Läckert spel [PS3] [Little Big PLanet]

Permalänk
Medlem

har en bana uppe nu. klara den utan att dö för att få monstret....

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
har en bana uppe nu. klara den utan att dö för att få monstret....

Ska testa den senare Glömmer alltid att adda dig på PSN. Var beredd på usla scores, jag har stukat vänstra handleden haha.

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem

miniräknare.... coolaste hittils?

http://www.youtube.com/watch?v=ZiRgYBHoAoU

Permalänk
Medlem

Jag laddade hem betan igår och hann spela lite gran. Men idag när jag kommer hem från jobbet och ska starta betan får jag upp meddelandet

"An error accurred during the start operation"

Någon som vet varför?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLIBB
Jag laddade hem betan igår och hann spela lite gran. Men idag när jag kommer hem från jobbet och ska starta betan får jag upp meddelandet

"An error accurred during the start operation"

Någon som vet varför?

Så jag är inte ensam, Ja kan inte gå in i PsStore heller. Så dem kanske håller på o uppdaterar nätverket eller nåt.

Permalänk
Medlem

Mark Healey "annoyed" by LittleBigPlanet controls

Media Molecule co-founder Mark Healey has admitted to Eurogamer that LittleBigPlanet's 2.5D controls "annoy" him, but has promised to patch the issue post-release.

Those who've played the beta (lucky devils) will know that the game occasionally struggles to distinguish between its three movement planes.

"The Z [axis] movement is an incredibly hard thing for us to get right," Healey said. "There's times when it annoys me actually, but we can work on that if we want, and refine it. But on the whole, we got to a good place with it I think, because we wanted to cater for my mother and someone that's a hardcore player, so it was hard to get the balance there."

"There's definitely room for improvement and we've got the channel to be able to do that as well," he went on. "I'd really love to be able to do backflips and all kinds of things with my Sackboy, and there's no reason why we can't add that and refine that."

Given the truly unprecedented levels of hype surrounding Media Molecule's highly sociable platformer, it's nice to see the developer coming clean on the niggles. And trust us - they're no more than niggles.

LittleBigPlanet will be lighting up your PlayStation 3s on October 24.

Kan hålla med honom att "the Z axis movement" kan vara lite jobbigt till och från men inget som sänker spelet, kul att dom förhoppningsvis jobbar vidare på det.

http://ps3.psu.com/Mark-Healey-+quot;annoyed+quot;-by-LittleB...

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Måste få be er om en sak här

Jag skulle vilja ha en SackBoy men IRL... ett snyggt gjort mjukdjur typ. Gärna 30cm eller nått.

Jag hittade denna, men den såg inte ut att vara så go "sackboy" känsla utan mer typ fleece tyg eller nått.

Källa:http://www.shopncsx.com/littlebigplanet-miniknitsackboymascot...

OM någon hittar någon form av IRL Sackboy annat än denna Japanska version får ni jääääättegärna säga till!! Det är ju ett måste i TV-hyllan

Permalänk
Medlem

min nya bana heter spot 53. den ar lite roligare och har fler priser.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jag körde lite på singleplayer och klarade första planeten eller vad det är, men är det slut sen eller för jag kommer inte till något nytt ställe. Eller man kanske inte får spela mer innan release. Någon som vet?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Betan är smått begränsad till 3,1 banor av 50 tror jag, men jag har kört några banor som är mycket coolare än de som ingår i singleplay. Sky pirates v 2.0 var t ex väldigt välgjord, med piratskepp, sjörövare och bossar. Man får ett eget piratskepp när man klarar banan. Jag kom in i betan försent för att lägga ner tid på att göra nått fantastiskt, för det tar ju lite tid minst sagt, jag har försökt testa lite egna ideer, hade det var riktiga spelet hade jag inte publicerat mina test-banor, men jag gillar tanken att dela med sig av sina ideer och skapelser, så kanske nån gör nått vettigt av det.

Man lär sig fort att bygga, det som tar tid är att dekorera och fintesta allt. Märkte att om man låter dödsapan bomba en, så kan man inte komma tillbaka till banan igen, för att ta ett exempel, men man blir aldrig helt nöjd, det går hela tiden att göra nått bättre, så med den begränsade tiden känns det lite bortkastat att finpeta med allt som ändå kommer raderas till releasen.

