Vad heter låten/filmen-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Okej nu kommer en sann utmaning, den som klarar dessa får en guldmedalj!

Det är två låtar jag söker.

Låt nr. 1

Den ena är en gammal rocklåt, kanske från 80-talet inte riktigt säker.

Har för mig att den börjar i lite långsamt tempo så sjunger några killar:

Come on come on, come on come on, come on come on, come oooooooooooooooooooooooooooooooooon,
come on come on, come on come on, come on come on, come oooooooooooooooooooooooooooooooooon

Sen går det snabbare och snabbare typ, sen sjunger dom något annat också som jag inte kommer ihåg :S

Låt nr. 2

Också en gammal låt, kanske 80-talet här också

Har för mig att jag har hört den från typ GTA Vice City radio kanaler, men är inte säker. Lite disco-genre typ.

Det är en man som sjunger nåt i stil med:

Feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel the heat, bla bla bla bla bla bla bla
Feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel the heat, bla bla bla bla bla bla bla

Hoppas någon kan komma på vilka låtar jag söker, har letat länge efter dessa!

Den första kanske är den här? Inte från 80-talet, men kanske rätt ändå...
YouTube - IN MY DREAMS - WIG WAM

Den andra:
YouTube - H.E.A.T - Feel The Heat
eller
YouTube - Clip Vidéo : Jean Beauvoir - Feel the heat

Lycka till!

Permalänk
Skrivet av Knogen:

Den första kanske är den här? Inte från 80-talet, men kanske rätt ändå...
YouTube - IN MY DREAMS - WIG WAM

Den andra:
YouTube - H.E.A.T - Feel The Heat
eller
YouTube - Clip Vidéo : Jean Beauvoir - Feel the heat

Lycka till!

Tack för att du tog din tid för att leta, men alla var tyvärr fel

Känns som att jag aldrig kommer hitta dom här låtarna :'(

Permalänk

Jag har hittat låt nr. 1

Det var: YouTube - Gary Glitter Leader of the Gang**********PLEASE SUPPORT HIM.................WE LOVE YOU FROM TOKYO JAPAN!

Mitt liv är nästan komplett

Nu är det bara en låt kvar, sen kan min själ äntligen få sinnesfrid!!!

Jag återupprepar alltså, låt nr. 1 är funnen

En låt kvar, någon som vet?

Låt nr. 2

Också en gammal låt, kanske 80-talet här också

Har för mig att jag har hört den från typ GTA Vice City radio kanaler, men är inte säker. Lite disco-genre typ.

Det är en man som sjunger nåt i stil med:

Feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel the heat, bla bla bla bla bla bla bla
Feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel the heat, bla bla bla bla bla bla bla

Permalänk
Avstängd

Hejsan grabbar och tjejer!:D

Det jag undrar över är om någon vet:

Vilket avsnitt i Time Out där Robert Gustavsson gör en komedi på rally/speedway där Robert låtsas att han åker och ringer en verkstad samtidigt som han kör bilen (som håller på och gå sönder) och där verkstadskillen säger: "Nej men så går det om man lägger i 5:ans växel", "Nej är det skuven som är sönder, då är det inte mig du ska prata med utan Börje, men han är pappaledig. Jasså du kör en sådan bli, men varför snackar jag med dig?" och liknande grejer. Någon som kan ge närmare besked om detta? Finns detta på nätet? *Hoppas*

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk

Vad heter låten på slutet av programmet som Linda Lampenius spelar på fiolen? verkligen tacksam för svar!

de är runt 19:00
Halv åtta hos mig del 20 - Halv åtta hos mig - TV4 Play - tv4play.se

Visa signatur

De är bara en sjuk grej.

Permalänk
Skrivet av bergmanman:

Aguru - Dj Tiësto

Permalänk
Medlem

Letar efter en låt jag hade på hjärnan innan, lite liknande "Hail to the Chief".
Väldigt USA "patriotisk" låt.
(Inte Stars and Stripes eller Star spangled banner)

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Letar efter en låt. Dom sjunger på franska, är lite så där halft oseriös/rolig. Hilfe Bitte!

Och nej, det är inte alors on danse

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk

Hej hej...

Har en riktigt klurig fråga.

