Permalänk

Vissa saker funkade inte i Opera 10.10, ska kolla på det senare och rapportera här igen

Permalänk
Avstängd

Din debatt eller diskussion eller vad det nu är på din blogg/hemsida om "Neger"... Det är svårt att ta dig seriöst. Om min kompis kallade mig neger när jag hade kommit hem från ett varmt land skulle jag tatt det med en nypa salt och inte tänkt mer på det.
Såg nu att det var ditt EX... Vad fan är detta? Försöker du göra henne någon "gärning"? Att svartmåla (HAHAHHA neger~svartmåla, kul skämt) "Jimmy och hans flickvän" vad fan gör det världen för nytta?

Kan du förklara vad du vill uppnå? Du har länkar till dina DeviantArt och din hemsida och massor av andra sidor där du har gjort saker, lagt upp grejer. Är det något behov du har att få visa saker du gör, vem du är och vad du håller på med?

Du tror att du är viktigare än alla andra, vill synas och vara den trevlige och duktige killen? Svårt att svälja kritik och kan inte ta saker på skämt?

By the way så hade min blogg 1000 views första dagen :- )

_____________________

Edit1:Du är säkert jättegullig men det är svårt att ta dina inlägg och texter på stort allvar.
Edit2:Denna sidan - http://koroth.se/ är mycket trevligare och seriösare att läsa på, även om Info borde göras om. Känns väldigt dumt att ha "OM" och "INFO" brevid varandra.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Det var just det här jag menade Med en nyckel kommer du ju in i huset. Med en postadress vet du bara vart huset finns. En IP-adress är som en postadress, inte som en nyckel.

Om du ger IP-adressen till fel person, kan den komma in i din dator o hacka dig. Samma gäller nyckeln, fast till ditt hus.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aurastream
Vissa saker funkade inte i Opera 10.10, ska kolla på det senare och rapportera här igen

Ska bli intressant o höra vad det är för funktioner

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Din debatt eller diskussion eller vad det nu är på din blogg/hemsida om "Neger"... Det är svårt att ta dig seriöst. Om min kompis kallade mig neger när jag hade kommit hem från ett varmt land skulle jag tatt det med en nypa salt och inte tänkt mer på det.
Såg nu att det var ditt EX... Vad fan är detta? Försöker du göra henne någon "gärning"? Att svartmåla (HAHAHHA neger~svartmåla, kul skämt) "Jimmy och hans flickvän" vad fan gör det världen för nytta?

Kan du förklara vad du vill uppnå? Du har länkar till dina DeviantArt och din hemsida och massor av andra sidor där du har gjort saker, lagt upp grejer. Är det något behov du har att få visa saker du gör, vem du är och vad du håller på med?

Du tror att du är viktigare än alla andra, vill synas och vara den trevlige och duktige killen? Svårt att svälja kritik och kan inte ta saker på skämt?

By the way så hade min blogg 1000 views första dagen :- )

Jag ahde inget att skriva om och jag tänkte på det, så då skrev jag om det. Inget annat. Typ allt som skrivs på min blogg, kommer från mina tankar. Nä, jag är en helt vanlig person som lever sina bästa dagar här hos min flickvän xD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Edit2:Denna sidan - http://koroth.se/ är mycket trevligare och seriösare att läsa på, även om Info borde göras om. Känns väldigt dumt att ha "OM" och "INFO" brevid varandra.

Tack för Koroth-kritiken Vi ska uppdatera hemsidan, men det är ett evighets-arbete, så vi har lagt den på is tills vidare.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Om du ger IP-adressen till fel person, kan den komma in i din dator o hacka dig. Samma gäller nyckeln, fast till ditt hus.

Men lägg ner, det är ju inte alls samma sak... att hacka sig in i någons dator är ett olaga intrång, ett inbrott. Med en nyckel behöver du inte ens forcera en dörr, det är bara att gå in. Det skulle vara som att ge ut sin IP-adress, öppna upp sin router, ge bort sina lösenord till sitt OS och stänga av brandväggen. Eller som att inte ens låsa dörren.

Fattar du på riktigt inte skillnaden mellan att ge bort sin hemnyckel och ge bort sin hemadress?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Men lägg ner, det är ju inte alls samma sak... att hacka sig in i någons dator är ett olaga intrång, ett inbrott. Med en nyckel behöver du inte ens forcera en dörr, det är bara att gå in. Det skulle vara som att ge ut sin IP-adress, öppna upp sin router, ge bort sina lösenord till sitt OS och stänga av brandväggen. Eller som att inte ens låsa dörren.

