World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Japp, annars hade inte en jävel healat i BG's

Vilket iofs du kommer finna dig göra väldigt sällan, healar bara om någon grym warr/rogue eller annan melee klass är i samma bg, hehe.

haha, Horde healar mer än vad alliance gör i mitt tycke dock, har både alliance och horde gubbar på 70. T.ex när jag spelar på min Orc Shaman så brukar jag spam heala om man hittar en grym gearad warrior även fast jag är elemental speccad.

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Hm snacka om att vi överskattade ZA. Vi är ett PVP-guild där 70% endast gibbar arena (förvisso rätt många full veng) men vi tänkte att lite PVE skulle förnöja. Oneshottade Nalorakk, Akil'Zon, Halazzi & Zul'Jin. Jan'alai eller vad han heter krävde två försök och likaså med Malachrass. Dock jävligt rolig instance

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
+12 Agility is the way to go, på cloaken.

Ok.. men ..vet inte om jag fattat det helt rätt..men recilense gör väll så att man inte tar lika mycket skada av andra spelare?
Tanken med min rogue är att jag ska pvpa solo.
Ev. med en annan rouge hade vi tänkt att "tokganka" horde .
Utan en healer så kan det ju vara bra om man tål så mycket som möjligt eller?
Visst agi är iofs. bra det åxå..

Permalänk
Medlem

vet någon hur det kommer bli med lvlingen iom nya expannsionen?

känns drygt att behöva levla 1-80 om man vill rerolla eller skapa en alt.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Ok.. men ..vet inte om jag fattat det helt rätt..men recilense gör väll så att man inte tar lika mycket skada av andra spelare?
Tanken med min rogue är att jag ska pvpa solo.
Ev. med en annan rouge hade vi tänkt att "tokganka" horde .
Utan en healer så kan det ju vara bra om man tål så mycket som möjligt eller?
Visst agi är iofs. bra det åxå..

Resilience gör så att du inte blir crittad lika ofta, samt att crittsen inte blir lika höga.

Hade ändå satt +12agi på cloak, resilience kan du hämta från gems, samt att du har faktiskt ganska tillräckligt med resilience i bra PvP-gear senare.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

2 personer i min guild ska gifta sig. De träffades i spelet för ett par år sedan och han flyttade hit från england för 1 år sedan. Finns många underliga vägar att träffa rätt person på

Nu väntar alla på ett in game wedding med.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragin Pig
vet någon hur det kommer bli med lvlingen iom nya expannsionen?

känns drygt att behöva levla 1-80 om man vill rerolla eller skapa en alt.

Då kommer det få vara drygt då din enda räddning är att du kommer kunna göra en death knight om du redan har en 70 som börjar på typ lvl 50..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
Då kommer det få vara drygt då din enda räddning är att du kommer kunna göra en death knight om du redan har en 70 som börjar på typ lvl 50..

Var det inte nåt speciellt med hur man kan få den klassen? Räcker väl inte med att bara ha en char på lvl 70?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

mjo visst. om man kan ha hur många deathknights som helst + välja alla klasser samt att questen för att låsa upp dem inte kräver en raid på 20man så visst då kan det va ett alternativ.

Tycker nästan att man när man nått lvl 80 borde kunna skippa 1-50/60.. Lite lvlande gör ju iinget men nu med 80 lvls så börjar det kännas lite väl mycket.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragin Pig
mjo visst. om man kan ha hur många deathknights som helst + välja alla klasser samt att questen för att låsa upp dem inte kräver en raid på 20man så visst då kan det va ett alternativ.

Tycker nästan att man när man nått lvl 80 borde kunna skippa 1-50/60.. Lite lvlande gör ju iinget men nu med 80 lvls så börjar det kännas lite väl mycket.

Det är därför man har 6st lv.70 (snart 7st) så man slipper den långa sträckan när WotLK kommer om man skulle få för sig att re-rolla etc.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Det är därför man har 6st lv.70 (snart 7st) så man slipper den långa sträckan när WotLK kommer om man skulle få för sig att re-rolla etc.