En gammal film, från slutet av 80 eller 90-tal. Kommer inte ihåg så mycke av filmen, men det lilla jag kommer ihåg är att det är kanske 8 soldater (kan vara mer eller mindre) som är röd klädda och åker i en skåp bil till nåt lager hus och börjar spänga saker osv om jag minns rätt, det är precis i början av filmen kanske loppet av 1 minut eller nåt. Killarna är nån slags cyborg roboter eller liknade. Har för mig att dom labbade med dom där robortarna oxå. Men det är jag lite osäker på.

Hoppas att nån kan komma på vad den heter. Va väl kanske 10-15 år sen jag såg den så kommer inte ihåg så mycke.

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk

Söker två låtar + min gamla som jag skrivit om längre upp!

Fast dom här är nog lite lättare, ganska nya låtar som nog spelas på radio ofta

Jag hörde båda låtarna på radion när jag var och tränade, så det är typisk gym-musik om ni fattar

Låt nr. 1
En tjej som sjunger, ganska dansig låt, i refrängen sjunger hon typ "get out of my way, get out of my way"
Har letat ett tag, det är inte Kylie :/

Låt nr. 2
Rockig låt med killar som sjunger, eller kanske en som sjunger är inte säker. Men hörde typ inte riktigt vad dom sjöng i refrängen men efter ett tag så upprepade dom typ "other time" eller "another time" några gånger

Båda låtarna är nog ganska nya, hoppas någon vet vilka jag menar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Söker två låtar + min gamla som jag skrivit om längre upp!

Fast dom här är nog lite lättare, ganska nya låtar som nog spelas på radio ofta

Jag hörde båda låtarna på radion när jag var och tränade, så det är typisk gym-musik om ni fattar

Låt nr. 1
En tjej som sjunger, ganska dansig låt, i refrängen sjunger hon typ "get out of my way, get out of my way"
Har letat ett tag, det är inte Kylie :/

Låt nr. 2
Rockig låt med killar som sjunger, eller kanske en som sjunger är inte säker. Men hörde typ inte riktigt vad dom sjöng i refrängen men efter ett tag så upprepade dom typ "other time" eller "another time" några gånger

Båda låtarna är nog ganska nya, hoppas någon vet vilka jag menar!

Kanske detta är låt nr 1 ?

Permalänk

Letar efter en sida där "Jesper Nilsson" förklarar lite mer ingående hur han lyckades återskapa en film som två poliser tvingade han ta bort i februari.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Letar efter en sida där "Jesper Nilsson" förklarar lite mer ingående hur han lyckades återskapa en film som två poliser tvingade han ta bort i februari.

här är blåggen hans: Tuggarna - Home

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Skrivet av Yupa:

Kanske detta är låt nr 1 ? LB7XxlXV580

Tyvärr inte :/

Men den är ganska ny tror jag, känns som att någon i alla fall borde veta vilken det är!

Permalänk
Medlem
Skrivet av flraer:

Letar efter en låt. Dom sjunger på franska, är lite så där halft oseriös/rolig. Hilfe Bitte!

Och nej, det är inte alors on danse

Du kunde inte vara lite vagare i din beskrivning av låten? Jag tycker inte att "dom sjunger på franska" var riktigt vagt nog. Vad sägs om "Jag letar efter en låt, vad heter den?"

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jag undrar om någon känner igen en film som handlar om en polis som försöker infiltrera sin poliskår för att komma på om det sker någon brottslighet inom den (och nej jag tänker inte på "The Negotiator ). I filmen så försöker han få kontakt med en kollega som först är ovillig att ge information om huruvida det sker brottsliga handlingar inom kåren eller inte. I slutet av filmen ser man dock polischefen och/eller utredaren öppna en vägg där alla pengar finns. (Och jag *tror* - med betoning på tror - att någon begår självmord när detta upptäckts). Tror det var polischefen som var skurken men är inte säker på detta heller).

Sorry för "tunn" info men hoppas det går bra ändå och att någon vet vad jag menar.:)^^

Street Kings?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Skrivet av flraer:

Letar efter en låt. Dom sjunger på franska, är lite så där halft oseriös/rolig. Hilfe Bitte!

