften av veckan gå bort p.g.a avslutning av min utbildning + extrem paintball-match på 35-40 pers och hårdkokt festande. Men tids nog så ska man få rull på allt.

Sist då. De ska in lusrör i denna skapelse sen också. Äckligt ljussken blir de väl

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Härligt att se andra hålla på för fullt. Mitt Mach2 bygge ligger å vilar lite nu men jag tror att jag måste komma igång igen Du peppar för mycket med dina grejer. Bra jobbat! Hoppas att du når 3600Mhz!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Kör du äppelcidervinäger runt i slangarna och pumpen oxo? Tror inte det är så bra, det borde göra mer skada på pumpen och slangarna om du kör längre tid med det. Nån som kan bekräfta/dementera?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Härligt att se andra hålla på för fullt. Mitt Mach2 bygge ligger å vilar lite nu men jag tror att jag måste komma igång igen Du peppar för mycket med dina grejer. Bra jobbat! Hoppas att du når 3600Mhz!

Du var väl i princip klar, eller? Haha! jorå.. klart man måste peppa. Har ni tur så får ni se härliga minusgrader imorn. Ja gissar väl att ja kan tänkas hamna nånstans runt 3400-3500mhz fast färdig burk dröjer nog ett tag (nästa vecka nån gång) men ja ska försöka göra allt för att nå 3.6

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thewli
Kör du äppelcidervinäger runt i slangarna och pumpen oxo? Tror inte det är så bra, det borde göra mer skada på pumpen och slangarna om du kör längre tid med det. Nån som kan bekräfta/dementera?

Ja har sett detta tidigare så ja har väl mest tänkt som så att de inte borde bli nån skada igentligen. Första omgången kördes ca 30min, därefter körde jag en gång till i runt 30-40min fast då helt utan vinäger. Slangarna ger jag fan i då dom använts för gamla systemet. Jag har metervis av 1/2 till 3/8 slang hemma. Nya tygon-slangen ligger och väntar snällt på rummet.

Blir dock inget mer byggande förns nästa vecka, då har jag någorlunda långt lov för första gången på typ 2 år.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

jag bli lika glad å nyficken vare gång det kommer upp nya bilder här

Visa signatur

[B][Corsair Crystal 570 vit] [Gigabyte z77x-up7] [Intel Core 3770K @4,6GHz 1.3v]
[Corsair 8GB CL9 1600Mhz Dominator Platinum] [SSD Samsung 860 EVO 250GB]
[PSU Corsair HX860I] [GPU GTX 1070 2012Mhz/9300Mhz] [3Dmark spy 6166P]

Permalänk

Vilken temp fick du ner cpu kylaren till?

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk

Svårt att säga igentligen då jag inte hade nån perfekt temp-mätare. I vilket fall använde ja mig av en gammal mätare från typ 70-talet (hahaha) och denna gick ner på +5C, men med tanke på att jag stod mitt i solen och solen värmde ner mätaren så är resultatet ej korrekt. Att döma själv så var kalla sidan nog allt nere i -15 till o med 0 för de va just vad jag räknat med. Frostigt var de iaf ^^

Update's kommer följa resten av veckan.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

ta kort underi från med så få man se på fläktarna där.. ( om du ha nåra ??)

Visa signatur

[B][Corsair Crystal 570 vit] [Gigabyte z77x-up7] [Intel Core 3770K @4,6GHz 1.3v]
[Corsair 8GB CL9 1600Mhz Dominator Platinum] [SSD Samsung 860 EVO 250GB]
[PSU Corsair HX860I] [GPU GTX 1070 2012Mhz/9300Mhz] [3Dmark spy 6166P]

Permalänk

Ja e på lite dåligt humör nu Systemet var uppe för 3 dagar sen och fungerade i ca 2 - 2.5min sen. Jag var inne i BIOS och avläste temp när plötsligt allt frös sig .. cpu hade då sjunkit till 14C och var ju förstås påväg ner mer än så såg jag inte. Ja stängde av mobot samt peltiern för att kolla att allt såg bra ut och försökte sen sätta på den igen men inget händer. Blir så jävla lack!

Nu har ja ingen anning om vad som är fel så ja antar förstås att kortet är kortslutet men jag kan fortfarande inte förstå vad jag gjort fel, allt är stendött förutom att standbylampan lyser då PSU är inkopplad.

Funderar nu på att skippa peltier varpå jag inom kort inhandlar ett begagnat ASUS a8n32 sli deluxe. Känns väldigt trist allting nu.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

vart köpte du ditt vattenkylnings kitt?

Visa signatur

choff3

Permalänk

www.sidewindercomputers.com

Dock Alphacool radiatorn som är placerad i botten fick jag extra billigt från gtek.se då dom hade REA förra året ^^.. Gick väl på 400:- småpotatis tyckte jag.

Men nu får jag lov att säga tack och adjö till mitt DFI SLI DR EXPERT moderkort =( men men sånt får man ta. Får se vad de blir i utbyte.

Update *07-07-05*

Asus A8N32 Sli Deluxe på ingång, först var de dock ett Asrock 939 dual-sata men de fanns ej i lager så ja gjorde en snabb ändring. Under tiden blir de mer jobb med chassiet.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Ser,,, extremt ut :). Detta item skulle väl vara en fin investering? :http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=318343

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"