Endel kör faktiskt instancer på sina chars också.

Permalänk
Medlem

Ville bara tippsa om ett mycket användbart addon som jag kört med när jag lvlade min char till70...

MobMap heter det..

Det visar var alla dina quester är på kartan samt talar om vad du ska döda för att få quest item mm...
Det visar även snabbaste ordningen du bör göra dina quester i ett visst område för att det ska gå så fort som möjligt...

Själv så lvl jag upp min rogue på 12 dagar från 0-70... och jag tycker ändå inte att jag stressade nämnvärt..

Kanske har varit uppe i tidigare trådar/inlägg vad vet jag ...

mvh..

Samma inlägg som i pimp ui tråden jag vet.. men jag vet inte vart inlägget passar bäst så jag gjorde en gardering

Permalänk
Medlem

hmm sånna addon är bra. använder ett liknande som heter quest helper.
Sen så är joanas guide väldigt bra om man spelar horde, fast den kostar iof pengar.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Funderar på att börja spela igen, levla klart min warlock och flytta över den till en RP server igen, men jag vill inte fastna i träsket.
Vad tycker ni?

Permalänk

Om man flyttar sin char till en annan realm hur blir det då med bankprylar , guld och backpacks? Följer det med per automatik eller blir man utan? Priset ligger på ca 200 kr / flytten , right?

Mvh

Visa signatur

Give me a wooden cross

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Witchcraft
Om man flyttar sin char till en annan realm hur blir det då med bankprylar , guld och backpacks? Följer det med per automatik eller blir man utan? Priset ligger på ca 200 kr / flytten , right?

Mvh

Flyttade en gubbe till ett annat account.. och allt följde med då... borde vara lika mellan olika realmer åxå....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Flyttade en gubbe till ett annat account.. och allt följde med då... borde vara lika mellan olika realmer åxå....

Okej , tack

Visa signatur

Give me a wooden cross

Permalänk
Medlem

Allt förutom guild-saker följer med afaik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Flyttade en gubbe till ett annat account.. och allt följde med då... borde vara lika mellan olika realmer åxå....

Är det lätt att få en char flyttad mellan två accounts? Syrrans kille har nämligen slutat spela för gott och jag skulle vilja ha hans priest men vill inte köpa accountet för 1000kr och få dubbla månadsavgifter. Blizzard kan ju se att jag och syrran har samma efternamn och har använt samma kreditkort i ett år samt att de två bor på samma adress.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Är det lätt att få en char flyttad mellan två accounts? Syrrans kille har nämligen slutat spela för gott och jag skulle vilja ha hans priest men vill inte köpa accountet för 1000kr och få dubbla månadsavgifter. Blizzard kan ju se att jag och syrran har samma efternamn och har använt samma kreditkort i ett år samt att de två bor på samma adress.

Det är lätt att flytta sin char. om man äger båda kontona.. för mig så stog det i mailet från blizz att det skulle ta 12-48 timmar innan gubben var spelbar.. men efter ca 5 min var allt klart.... har för mig att det kostade 180:- .

För mig så var det så att min son hade en char på mitt acc.. och när han fyllde 13 så fick han ett eget acc (som står på mig och mitt kontantkort)
Det var den charen som flyttades från mitt acc till hans nya..
Allt som han hade till den gubben följde med vid bytet...

Har för mig att jag läste om att det finns en gräns på hur mycket guld man får ha när man flyttar en gubbe..
Beroende på lvl får man ha olika mycket med sig.. har för mig att en lvl 70 max kan ta med sig 10000g..

kan tyvärr inte gå in på blizz här ifrån jobbet och kolla upp det..
Om någon vet eller kan kolla så kan han gärna få skriva det här....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Är det lätt att få en char flyttad mellan två accounts? Syrrans kille har nämligen slutat spela för gott och jag skulle vilja ha hans priest men vill inte köpa accountet för 1000kr och få dubbla månadsavgifter. Blizzard kan ju se att jag och syrran har samma efternamn och har använt samma kreditkort i ett år samt att de två bor på samma adress.

