Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
Varför skulle dem behöva ett demo när dem faktiskt har "the real deal"?
Jag menar, om dem inte gör ett eget benchprogram så skulle dem lätt bara kunna gå in i riktiga spelet och kolla fps osv

alla spel har en demo idag för att påvisa kraven rent hårdvarumässigt.

Kinc har ett kort och säger att DT test inte är korrekt.
enligt mao5 slåt ett HD 2900xt ett 8800gtx i alla 3Dmark,
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=39173&page=140

så dailytech bench är tydligen inte korrekt.

Kanske en revolution är på G

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
alla spel har en demo idag för att påvisa kraven rent hårdvarumässigt.

Kinc har ett kort och säger att DT test inte är korrekt.
enligt mao5 slåt ett HD 2900xt ett 8800gtx i alla 3Dmark,
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=39173&page=140

så dailytech bench är tydligen inte korrekt.

Kanske en revolution är på G

men .. om du kollar så kör dom

CPU´n i 3,1 Ghz på GTX kortet
CPU´n i 3,6 Ghz på XT kortet

får man inte igen dom 500-700 poängen om man klockar upp cpun på GTX riggen o då är väll dom ruskigt lika varandra ?

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R5
CPU: i7 920 @ 3,2 GHz
Minne: 32gb 1600 Mhz DDR3
PSU: Cooler Master G750M 750W
GPU: Sapphire R9 390 Nitro 8gb

Permalänk
Avstängd

mao5 testar inte själv utan någon annan och det är lite olika data som kommer.
Om man höjer cpuscoren till samma ska den göra ca 300poäng vilket är ca 500 efter XT hursom helst.
så vitt jag förstår.

Kinc kan säkert korrigera allt när nda släpps.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Jag skulle behöva nytt grafikkort nu, har just inhandlat en 22" platskärm och vill kunna köra allt på 1680*1050, då räcker inte nuvarande X800XT PE till, kommer troligen att köpa XT när det kommer, jag vill inte byta till nvidia heller, man är väll för van med ATI med inställningar och allt, om det presterar lika som GTX eller bättre så gör det inget...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Jag skulle behöva nytt grafikkort nu, har just inhandlat en 22" platskärm och vill kunna köra allt på 1680*1050, då räcker inte nuvarande X800XT PE till, kommer troligen att köpa XT när det kommer, jag vill inte byta till nvidia heller, man är väll för van med ATI med inställningar och allt, om det presterar lika som GTX eller bättre så gör det inget...

Presterar det lika som GTX så blir det nog ett GTX för min del då de är strömsnålare och troligtvist svalare än HD 2900XT. Jag orkar inte vänta på XTX iaf... men sen är frågan hur de presterar i Direct X 10, HD 2900XT slår GTX enormt, eller tvärtom. Lite svårt val

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Den är fake och det finns inget demo.

Stämmer bra.

've seen some crysis exclusive demo benchmarks, and yes, the R600 is ahead the 8800GTX with about 10-15%. Not much...conclusive results we will see later, probably only after the cards hit the market...witch is ... I don't know when because there's to much contradictory info.
"overmind"
http://forums.amd.com/forum/messageview.cfm?catid=12&threadid...

Kul att folk "hänger med"

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
've seen some crysis exclusive demo benchmarks, and yes, the R600 is ahead the 8800GTX with about 10-15%. Not much...conclusive results we will see later, probably only after the cards hit the market...witch is ... I don't know when because there's to much contradictory info.
"overmind"
http://forums.amd.com/forum/messageview.cfm?catid=12&threadid...

Kul att folk "hänger med"

Ja, menar du att de inte hänger med på amd forumet eller här?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
've seen some crysis exclusive demo benchmarks, and yes, the R600 is ahead the 8800GTX with about 10-15%. Not much...conclusive results we will see later, probably only after the cards hit the market...witch is ... I don't know when because there's to much contradictory info.
"overmind"
http://forums.amd.com/forum/messageview.cfm?catid=12&threadid...

Kul att folk "hänger med"

Varför en demo när Alpha inte är klar? Speltillverkarna brukar inte släppa demo så att andra kan testa när alphan inte är klar vad jag vet, rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
ett litet misslyckande, som Nvidias FX serie.

