Webhallen - Makalöst oseriös paketering av vara.
I November fick jag så hem min efterlängtade G25:a
Lådan kommer fint inslagen i en större kartong, vilket skulle visa sig var tur eftersom G25:ans egna kartong är både tunn och saknar all form av stoppning.
Ratten har fungerat tills nu för någon vecka sedan, då gav växelspaken upp och Forcefeedbacken börjar bli ojämn i sin ingripande, ratten börjar kännas oprecis.
Vid kontakt med webhallen får jag klart för mig att det är bara att skicka in ratten så skall jag få den utbytt inom några dagar, den skall paketeras som jag fick den.
Detta är naturligtivis en självklarhet för mig, men webhallen kanske måste upplysa vissa kunder vikten av korrekt paketering, -vad vet jag.
Alla delar läggs i orginalkarotngen som naturligtivs sparats och är i fullgott skick, denna läggs sedan i en större kartong med stoppning och lämnas sedan in på lokala postkontoret. Detta var i tisdags.
Igår så fick jag beskedet att ett paket från webhallen ligger och väntar på mig, glad ihågen (och mycket förundrad över den snabba hanteringen) så gick jag i morse och hämtade ut paketet, behöver jag säga att mitt humör skiftade ganska så omgående?
Som synes så är paketet i stort sett inte helt på någon sida.
Var eller när dessa skador uppstått är för mig omöjligt att avgöra, men orsaken är otvivelaktigt den bristfälliga paketeringen. Nu kan jag inte öpnna och visa hur pass "ytligt" ratten, pedalerna, shiftern och kablarna ligger. Detta eftersom att jag inte tänker acceptera detta s.k utbyte.
Men ni som har en G25:a ni vet, att någon stoppning inte finns i i Logitechs egna kartong.
Jag tror inte på något sätt att detta paket är typiskt för hur webhallen hanterar eller skickar sina varor (jag hoppas inte det i alla fall) utan att detta är ett misstag utav någon anställd.
Det intressanta nu är hur jag kommer att bli bemött när jag kontaktar dem på måndag (kundtjänsten är stängd på helgerna).
Kommer jag som slutkund att hamna i kläm på grund av att någon klantskalle inte vet hur han skall paketera varorna, eller kommer webhallen att ta på sig detta?
Om jag tvingas att godta detta (i helsike) vad händer den dagen jag måste returnera för ett eventuellt nytt fel?
Inte så svårt att räkna ut, webhallen skulle aldrig godta att jag förpackar varan på samma sätt, utan kommer att hävda att eventuella fel uppstått under transportering pga bristfällig paketering.
Någon som har några tankar kring detta?