Kan jag ersätta min TV med min PC?

Permalänk
Medlem

Kan jag ersätta min TV med min PC?

Tänkte höra om det finns något TV-kort jag kan köpa till min PC vilket gör det möjligt att koppla in antennkabeln + mitt gamecube så att man kan kasta ut TVn och helt enkelt bara köra med den PC jag använder?

Permalänk
Medlem

Ja, tv-kort för att ta in signal går bra, frågan är om signalen är digital eller inte? för då kan du behöva en digitalomvandlare först.

Ang gamecube vet jag inte hur dem ens fungerar måste borde gå med en enkel omvandlare... Annars kan du slänga ut gamecube och använda någon emulator till datorn så slipper du den.

Fast å andra sidan kan du vill använda din dosa till spelkonsolen.

Hur ser kontakten ut från gamecube till tvn?

Permalänk
Medlem

Det är en rgb sladd med SCART.

Visa signatur

I kill people för money. But you are my friend... I kill you for nothing!

Permalänk
Medlem

Det finns digitala tv-kort som inte behöver någon separat omvandlare. Du kopplar bara in antennkabeln och kör. Det stöder även betalkanaler.

Angående gamecuben så är det svårare. Skickar den bara rgb?

Permalänk
Medlem

Gameguben borde du kunna ta in antigen via component eller composit. Antigen direkt till TV kortet (om den har analog tuner i sig dvs) eller grafikkortet. Många av dagens hyfsat moderna hort har ju Video in.

Du måste dock installera grafikkortets capture enhet i så fall.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Har inte hittat nåt om att mitt grafikkort har video in, det är ett Sapphire Radeon X1650 Pro, någon annan kanske har mer koll?

Antennsignalen skall vara digital, om jag inte uppfattat det helt fel.

Och gamecube:et är som sagt tre RCA(RGB?)-hanar, eller en scartkontakt om man vill det, men någon sådan lär ju inte finnas på ett Tv-kort