Det är bara en person som klarat min andra bana, beta 53 (sök på fredag), själv tycker jag den är lätt. Tror ingen kommer klara min första, för svåra pussel, den var mest ett test. Är ingen annan som använt horisontella kedjor, ville hitta ett sätt att tvinga spelaren att vänta en stund på släden, så att paniken skulle växa lite när mostret började närma sig. Den banan dekorerade jag inte alls, men spot 53 blev ganska fin, hämtade inspiration från world of color-banan, som är den cleanaste jag sett, mycket kul att spela dessutom, helt sjukt välgjord.

Måste skolka idag igen, känns viktigare att använda tiden till betan. Farligt beroendeframkallande detta. Ser fram emot att göra en swecbana när spelet släppts, ska föröka fixa en eye-toy till dess, så man kan fånga forumets färgtema till texturer osv... Ska man sammarbeta med en bana krävs det nästan röstchatt, eller åtminstone ett tangentbord till PS3...

Edit:

Citat:

Hi - Mark Healey here (From Media Molecule). I am curently away from work (just had my first baby!(What timing! Two babies released into world at same time, one human, one digital!)), but was having a little surf, just to see what poeple are up to with the beta.....I've been seeing some really amazing stuff, but this is just out there. This is the first thing I've seen that makes me ask "how the hell did he do that?".
I am massivly impressed, you obviously are very brainy.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Fick tag på en nyckel sent igår kväll och äntligen fått testa.
Tyckte det var rätt kul och mysigt spel men om jag kommer lägga mycket tid på det, vette fan.
Får testa lite mera kanske man fastnar....

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Jag har två nycklar kvar verkar det som Först till kvarn via pm.

DE ÄR SLUT!

EDIT: Fredag, när jag skaffar hela så har jag BT headset så du vet
Visste inte att man kunde teama att göra banor?

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem

Gissa vad jag lyckades med då :P?
Jag har haft en beta key sen i måndags men jobbat som ett svin så har inte haft tid och nu idag tänkte jag ta mig en titt.
Drog på min ps3a och matade in koden för att ladda hem betan.
PS3an blev ledsen och sa att jag hade för lite utrymme så jag gick snällt tillbaka för att radera ngt skit (Brothers In Arms....)
Så nu har jag utrymme tänkte jag, loggade in igen och skrev snällt in koden för att hämta min beta och vad möts jag av då?

JO den är redan brukad!

Haha så sorgligt
Nåja nu får man la vänta tills release istället

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

Tror du kan gå till Download history och ta den därifrån, iaf
Testade dina banor Fredag, gillade båda två, mycket bättre än all skit jag lyckats göra idag ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phasio
Tror du kan gå till Download history och ta den därifrån, iaf
Testade dina banor Fredag, gillade båda två, mycket bättre än all skit jag lyckats göra idag ^^

Tycker också Fredags banor var helt okej för att precis vara början, ja gör inget bättre iallafall:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twizz
Måste få be er om en sak här

Jag skulle vilja ha en SackBoy men IRL... ett snyggt gjort mjukdjur typ. Gärna 30cm eller nått.

Jag hittade denna, men den såg inte ut att vara så go "sackboy" känsla utan mer typ fleece tyg eller nått.
http://www.shopncsx.com/images/products/detail/little_big_pla...
Källa:http://www.shopncsx.com/littlebigplanet-miniknitsackboymascot...

OM någon hittar någon form av IRL Sackboy annat än denna Japanska version får ni jääääättegärna säga till!! Det är ju ett måste i TV-hyllan

ja jag vill med ha en egen Sackboy

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phasio
Tror du kan gå till Download history och ta den därifrån, iaf
Testade dina banor Fredag, gillade båda två, mycket bättre än all skit jag lyckats göra idag ^^

De va snällt av dig, testade och de funkade utmärkt
tack ska du ha!

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

Kul att nån testade mina banor och gillade dem, hehe. Betastressen gör att man skiter i massa ideér, men när hela spelet kommer ska jag göra en "fantastisk" bana. Nån härifrån som körde med mig igår en stund? Anledningen till att vi var två från min sida var för att min grabb hade satt på en extra kontroll, vilket gjorde att han med fick en sackboy. Coop i multiplay funkar således när man spelar publicerade banor. Att bygga i coop går med, men då inte i multiplay verkar det som, får se hur det blir i den skarpa versionen.

