Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Börjar ta sig!

Nya bromsskivor, belägg och slangar ska dit sen får den nog räknas som klar...

Tyckte väl jag kände igen hojen som parkerades vid webhallen igår när jag var på väg hem, mycket stilig.

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ramdac:

Tyckte väl jag kände igen hojen som parkerades vid webhallen igår när jag var på väg hem, mycket stilig.

Tackar tackar

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av soulis:

Köpte mig en Suzuki SV1000s efter tio års uppehåll i hojåkandet, jäkligt kul att ha mc igen

http://forumbilder.se/DDCEA/mc4.jpg

Välkommen tillbaka då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Välkommen tillbaka då

Man tackar, det har väl blivit 60-70 mil än så länge och man börjar komma in i hojåkandet igen. Hade offroadhoj tidigare så denna hojen kräver lite tillvänjning, men det är grymt så stabil den är. Lite lätt att köra för fort dock...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av soulis:

Man tackar, det har väl blivit 60-70 mil än så länge och man börjar komma in i hojåkandet igen. Hade offroadhoj tidigare så denna hojen kräver lite tillvänjning, men det är grymt så stabil den är. Lite lätt att köra för fort dock...

Om du är medlem hos SMC kan du kolla när dom har knixkurser eller annat. Då får du lära dig hantera hojen riktigt bra. Har inte hunnit göra det själv men har hört att det är otroligt lärorikt!

Permalänk
Medlem

Högsäsong och den här tråden är på sida tre. Alldeles för dåligt

Senaste härjet, drygt 30 mil grusbus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Så här blev den med de nya godiset på
http://imgdrop.se/UPL/1404054060rkg.jpg

Jag älskar allt med Street Triple, helt enkelt en fröjd att köra! Motorkaraktären är helt ljuvlig. Nu ljög jag dock när jag säger allt, för det finns en sak som stör mig så otroligt mycket och som jag inte kan förmå mig att släppa.. tydligen i alla fall (tro mig jag har försökt).. detta fasansfulla utseende på lyktorna, argh!

Ska erkännas att det var någon slags inlärningsperiod att gilla de tidigare, helt runda, men sen "lärde" jag mig som sagt att tycka om dom. Faktum var att jag började gilla dom skarpt, sen.. det där? De så kallade insektsögonen.. Det är egentligen en sådan skitsak, men jag tycker det sänker helhetsbilden jag har av Street Triple..

Permalänk
Medlem

Tryckte dit ett Akrapovic shorty på min R1:a idag. Nu låter det som det ska.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Tryckte dit ett Akrapovic shorty på min R1:a idag. Nu låter det som det ska.

http://img15.imagefra.me/i78b/noobeater/bhsw_051_udyxu.jpg

Hur kan du göra ett sånt inlägg utan att länka till ett filmklipp så man får höra den?

För att inte vara så OT. Senaste hojen i garaget. Gasgas EC125 Racing.

Gatlaglig om jag hänger på skylten så den passar in i tråden.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

Har en sån här nu

Bytte först till mig en Super Tenere 1200 i våras men tröttna efter en intensiv hojsemester och böt till mig denna. Går nu och sneglar på en Triumph scrambler att köra grus med, eller så bygger jag om denna och leker på grusvägarna med.. Svårt att bara bestämma sig för en enda hoj. Jag gillar glidarstuket i och med att man kan ta sig en runda kvarteret eller dra iväg på en långtur, men samtidigt saknar jag grusåka Att köpa en renodlad grushoj känns för enkelt efter ha brottats med 260kg tenere i skogen därför känns en scrambler hoj roligare, dom har lite charm!

Permalänk
Medlem

Blivit med min första motorcykel någonsin nu. Skall ta kortet till våren men har hunnit övningsköra en gnutta nu innan det blev allt för kallt ute. Helt underbar känsla att köra mc.

Yamaha XJR 1300 2002.

Visa signatur

ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i5 6600K 4.2 GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Strix Gaming Advanced 8GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz | Corsair CX650M | Samsung 960 EVO 250GB | Kingston V300 120GB | Seagate Barracuda 64MB 1TB | Seagate Barracuda 64MB 2TB | ASUS PCE-AC68 |
Fractal Design Define R4 Titanium Windowed | AOC G2778V 27" 75Hz

Permalänk
Medlem

Nu borde säsongen vara igång? In med bilder nu. Jag återkommer i eftermiddag då jag kommer hem från årets andra tur.
Ganska precis 8 år sedan skaffade jag hojen jag fortfarande äger.
Börjar bli dags att byta upp sig känner jag

Är lite inne på Suzuki TL1000R, då det är en av få roliga mc jag hittat som ger vettig försäkring (3500 hel/år).
http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_TL1000R
Men jag har hört att den ska vara väldigt tung. Erfarenheter eller länktips?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Hedersmedlem

Har kollat på att spara ihop till en Honda Fireblade -04/05. Blir apdyr försäkring men det får det vara värt ^^

Permalänk
Hedersmedlem

Ska snart ta ut min igen, blir såklart en grundlig tvätt först. Efter det blir det nog lite bilder

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Entusiast

Förbannat... blir så sugen att köpa mig en hoj igen. Man får ju en hyfsad en för 20-30 flak. Problemet är bara att jag inte kört tvåhjulat sen 2001

Permalänk
Medlem

Har en motorcykel men är sjukt sugen på att även köpa en gammal moped.