Fattar du på riktigt inte skillnaden mellan att ge bort sin hemnyckel och ge bort sin hemadress?

IP-adressen är adressen till sin dator, exakt samma sak som hemadressen och postadressen, men till ens hus måste man ha en nyckel. För att kunna öppna dörren, måste man ha en nyckel. Antingen snor man nyckeln från huset's ägare, eller så bryter man sig in. Typ samma sak gäller till ens dator när man har IP-adressen. Fattar du? Nog med den här diskutionen nu för i helvete!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Antingen snor man nyckeln från huset's ägare, eller så bryter man sig in.

Ja men du liknar ju att ge ut sin IP-adress med att: "ge husnyckeln till en okänd person på stan."

Inte att någon stjäl din nyckel.

Dessutom är det fortfarande en nyckel och en hemadress helt olika saker. De gör olika saker, har olika syften och man måste ha den ena för att kunna använda den andra.

Detsamma gäller en IP-adress och hackerkunskaper, du måste ha det ena för att kunna ha nytta av det andra om du ska ta dig in någonstans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Ja men du liknar ju att ge ut sin IP-adress med att: "ge husnyckeln till en okänd person på stan."

Inte att någon stjäl din nyckel.

Dessutom är det fortfarande en nyckel och en hemadress helt olika saker. De gör olika saker, har olika syften och man måste ha den ena för att kunna använda den andra.

Detsamma gäller en IP-adress och hackerkunskaper, du måste ha det ena för att kunna ha nytta av det andra om du ska ta dig in någonstans.

Jag uppdaterade MyIP-sidan tidigare idag om det där med vad en IP-adress är för något. Kan vi snacka om allt annat på hemsidan, istället för att diskutera om detta?!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Efter några dagars arbete, har jag kommit väldigt långt på nästa versionen av erik.edgren.nu. Jag är väldigt nöjd med den hittills och jag hoppas verkligen på att även ni gillar den

Hur som helst. Ni som besökte erik.edgren.nu när den väl var igång för ungefär 1½ år sedan, kanske minns den omfattande statistik-sidan jag hade skapat. Denna sida kommer att vara mer omfattande än tidigare i nästa version, men jag är lite orolig över att min personliga webbsida kommer att bli kallad för "stalker-sidan" istället för "blogg-sidan".

Nedan kan ni se 2 bilder som är från statistik-sidan. Säg hur ni upplever denna "enorma" sida som avslöjar både ena och det andra om de som kommer att besöka erik.edgren.nu när den väl är uppe och igång. Jag ber om ursäkt för att bilderna inte har någon bra kvalité, men jag kan inte göra så mycket åt det, då bilderna ligger på min Picasa.

Vänligen tänk på att denna sida är ännu under utveckling, så diagrammen stämmer inte överrens med siffror än.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Efter några dagars arbete, har jag kommit väldigt långt på nästa versionen av erik.edgren.nu. Jag är väldigt nöjd med den hittills och jag hoppas verkligen på att även ni gillar den

Hur som helst. Ni som besökte erik.edgren.nu när den väl var igång för ungefär 1½ år sedan, kanske minns den omfattande statistik-sidan jag hade skapat. Denna sida kommer att vara mer omfattande än tidigare i nästa version, men jag är lite orolig över att min personliga webbsida kommer att bli kallad för "stalker-sidan" istället för "blogg-sidan".

Nedan kan ni se 2 bilder som är från statistik-sidan. Säg hur ni upplever denna "enorma" sida som avslöjar både ena och det andra om de som kommer att besöka erik.edgren.nu när den väl är uppe och igång. Jag ber om ursäkt för att bilderna inte har någon bra kvalité, men jag kan inte göra så mycket åt det, då bilderna ligger på min Picasa.

Vänligen tänk på att denna sida är ännu under utveckling, så diagrammen stämmer inte överrens med siffror än.

https://lh4.googleusercontent.com/-cs_luRku1Js/TnTCBfX-X3I/AA...

https://lh5.googleusercontent.com/-LWoBH4UHpZ0/TnTDkrnKZFI/AA...

Okej, designen är det inget fel på. Ser snyggt och rent ut. Men jag antar att du har detta som ett litet projekt för att lära dig webbdesign/utveckling för något annat syfte kan jag verkligen inte hitta. Att blogga kan vara rätt kul och uppskattat, men en hel flik för statistik på dina sida?

