Orolig, flimmrig bild på Extern skärm?

Permalänk
Medlem

Orolig, flimmrig bild på Extern skärm?

Har en HP Pavilion dv9390ea med dockningsstation kopplad till en HP LP2465 vilket är en 24tums LCD men bitvis är bilden väldigt dålig, ungefär som om en mobil legat bredvid den och ringt om än inte fullt så illa men tillräckligt för att jag ska reta miog på det i alla fall, upplösningen är 1920x1200 och uppdateringsfrekvensen 60HZ
Vad kan felet vara ? Grafikkort(geforce go7600) eller skärm eller något annat?

Visa signatur

Dell XPS 420 + 2408WFP
HP Pavilion dv9390ea
PS3/Wii + Panasonic TH-42PZ70

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Fel på bildskärmskabeln?

Det hade juh varit härligt om det vore så enkelt, testade men problemet kvarstår men tack för tipset!

Visa signatur

Dell XPS 420 + 2408WFP
HP Pavilion dv9390ea
PS3/Wii + Panasonic TH-42PZ70

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Prova på en annan skärm för att se om det kanske är skärmen?

Japp ska prova på någon annan Monitor, provade mot en Samsung 32"Platt TV i helgen med gott resultat så det tyder väl på att det är något vajsing med monitorn.

Visa signatur

Dell XPS 420 + 2408WFP
HP Pavilion dv9390ea
PS3/Wii + Panasonic TH-42PZ70

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Tyder på att det är skärmen så då blir det kanske RMA på den så får dom fixa till eller byta ut den.

Verkar faktiskt som du va sanningen på spåret när du föreslog kabeln, för efter mycket trixande och plockande med kablar och monitorer hit och dit verkar felet sitta i dockningsstationen vilken kan ses som en förlängning på kabeln, verkar som jag kommer få en ny dockningstation, hoppas jag i alla fall så den inte går i väg på lagning.....

Visa signatur

Dell XPS 420 + 2408WFP
HP Pavilion dv9390ea
PS3/Wii + Panasonic TH-42PZ70