T.ex. som denna.
http://www.nettimoto.com/suzuki/pv/1835682

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Shimonu:

Har kollat på att spara ihop till en Honda Fireblade -04/05. Blir apdyr försäkring men det får det vara värt ^^

Hmm, du vet att dom har vingar på tanken va?

Suzuki, ride the wind of change!

En nära vän till mig sålde precis sin CBR 05 i absolut nyskick med en hel del godis för 47. Galet fin hoj det där!

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

8 år senare ser den fortfarande ganska bra ut. Men en hel del småskador här och där tyvärr.

Verkligen varit 0:- reparationskostnader. Bara gjort vanlig service med oljebyte varje säsong, byte av olje- och luftfilter samt stift med några års mellanrum. Tror visserligen det är något med lågfartsmunstyckena då den någon gång går ojämnt med litet gaspådrag.

Det var lite väl kallt idag... Körde en runda på 7 mil, runt en sjö, så det blåste.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Ska väl lägga upp en ny bild på min Intruder senare i vår när jag tvättat den och bytt några grejer.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ilstallione:

Hmm, du vet att dom har vingar på tanken va?

Suzuki, ride the wind of change!

En nära vän till mig sålde precis sin CBR 05 i absolut nyskick med en hel del godis för 47. Galet fin hoj det där!

Passar mig bra med vingar, ska börja hoppa fallskärm i sommar också

Inte ägt någon Suzuki än, har sneglat lite på någon gixxer men tycker de snygga börjar kanske runt K7(tror jag) i färgscheman och där blir det för dyrt.

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag postat Susie förut, men här är hon iaf.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Min Intruder VS1400 -96. Nytt sedan bilden förra våren är Vance & Hines Classic II slip-ons och nytt framdäck. Även nya RC-1822 K&N pod luftfilter, nya munstycken och nålar och ny Dyna 3000 CDI-box men detta syns inte på bilden.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Nya kåpor för i år då nån tyckte att hojen behövde backas på förra året.

Yamaha R1-00 med Akra slip-on, Öhlins bakdämpare och styrdämpare, Acumen växelindikator, Ställbara clip-ons, snabbgas, Brembo huvudbromscylinder, stålspunnet, 03:ans bromsar fram och bak, integrerat led bakljus och blinkers m.m

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Tog kortet i augusti förra året har blivit med två hojar redan...
Honda VFR 750 1990 8200mil skall ut i Norge med i sommar..

Bushoj
Ducce 748R 2002 med 1160 mil

Permalänk
Medlem

Med glädje skriver jag detta inlägg.

Köpte mig idag en Harley Davidson Sportster 883.
Årsmodell 2005, gått drygt 2100 mil.
Körde hem den idag i ösregn från Uppsala till Stockholm och det är verkligen en underbar hoj att köra.

Inte så mycket gjort, men luft&buller och en allmänt välskött hoj gör att jag har lite att bygga på.

Det första är inköp samt flytt av blinkers både fram och bak.
Byte av drivrem.
Byte till bakfälg med ekrar för att matcha framhjulet.

Till vintern blir det omlackering, byte av bakljus samt byta styre.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Grattis! Ska du lackera den svart?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Grattis! Ska du lackera den svart?

Jag funderar på att köra den i HD-Orange, fast matt, men med svarta detaljer av något slag.

Har inte riktigt hunnit tänka ut så mycket än.

Samma orange som;

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Har äntliget skaffat "motorcykel" igen, en Kymco People 250 för pendlingen till jobbet.

Permalänk

Kul att en tråd som denna finns! Själv åker man runt på en sån här skönhet! Suzuki SV650S 2004.

Visa signatur

Powercolor Radeon 7900 XTX // Ryzen 7 7800X3D (be quiet! Pure Rock 2 FX Svart) // Kingston 32GB DDR5 6000MHz // MSI B650 Gaming Plus Wifi // Kingston Fury Renegade M. 2 2TB // Corsair RM850e ATX 3.0 850W // Kolink Observatory Lite Mesh A-RGB Svart //

Permalänk
Skrivet av MrToasterable:

Kul att en tråd som denna finns! Själv åker man runt på en sån här skönhet! Suzuki SV650S 2004.

http://forumbilder.se/EBJTF/10995415-10206528319831380-3002696058199983357-n

Blev lite strul med bilden men här e en länk http://forumbilder.se/EBJTF/10995415-10206528319831380-300269...

Visa signatur

Powercolor Radeon 7900 XTX // Ryzen 7 7800X3D (be quiet! Pure Rock 2 FX Svart) // Kingston 32GB DDR5 6000MHz // MSI B650 Gaming Plus Wifi // Kingston Fury Renegade M. 2 2TB // Corsair RM850e ATX 3.0 850W // Kolink Observatory Lite Mesh A-RGB Svart //