Förklara gärna syftet närmare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuitUp:

Okej, designen är det inget fel på. Ser snyggt och rent ut. Men jag antar att du har detta som ett litet projekt för att lära dig webbdesign/utveckling för något annat syfte kan jag verkligen inte hitta. Att blogga kan vara rätt kul och uppskattat, men en hel flik för statistik på dina sida?

Förklara gärna syftet närmare!

erik.edgren.nu är min personliga webbsida och den har haft väldigt många skepnader genom åran (2002-2004 nått hette den thedragon.se). Idag kan jag såpass mycket, så jag behöver egentligen inte lära mig något inom webb-programmering, men det händer ju alltid något nytt där ute, så man är ju tvungen att hålla ens kunskaper up-to-date, så att säga Jag lär mig mer och mer inom detta, för var dag som jag arbetar med webbsidor, oavsett webbsida.

Då jag är tokkär i allt som har med statistik att göra, så ville jag ha en statistik-sida som enbart jag kunde nå, men med tanke på att andra kanske var nyfikna på samma sak, så gjorde jag statistiken offentlig, så att säga.

Ursäkta om jag skriver helt koko, men jag är helt borta i huvudet just nu på grund av hur jag mår. Jävla magkatarr ><

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

erik.edgren.nu är min personliga webbsida och den har haft väldigt många skepnader genom åran (2002-2004 nått hette den thedragon.se). Idag kan jag såpass mycket, så jag behöver egentligen inte lära mig något inom webb-programmering, men det händer ju alltid något nytt där ute, så man är ju tvungen att hålla ens kunskaper up-to-date, så att säga Jag lär mig mer och mer inom detta, för var dag som jag arbetar med webbsidor, oavsett webbsida.

Då jag är tokkär i allt som har med statistik att göra, så ville jag ha en statistik-sida som enbart jag kunde nå, men med tanke på att andra kanske var nyfikna på samma sak, så gjorde jag statistiken offentlig, så att säga.

Ursäkta om jag skriver helt koko, men jag är helt borta i huvudet just nu på grund av hur jag mår. Jävla magkatarr ><

Jo, visst kommer det nya metoder och annat hela tiden:)

Okej, tänk bara att negativ statistik kan påverka nya besökare och tvärtom givetvis, vet dock inte vad ditt mål är med sidan.
Ett sista tips, flikarna kändes lite "random" samt placerade lite lustigt, är detta någonting du funderat över?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuitUp:

Jo, visst kommer det nya metoder och annat hela tiden:)

Okej, tänk bara att negativ statistik kan påverka nya besökare och tvärtom givetvis, vet dock inte vad ditt mål är med sidan.
Ett sista tips, flikarna kändes lite "random" samt placerade lite lustigt, är detta någonting du funderat över?:)

Precis

Du menar att om siffrorna är låga, så får man mindre besökare? :S Vilka flikar menar du? Nä, jag tycker alla länkar sitter korrekt

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Att skapa en webbdesign är som att måla en tavla - det finns alltid något man kan ändra på och även lägga till. Bilderna nedan visar hur jag har gjort om designen från den förra jag visade. Hoppas denna är stilrenare och även snällare mot ögonen. Jag ber om ursäkt för den suddiga kvalitén på bilderna. Det beror på tillägget "Pixlr Grabber".

Webbsidan är inte helt klar än. Funktioner fattas på olika sektioner på sidorna, vissa sidor saknar innehållstext, funktioner buggar och så vidare.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Under hela natten till den 31 december förra året, arbetade jag med min blogg. Jag blev även klar med den samma natt, men den var då buggig och därför inte helt färdig. På grund av hur desperat jag var av att kunna blogga igen, la jag upp den ändå och började att skriva. Jag gjorde även en mobilvariant av den, som kan nås genom att bara gå till samma adress i sin mobilenhet.

Efter några veckors vilan och småfixande, tog jag tillfället i akt att göra klart bloggen helt inatt (dock kan mobilvarianten vara ofärdig, då den är otestad efter nattens fixande). Bilderna som visade hur min blogg egentligen skulle se ut, är fel då jag använder mig av en mycket varm, mysig och trevlig design. Jag har dock några nya funktioner som jag ska lägga in allt eftersom. Dessa är ett eget kommentarsystem (använder just nu Disqus) och ett forum (som kommer att finnas utöver bloggen; forum.erik-edgren.nu) som jag kommer att lägga upp prestandatester på antivirus-produkter.

Vad tycker ni om min blogg? Har ni förslag på förbättringar? Ska jag lägga till fler delnings-alternativ än till enbart Facebook? Om ni har den möjligheten, testa gärna säkerheten på webbsidan, men vänligen ta inte bort eller ändra något, om ni skulle till förmodan komma åt sidor som ni ej ska kunna komma åt. Jag vet att antalet blogginlägg när man har sökt, visar fel. Jag vet inte varför, men jag ska titta på det.

