Permalänk
Medlem

Datorn dog, moderkortet?

Satt och surfade på swec och datorn dog och det luktade lite bränt. Lukten verkade komma i från nätagget.

När jag startar datorn snurrar alla fläktar i gång men efter ca 2 sekunder stängs datorn av igen och sedan startar den igen efter 2 sekunder och så håller den på tills jag bryter strömmen.

Jag har testat med ett annat nätagg men då klickar det bara till i nätagget när jag försöker starta. Och jag har testat med bara prolle och moderkort och det blir likadant då, inget pip eller nåt.

Datorn: Asus p5b deluxe/wifi, Intel core 2 duo e6400, Geoforce 8800gtx, corsair xms2 6400, Hiper 580w.

Permalänk
Medlem

Hmm nordbrygga/kondingar som kan ha blivit lite för varma kanske, kikat det?

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Medlem

Nordbryggan har inte blivit för varm, ingen av flänsarna på moderkortet var speciellt varma och jag har inte haft höga temps när jag har kollat förut. Jag kan inte se någon konding som ser dålig ut.

Permalänk
Medlem

Re: Datorn dog, moderkortet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 240man
Och jag har testat med bara prolle och moderkort och det blir likadant då, inget pip eller nåt.

Jag tycker helt klart att det låter som moderkortet gått sönder på något vis för om du bara kör prolle o moderkort så borde den pippa för att där inte är något minne i den.

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Medlem

Jag har lämnat in den på Alina här i stan nu så dom kan testa om det är moderkortet.