*skratt*

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Då blir det 8800GTX för min del då.. någon som har någon gissning på vad det kan kosta i slutet av maj/början av Juni?

Permalänk
Medlem

För mig blir det två XT varesig det är bra eller inte, jag ville ha XTX med 1024 men får köra med två 512 i stället, om inte priset blir otroligt högt förståss. Nu väntar man bara på att det ska släppas... På beyond3d benchar dom fortfarande och det ser hyffsat bra ut med senaste drivrutiner osv...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...

så gick det.

Ett XT håller jämna steg med ett Nvidia GTX samt överklockar bra.
Samt kommer att vara billigare enligt de indikationer som ryktas runt om på webben.

crossfire skalar bra med runt 80% effektivitet.
Ska tydligen funka i windows Vista vilekt skulle bli intressant att jämföra med Nvidias GTX serie, oh ja, nvidias SLi funkar ju inte ännu efter 6 månader+ i Vista ops...

Fudzilla ska man inte lita på, de sprider alla de rykten som kan hittas.
en del kan stämma en del vara helt off.
jag väntar tills KINC visar sina benchmarks...

han sitter just nu och drägglar över sitt tangentbord efter de senaste 3Dmarken han kört med HD 2900XT.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
För mig blir det två XT varesig det är bra eller inte

Då kan du väl köpa ett 7300? Finns väl ingen anledning att köpa kort vare sig det blir bra eller inte?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Ungefär 60-80% snabbare än ett X1950XTX

Läste oxå att ett DX10 demo av Lost Planet ska komma i Maj så då får äntligen de som sitter med DX10 hårdvara testa vad korten verkligen går för

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper

crossfire skalar bra med runt 80% effektivitet.
Ska tydligen funka i windows Vista vilekt skulle bli intressant att jämföra med Nvidias GTX serie, oh ja, nvidias SLi funkar ju inte ännu efter 6 månader+ i Vista ops...

SLI fungerar i Vista...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
SLI fungerar i Vista...

http://www.rahulsood.com/2007/02/ati-kung-fu-better-than-nvid...

According to him and a lot of other people SLI is not working and havent for 6+ months.

Ops, så van med engelska.
Köper man 2 kort för oh 12000kr kanske man vill att de funkar med sin 30 tums skärm.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Då kan du väl köpa ett 7300? Finns väl ingen anledning att köpa kort vare sig det blir bra eller inte?

Jag vet ju på ett ungefär hur det presterar, om det presterar som GTX+ eller GTX- gör ingen större skillnad Jag vill inte heller byta till nvidia, så ett 7300 blir det inte

Att jag inhandlar grafikkort tidigare än planerat är för att XTX antagligen inte kommer på ett tag och ett oplanerat inköp av en skärm skedde, XTX skulle väll ha 1024mb, så 2*512 i stället för att kunna köra bra med skärm och ändå ha mycke grafikminne...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Jag vet ju på ett ungefär hur det presterar, om det presterar som GTX+ eller GTX- gör ingen större skillnad Jag vill inte heller byta till nvidia, så ett 7300 blir det inte

Att jag inhandlar grafikkort tidigare än planerat är för att XTX antagligen inte kommer på ett tag och ett oplanerat inköp av en skärm skedde, XTX skulle väll ha 1024mb, så 2*512 i stället för att kunna köra bra med skärm och ändå ha mycke grafikminne...

Hm, tackar för att du skrev så coolt. Jag såg nu att jag glömde smiletecknet efter punkt. Det hela var ironi.

Ne jag tycker du gör rätt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K

Ungefär 60-80% snabbare än ett X1950XTX

Läste oxå att ett DX10 demo av Lost Planet ska komma i Maj så då får äntligen de som sitter med DX10 hårdvara testa vad korten verkligen går för [/B]

Dom lyckas verkligen manipulera bilderna så att det ser enormt snabbt ut...
Någon som kollat ur dessa tester stämmer med andra som läckt ut? 60-80% snabbare än 1950xtx är väl ändå för lite för att sticka ut hakan mot 8800gtx.