Och nej, det är inte alors on danse

Vet bara en låt som passar in på den där beskrivningen: YouTube - Brigitte Bardot - Moi je joue

Tyvärr ända jag vet

Permalänk

Letar efter en ny låt nu! Har fortfarande inte hittat dom andra så om någon känner igen något av det jag skrivit så blir jag väldigt glad

I alla fall så letar jag efter en till bra låt nu!

Det är en kille/flera killar som sjunger, inte 100% säker. Refrängen går typ "My life, this is my life, my life, this is my life" ganska upprepande. Ganska "dansig", typisk träningsmusik

Hoppas någon vet vilken jag menar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Letar efter en ny låt nu! Har fortfarande inte hittat dom andra så om någon känner igen något av det jag skrivit så blir jag väldigt glad

I alla fall så letar jag efter en till bra låt nu!

Det är en kille/flera killar som sjunger, inte 100% säker. Refrängen går typ "My life, this is my life, my life, this is my life" ganska upprepande. Ganska "dansig", typisk träningsmusik

Hoppas någon vet vilken jag menar!

Gritz - My life be like? Långskott men försöker ändå

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Loaded:

Street Kings?

Den heter så mycket som: "Serpico". Serpico - Wikipedia Men tack i alla fall för att du försökte!:)

Glöm sa fel detta är inte alls denna hade huvudet någon annanstans :S

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Hej!
Söker en film där ena karaktären sitter i en bil och tittar ut genom bilrutan under färden och säger "Streck, streck, streck".
Vet att det inte är mycket att gå på men hoppas någon känner igen det

Permalänk
Skrivet av Luring:

Hej!
Söker en film där ena karaktären sitter i en bil och tittar ut genom bilrutan under färden och säger "Streck, streck, streck".
Vet att det inte är mycket att gå på men hoppas någon känner igen det

Rain man? eller vad filmen heter?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av aluminium:

Gritz - My life be like? Långskott men försöker ändå

Tyvärr inte >.< Men schysst att du försökte

Permalänk
Skrivet av flraer:

Letar efter en låt. Dom sjunger på franska, är lite så där halft oseriös/rolig. Hilfe Bitte!

Och nej, det är inte alors on danse

Ilona - Un Monde Parfait ??

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

http://i54.tinypic.com/2nv5c2v.jpg
Vad är det för film? Eller är det ens en film xD ?
Känner igen personen som bara den!

Sen söker jag en annan film, den utspelar sig i en telefonkiosk hela filmen typ, har fått bra kritik också har jag för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Sen söker jag en annan film, den utspelar sig i en telefonkiosk hela filmen typ, har fått bra kritik också har jag för mig.

Phone booth:
Phone Booth (2002) - IMDb

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Tack

Permalänk

YouTube - LITTLE RIVER BAND - It's A Long Way There (Full Version)

Dom fyra första noterna känner jag igen jättemycket från en annan låt, fast i den andra låten är det typ en mörkare ton som den femte! Någon annan som känner igen just dom där fyra noterna i början? Vilken låt är det den låter lik?

Permalänk

Skräckfilmstitel - hjälp!

Jag har på senare tid fått lite flashbacks från en skräckfilm jag såg hemma hos en kompis när jag var i 4-5 årsåldern och det har mer eller mindre drivit mig till vansinne då jag inte lyckas komma på vad den heter.

Jag minns att den handlar om en pojke som hålls fången av en häxa som tänker äta upp honom. Pojken försöker vinna tid genom att läsa historier ur en bok för häxan och det är dessa historier som själva filmen består av.

Jag minns en bit av en historia som handlar om en gargoyle som av någon anledning vaknar till liv och blir sedd av någon kille som i sin tur får lova att inte berätta för någon vad han sett. tiden går och sen berättar han det hela för sin fru (har jag för mig). Hon förvandlas då till en gargoyle och har ihjäl honom.

har en aning om att en annan historia handlar om någon katt som har ihjäl massa folk, men är inte hundra på att detta hör till samma film.

Vore sjukt tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta så att jag kan tanka på något annat

tack på förhand /

Visa signatur

antec nine hundred, Gigabyte GA-965P-S3, intel core 2 duo e6600, point of view geforce 8800 gts 320 mb, antec truepower 2.0 480 W.Seagate barracuda 16 mb Cache 320 Gb, 2 Gb Corsair XMS2