När jag såg den fick jag ideer till en sfi-bana, typ stargate atlantis-tema. Vore coolt om man hittade nån med samma intresse, så kunde man dela assets och göra banor med Ancient-teknologi, hehe. Första banan kunde vara själva Atlantis, där man jobbar sig upp i tornet, snackar med npc:s, får en bakgrundsstory och slutligen får ett uppdrag av Woolsey. (en nyckel till del 2)
Nästa bana kan vara baserat på ett away-team med en liten shuttle som anländer hos wraiths' bas där slutbossen är en drottning. Elektrisk is kan få vara grunden till hennes laservapen t ex. Bara att göra en emitter med hög utgångshastighet och göra isen långsmal, som laserstrålar.

Tål att tänkas på, nån som vet nån bra sida med bilder på atlantis innandöme, så man kan börja planera lite?

En bild på en av bossarnas "hjärnor" i den färdiga versionen:

Edit:

Citat:

SCEE just confirmed to VG247 that its LittleBigPlanet bundle will launch in Europe on October 31.

The pack will contain the game, an 80Gb PS3 and a DualShock 3 for £299.

Smart tänkt, hoppas NF lägger sig rimligt...

Bronze Trophies

The Gardens - Complete all levels in The Gardens
The Savannah - Complete all levels in The Savannah
The Wedding - Complete all levels in The Wedding
The Canyon - Complete all levels in The Canyon
The Metropolis - Complete all levels in The Metropolis
The Islands - Complete all levels in The Islands
The Temples - Complete all levels in The Temples
Expert Creator - Complete all levels in the tutorials
Artist - Place a sticker
Homemaker - Place 10 stickers or decorations in your pod
Fashion Sense - Choose a costume for your sackperson with at least one item on your head, at least one item on your body, and a material
Forager - Collect 25% of the prize bubbles on the story levels
Sticky Fingers - Collect 50% of the prize bubbles on the story levels
Treasure Hunter - Collect 75% of the prize bubbles on the story levels
2X Multiplier! - Get a 2X Multiplier
8X Multiplier! - Get a 8X Multiplier
Incredible Speed! - Travel at incredible speed
Incredible Height! - Travel to an incredible height
Friendly - Complete a level with more than one player
Party Person - Complete a level online with 3 other players who are on your friends list
Socialite - Complete a level online with 3 other players who are not on your friends list
Top of the Class - Win a 4-player game
Traveler - Complete a community level
FIRST! - Be among the first 10 people to complete a community level
Opinionated - Tag a community level
Neighborhood - Watch Heart 5 community levels
Networking - Heart 3 authors
Talkative - Post a comment on a community level
Creator - Build and save a level with the thermometer more than 30% full
Team Creator - Build and save a level with more than one player with the thermometer more than 30% full
Publisher - Publish a level
Look What I Made! - A level you published was played by 5 or more people

Trendsetter (Hidden) - Place a sticker or a decoration on another player’s sackperson
Cranium Collector (Hidden) - Kill 100 Creatures across all levels
Secret Stickerist (Hidden) - Unlock the race in First Steps
Sackbird (Hidden) - Spend 8 seconds or more in the air

Dold text

Silver Trophies

Just Beginning - Complete all the main path story levels
20X Multiplier! - Get a 20X Multiplier
Hi Score - Collect 1,000,000 points over all levels you have played
Booty Master - Collect all the prize bubbles on the story levels
Dr Frankenstein - Create a living creature with at least 2 eyes, 2 legs or wheels, and a brain
Crowd Pleaser - A level you published was played by 50 or more people
Feel the Love - A level you published was hearted by 10 or more people
Celebrity - You were hearted by 5 or more people as a player

Gold Trophies

Play - Complete all story levels without dying, with the exception of those levels that only end when you die
Create - A level you published was hearted by 50 or more people and you were hearted by 30 or more people
Share - Play 150 community levels, tag 50 community levels and heart 10 community levels

Platinum Trophy

Earn all LittleBigPlanet trophies to unlock this platinum trophy

Kanske man har en chans att klara en Platinum Trophy ändå, men det kommer ta tid, hehe

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Är det någon som vet ifall det kommer ett demo? (alltså inte betan)

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=28301

Kul spelet försenas till november pga av det finns textrader i dialogen nånstans som kan va stötande mot muslimer.

jag kan inte finna ord för hur jag ska utrycka mig.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

During the review process prior to the release of LittleBigPlanet, it has been brought to our attention that one of the background music tracks licensed from a record label for use in the game contains two expressions that can be found in the Qur'an. We have taken immediate action to rectify this and we sincerely apologise for any offence that this may have caused.