Såhär fungerar det, kortfattat:

Om ditt account har samma efternamn som accountet med prästen (som du vill ha), så är det inga som helst problem, du ska kunna din secret question (Som du måste skriva i när du flyttar). För övrigt är det inga problem.

Om man är rädd att något försvinner under flytt så nej, ingenting försvinner.
Säg att du har ett quest med mobslain "Namn 12/24" detta kommer efter flytten bli "0/24", så det måste du göra om, övriga quest stannar som vanligt är bara köra på.

Om du tagit någon honor dagen du flyttar, så kommer den heller inte att räknas in. Det är värt att tänka på om man pvpat under dagen på en weekend speciellt nu som på AV-Weekend..

Mer än så behöver man inte tänka på, själv har jag flyttat gubbar 5-6 gånger, och aldrig tagit längre än 20 minuter.

Lycka till med nya servern.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Ville bara tippsa om ett mycket användbart addon som jag kört med när jag lvlade min char till70...

MobMap heter det..

Det visar var alla dina quester är på kartan samt talar om vad du ska döda för att få quest item mm...
Det visar även snabbaste ordningen du bör göra dina quester i ett visst område för att det ska gå så fort som möjligt...

Själv så lvl jag upp min rogue på 12 dagar från 0-70... och jag tycker ändå inte att jag stressade nämnvärt..

Kanske har varit uppe i tidigare trådar/inlägg vad vet jag ...

mvh..

Samma inlägg som i pimp ui tråden jag vet.. men jag vet inte vart inlägget passar bäst så jag gjorde en gardering

Gillade inte den alls, menar du att den visar på minimap eller "vanliga" mapen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Det är lätt att flytta sin char. om man äger båda kontona.. för mig så stog det i mailet från blizz att det skulle ta 12-48 timmar innan gubben var spelbar.. men efter ca 5 min var allt klart.... har för mig att det kostade 180:- .

För mig så var det så att min son hade en char på mitt acc.. och när han fyllde 13 så fick han ett eget acc (som står på mig och mitt kontantkort)
Det var den charen som flyttades från mitt acc till hans nya..
Allt som han hade till den gubben följde med vid bytet...

Har för mig att jag läste om att det finns en gräns på hur mycket guld man får ha när man flyttar en gubbe..
Beroende på lvl får man ha olika mycket med sig.. har för mig att en lvl 70 max kan ta med sig 10000g..

kan tyvärr inte gå in på blizz här ifrån jobbet och kolla upp det..
Om någon vet eller kan kolla så kan han gärna få skriva det här....

Ok, i ditt fall var det lätt då eftersom du ägde båda kontona.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Såhär fungerar det, kortfattat:

Om ditt account har samma efternamn som accountet med prästen (som du vill ha), så är det inga som helst problem, du ska kunna din secret question (Som du måste skriva i när du flyttar). För övrigt är det inga problem.

Om man är rädd att något försvinner under flytt så nej, ingenting försvinner.
Säg att du har ett quest med mobslain "Namn 12/24" detta kommer efter flytten bli "0/24", så det måste du göra om, övriga quest stannar som vanligt är bara köra på.

Om du tagit någon honor dagen du flyttar, så kommer den heller inte att räknas in. Det är värt att tänka på om man pvpat under dagen på en weekend speciellt nu som på AV-Weekend..

Mer än så behöver man inte tänka på, själv har jag flyttat gubbar 5-6 gånger, och aldrig tagit längre än 20 minuter.

Lycka till med nya servern.

Det låter som det är ganska kört isåfall för vi har ju inte samma efternamn, det enda jag kan bevisa är att han och syrran bor på samma adress.

Hittade detta:
Can I give one of my characters to a friend or guild mate?
No. You are only allowed to transfer a character to an account where you are the original registered owner.