Visa signatur

rigg: |e6400@3440, Freezer 7 Pro| gigabyte DS4| Corsair5400 2gb| 8800gts@650/2000| 250gb samsung + 250gb seagate| hiper 580w | 22" viewsonic | Aplus Miditower XClio II | 10780p 3dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
http://www.rahulsood.com/2007/02/ati-kung-fu-better-than-nvid...

According to him and a lot of other people SLI is not working and havent for 6+ months.

Ops, så van med engelska.
Köper man 2 kort för oh 12000kr kanske man vill att de funkar med sin 30 tums skärm.

Den där länken är snart 3 månader gammal. Visst kan vissa få problem, men SLI fungerar i Vista.. Punkt Slut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Den där länken är snart 3 månader gammal. Visst kan vissa få problem, men SLI fungerar i Vista.. Punkt Slut.

Jepp, sen igen har inte fullständiga retail versionen funnits i 6 månader. Bara OEM...

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

"We learned that AIB partners for both NVIDIA and ATi have already received the GeForce 8800 Ultra cards and Radeon HD 2900 XT cards and are preparing for shipments now. These cards will hit the retail shelves by May 14th, the same day AMD officially launch their R6xx series. However, only 2900 XT cards will be available while 2900 XTX, 2600 and 2400 cards will be available at a later date. We heard that there are some 6000 pieces of 2900 XT cards by the first week of launch and no supply problems are expected."

http://sg.vr-zone.com/?i=4935

Bilder på hela serien förutom XTX:

http://forum.beyond3d.com/showpost.php?p=979054&postcount=382...

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Ser fint o prydligt ut.

Dock är för rött för min smack och kylaren ser billiga och plastigt ut. Dåligt kvalite känsla.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Ser fint o prydligt ut.

Dock är för rött för min smack och kylaren ser billiga och plastigt ut. Dåligt kvalite känsla.

Det är plast om du menar "fodralet"

För min del får ett kort se ut hur som helst sålänge det gör sin uppgift, sitter ju i lådan.

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk

Praktiskt med genomskinlig kylare så man ser hur mycke damm å skit som samlats där.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

Jag ångrar ju inte mitt köp av 8800GTX för ett par månader sedan. Vilken kaos det har blivit kring detta kort, skulle man aldrig trott i höstas när de sagt att de skulle dyka upp i Januari

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Precis rött nog för min smak och kylaren ser påkostad och rejäl ut. Bra kvalitetskänsla.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

För mig är iaf kvalitetskänsla ngt som man kan ta på inte hur ngt ser ut. Utan hur väl ngt är byggt, stabilt och bra byggt/sammanplockat, för det vet man ju inte förrän man faktiskt provar den. Som att säga att alla aluminium lådor har högre kvalitetskänsla än alla lådor som använder plast. Om ngt ser "plastigt ut" tycker inte jag man kan säga att det är bra eller dålig kvalitetskänsla.

Jag tycker det ser postitivt ut, verkar bli kalla kort iaf.

Håller med att genomskinlig plast är bra, så man ser dammet. Samt att jag är trött på alla lustiga clowner, robotar, tjejer och almänna figurer på kylarna. Men dessa kort har ju inte det bara pga. att det är Ati tillverkade kort. När Sapphire och gänget får tag i korten så kommer vi få se de här figurerna igen ,-)

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Gissar på lite + & - för 2900XT som kommer fram när NDA släpper:

+ Slår GTS i nästan all DX9
+ Jämnt med GTX i viss men långt ifrån all DX9
+ undantagsfall snabbare än GTX i DX 9
+ Lovande i det lilla DX10 som finns tillgängligt
+ Mer avancerade sp än NV för adv shaders
+ Klockar hyggligt för folk med 8-pins adapter och High-end agg ~900MHz
+ CF fungerar XTCF = snabbare än G80Ultra
+ Hyffsat pris (förhållandevis)

- GTX & Ultra överlag snabbare i DX9
- No Performance Leadership
- Varm
- Ställer stora krav på nätagg
- Bullrigare än G80
- Sen & åter sen
- Borde varit snabbare med tanke på 700M Trannies, 512bits, & 80NM

--> rond till NV i väntan på DX10 apps?

Visa signatur

Speed is nothing without HQAF