På grund av att Internet Explorer är ett missfoster, fungerar inte de dynamiska anropen, som till exempel rösta upp eller ner för ett blogginlägg. Ni som har den här skit-webbläsaren, får ett fint meddelande ovanför webbsidans design som rekommenderar er att byta till en mer korrekt webbläsare. Internet Explorer 9 är dock mer modern av sig, än vad versionerna 7 och 8 är.

Adress: erik-edgren.nu

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Länken funkar inte ens för mid, får en vit ruta bara. (Chromium)

Visa signatur

Windows användare sedan 1991. Numera MacBook Pro M1 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tott3:

Länken funkar inte ens för mid, får en vit ruta bara. (Chromium)

Det var skumt. Här funkar länken hur bra som helst. Blir det samma fel när du skriver in adressen manuellt? Laddar webbsidan länge, innan den visar en blank sid?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Det var skumt. Här funkar länken hur bra som helst. Blir det samma fel när du skriver in adressen manuellt? Laddar webbsidan länge, innan den visar en blank sid?

Laddar inte alls, blir som en auto:blank bara. Kritvitt. Testat Chromium, Nightly och Explorer nu..Fan vad mysko. o.O Allt annat internet relaterat fungerar hur bra som helst, bara din sida som inte vill vara med?

Visa signatur

Windows användare sedan 1991. Numera MacBook Pro M1 Pro.

Permalänk

Den fungerar för mig.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Mycket konstigt beteende utav mina webläsare. erikedgren.nu fungerar, men antar att det är fel sida då du har en punkt i mitten. Så fort jag stoppar dig punkten vill den inte vara med. :/

Visa signatur

Windows användare sedan 1991. Numera MacBook Pro M1 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tott3:

Laddar inte alls, blir som en auto:blank bara. Kritvitt. Testat Chromium, Nightly och Explorer nu..Fan vad mysko. o.O Allt annat internet relaterat fungerar hur bra som helst, bara din sida som inte vill vara med?

Det var väldigt skumt. Jag vet att webbsidan brukar vara seg, men inte att den blir kritvit :S Har du testat att besöka webbsidan på andra datorenheter? Får du samma problem på de också? Om inte, så kan det vara något konstigt med ditt Internet, men ändå inte :/ Som sagt, väldigt skumt.

Skrivet av Tott3:

Mycket konstigt beteende utav mina webläsare. erikedgren.nu fungerar, men antar att det är fel sida då du har en punkt i mitten. Så fort jag stoppar dig punkten vill den inte vara med. :/

Punkten? O.o Ja, men... haha! Du försöker gå in på min gamla adress Ersätt punkten med ett bindestreck (-) istället, så ska du se att du kommer in direkt .)

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Det var väldigt skumt. Jag vet att webbsidan brukar vara seg, men inte att den blir kritvit :S Har du testat att besöka webbsidan på andra datorenheter? Får du samma problem på de också? Om inte, så kan det vara något konstigt med ditt Internet, men ändå inte :/ Som sagt, väldigt skumt.

Punkten? O.o Ja, men... haha! Du försöker gå in på min gamla adress Ersätt punkten med ett bindestreck (-) istället, så ska du se att du kommer in direkt .)

Funkade lite bättre, du bör updatera main posten. ;P

Visa signatur

Windows användare sedan 1991. Numera MacBook Pro M1 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tott3:

Funkade lite bättre, du bör updatera main posten. ;P

Hehe. Ja. Jag gjorde det strax efter det du skrev

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Tjenixen på er!

Jag släppte mycket nyligen en ny design och nya funktioner på erik-edgren.nu, men jag var inte helt klar då. Nu är jag så gott som helt klar (optimering, buggfixar, säkerhetshål och så vidare kvarstår) och jag skulle vilja ha era synpunkter. Finns det något att förbättra, eller är allt bra som det är nu? Galleriet kommer jag dock bygga på med fler funktioner allt eftersom (som till exempel ska man kunna se om jag spelar till exempel Dishonored, om man visar alla bilder från just Dishonored).

Värt att notera, är att jag har börjat med ett nytt system (läsa in varje sida genom $.ajax()) och jag försöker lära mig det så gott det bara går. Därför går det inte att gå tillbaka till föregående sida, men detta kommer att fixas så småningom.

Länk: erik-edgren.nu

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.