Kört med andra ord, jag får väl fortsätta levla min lvl20 priest, så drygt bara innan man får shadow-form.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Ok, i ditt fall var det lätt då eftersom du ägde båda kontona.

Det låter som det är ganska kört isåfall för vi har ju inte samma efternamn, det enda jag kan bevisa är att han och syrran bor på samma adress.

Hittade detta:
Can I give one of my characters to a friend or guild mate?
No. You are only allowed to transfer a character to an account where you are the original registered owner.

Kört med andra ord, jag får väl fortsätta levla min lvl20 priest, så drygt bara innan man får shadow-form.

Kört jao, enda valet du har isåfall är att köpa ett account och köra på samma efternamn som honom. Men som tidigare nämt kommer du då ha två account att hålla igång, så då får det nog bli leveling för dig tyvärr.

Men i det stora hela brukar det kännas skönare sen

Lycka till med prästen din.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

En polare till mig levlade en paladin till 70 sen transferade han den till ett nytt account, han skrev in allt som om det var jag som ägde båda.
Tror knappast Blizzard jagar folk som flyttar runt lite gubbar.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Ville bara tippsa om ett mycket användbart addon som jag kört med när jag lvlade min char till70...

MobMap heter det..

Det visar var alla dina quester är på kartan samt talar om vad du ska döda för att få quest item mm...
Det visar även snabbaste ordningen du bör göra dina quester i ett visst område för att det ska gå så fort som möjligt...

Själv så lvl jag upp min rogue på 12 dagar från 0-70... och jag tycker ändå inte att jag stressade nämnvärt..

Kanske har varit uppe i tidigare trådar/inlägg vad vet jag ...

mvh..

Samma inlägg som i pimp ui tråden jag vet.. men jag vet inte vart inlägget passar bäst så jag gjorde en gardering

Questhelper är ju den överlägset bästa levelingaddonen i spelet.

BTW, här är det jag pratade om för några veckor sen.

http://img84.imageshack.us/img84/2834/pmsc2.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0ozker
Gillade inte den alls, menar du att den visar på minimap eller "vanliga" mapen?

Den visar i både minimap och i den vanliga..
Jo jag kör åxå questhelper och tycker den är bra.. men
Den här är åxå rätt bra.. är man som jag lite småkass på engelska så är det ju bra att kunna se direkt på kartan var mobbsen/questerna är..

Smaken är som baken ..delad.. ville bara ge ett alternativ till,, ifall någon ville ha den...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
En polare till mig levlade en paladin till 70 sen transferade han den till ett nytt account, han skrev in allt som om det var jag som ägde båda.
Tror knappast Blizzard jagar folk som flyttar runt lite gubbar.

Grejen är att isåfall så borde ni haft samma efternamn på accen från början?

Liksom, om ditt account, och hans gamla (där han levlade paladinen), dessa två måste ha haft samma account, även det nya han skickade den till.

Det GÅR INTE flytta till ett account med ett annat efternamn, det har inte med blizzard att göra om dom ska jaga eller inte, det fungerar helt enkelt inte. Efternamnen måste vara samma på accounten.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Grejen är att isåfall så borde ni haft samma efternamn på accen från början?

Liksom, om ditt account, och hans gamla (där han levlade paladinen), dessa två måste ha haft samma account, även det nya han skickade den till.

Det GÅR INTE flytta till ett account med ett annat efternamn, det har inte med blizzard att göra om dom ska jaga eller inte, det fungerar helt enkelt inte. Efternamnen måste vara samma på accounten.

Det går att byta efternamn på ett Account, Maila in en scannad bild på ditt gamla pass / körkort / leg och en bild på ditt nya körkort / pass / leg så får du efternamnet utbytt om du bytt irl vill säga.

Permalänk

Ett nytt account kostar ca, 400 kr. Han köpte ett nytt, skrev in allting som om det var jag som ägde båda,

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981