We will confirm the new launch date shortly.

Permalänk

ha ha ha helt underbart. muslimer har rätt att känna sig sura över det men att utgivarna ska vara såna mesar och ta tillbaka spelet pga det gör mig riktigt sur. om jag köper spelet och gör en bana blir den första bossen en jättelik mohammed.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

As some of you may have noticed, LBP has been slightly delayed in some territories. At MM we were as shocked and dismayed by this as anyone - shellshocked and gutted. We can’t wait for you all to get playing and creating!

We learnt yesterday that there is a lyric in one of the licensed tracks which some people may find offensive, and which slipped through the usual screening processes. Obviously MM and Sony together took this very seriously. LBP should be enjoyable by all. So within 12 hours of hearing about this issue involving a lyric (in Somalian, I believe!), we prepared an automatic day 0 patch and had a new disk image ready; however a decision was made within Sony that the right thing to do for quality and support of people with no on-line was to replace existing disks. They assure us that they are doing everything in their power to get things straightened out as fast as possible, and will announce dates soon.

Apologies to everyone excited to play the game and I can assure you that when it arrives, it will be worth the wait! We want everyone to be able to enjoy the game, and this tweak should help - we’re just gutted it couldn’t be sooner. MM continues to work hard to support the game too. We know that LBP will be something that you can enjoy for a long time to come, when all of this is forgotten and all that remains are thousands of incredible levels and creations to play, create and share.

[EDIT Sony are going to announce new dates and information re discs for each territory soon. We’ll keep you posted! The patch is ready from our side and I imagine it will go live at the same time as the game. More info when we get it. ]

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jag vill kasta ut mitt PS3 just nu... Fan asså, Har ju vänta så sjukt länge nu pallar knappt en vecka till

Permalänk
Medlem

lolsors, invändningen gäller alltså inte att texterna framföres utan att de gör det till musik.

säkert bara jag som ser ironin i att Koranen alltid reciteras "sjungandes" av böneutroparen...

Dold text

hoppas även katolikerna börjar tramsa såhär och beivrar alla missbruk av latinska bibelcitat i diverse filmer och spel. huvuden kommer rulla, kors kommer korsas, grisar flyga.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

“Sony Computer Entertainment Europe is pleased to confirm that LittleBigPlanet will start to appear in stores no later than the week commencing Monday 3rd November in the UK, Europe, Middle East, Australia and New Zealand, on a country by country basis. We appreciate all the enthusiasm surrounding this much anticipated title and we would like to thank PlayStation fans for their support and understanding.”

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Ett tips. Köp från play.com och ni får en "with Play.com Exclusive Nariko Character" , vad det kan vara är en annan femma.

http://www.play.com/Games/PlayStation3/4-/3433970/Little-Big-...

Visa signatur

1# P8Z68-V PRO GEN3 | 2500K | 8GB Corsair 1600 | Asus GTX460 | Corsair Force 60Gb | HD:5,8TB |
3dMarks [05]21726 [06]14219
2#HTPC: AMD X2 4850e | GA-MA78GM-S2H | 2gb 800Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Putto
Ett tips. Köp från play.com och ni får en "with Play.com Exclusive Nariko Character" , vad det kan vara är en annan femma.

http://www.play.com/Games/PlayStation3/4-/3433970/Little-Big-...

Antagligen en Nariko kostym till Sackboy. Du vet, tjejen ifrån Heavenly Sword.

Hade förövrigt en Promokopia utav spelet, givetvis så kräver ju Nordisk Film tillbaka skiten, rövhattar som dom är.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Hehe, testade det för första gången idag. Media Markt här i stan hade det igång så man kunde lira. Va fan fett kul Konstigt bara att dom får ha det framme så man kan spela fast det inte är godkänt än eller vad man ska säga?
Längtar massor tills det släpps

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_