Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

Permalänk
Medlem

Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

Tänkte att detta spel behövde en egen tråd. Uppdaterar första posten när mer info dyker upp. Första bilderna från spelet har dykt upp, och vapnet som skickar upp en discokula får väl anses som relativt nyskapande.

Jag sätter en femma på att videon dyker upp vid GDC, bilderna från tidningen EGM gör nog inte spelet rättvisa. Själv tycker jag att stilen från första teasern är något borttappad, bilderna visar visserligen inte så mycket, men spelet ser ju trevligt ut.

Insomniac har startat en podcast, har inte lyssnat igenom än, men den finns här:
http://www.insomniacgames.com/podcast/podcast.php

Har inte spelat de tidigare spelen, så har inte så mycket att tillägga för tillfället, men det ser helt klart ut att bli ett intressant spel. Hjälp gärna till att uppdatera om ni hittar ny info. Hoppas nån veteran som spelat de tidigare kommer med synpunkter på bilderna tillsvidare...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Ratchet & Clank 1-3 samt Deadlocked är 4 underbara spel, och jag ser ingen anledning till varför det här skulle bli sämre.
Specielt designen på allt (den "icke-tekniska" delen av grafiken) är så grymt älskvärd i denna serie, och de ser ut att hålla samma kvalité på den även i detta spel. Nu med lite hetare "teknisk grafik" dessutom!
Tråkigt som fan att PS3'n kostar som den gör när ett spel som detta kommer ut.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

discokula vapen ftw

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Detta verkar bli det första PS3 spelet som jag verkligen blir intresserad av, förutom de uppenbara då som Final Fantasy m.fl.
Har aldrig spelat de tidigare spelen själv, men har kollat när en kompis har spelat och de har sett roliga ut iaf.
Priset på PS3 är dock för hög i dagsläget för att motivera ett köp för min del. Särskilt då jag inte har en HDTV än.
Får väl se om en 2-3 år kanske

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Detta verkar bli ett intressant spel. Jag har bara spelat en demo innan på PlayStation 2. Det ser väldigt snyggt ut också

EDIT: Är det Insomniac Games som gjorde Spyro? Det trodde jag inte Jag älskade den serien av spel!

Permalänk
Medlem

Har ni missat trailern? Finns på gametrailers.com

http://www.gametrailers.com/gamepage.php?id=4572

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZD
Har ni missat trailern? Finns på gametrailers.com

http://www.gametrailers.com/gamepage.php?id=4572

Haha discokulan var ascool.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Direktlänk:
http://www.gametrailers.com/player.php?id=18277&type=wmv&pl=g...

Såg den nyss i halva hastigheten, för att hinna se detaljer...

Edit:
Har inte uppdaterat denna tråd på ett tag, hehe

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter