Xbox 360-tråden, del 2

Permalänk
Medlem

Hej!

Står i tankarna på att köpa en xbox 360 arcade!

Nu har jag några fråger.. Den har ju ingen hårdisk men ett minneskort på 256 mb. Hur långt räcker dom 256 mb? Hur många spel "Saves" kan man ha?

Går det att koppla in en extern hårdisk? För att se på film.

Hur fungerar en 360 på en vanlig tv? Ingen lcd utan en "tjock tv"

Ska man köpa xbox 360 arcade Eller xbox 360 premium? Skiljer ju en 1000 lapp i pris!
Mvh Jonas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av byggis
Hej!

Står i tankarna på att köpa en xbox 360 arcade!

Nu har jag några fråger.. Den har ju ingen hårdisk men ett minneskort på 256 mb. Hur långt räcker dom 256 mb? Hur många spel "Saves" kan man ha?

Går det att koppla in en extern hårdisk? För att se på film.

Hur fungerar en 360 på en vanlig tv? Ingen lcd utan en "tjock tv"

Ska man köpa xbox 360 arcade Eller xbox 360 premium? Skiljer ju en 1000 lapp i pris!
Mvh Jonas

Sök eller kolla i tråden, frågan har besvarats massvis med gånger!
Minneskortet räcker för att spara spelsparningar på, och kanske några teman också. Men det räcker inte för demon, trailers, map-packs (?)... etc.

Extern hårddisk, nej, inte vad jag vet. Du kan dock streama över LAN via en dator.

Det fungerar väl precis som allt annat.
Bilden blir ju sämre än vad den blir om du kör över komponent/VGA, men går ju absolut att spela på.

1000kr mellan Arcade och Premium låter lite väl mustigt... källa?
Jag skulle satsa på en Premium iaf., eftersom jag tycker att du förlorar delar utav det roliga med Xbox 360 annars.
Du kan köpa till en hårddisk till Arcade om du ångrar dig efteråt.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

För att tanka demos måste man väl vara Live medlem eller något?

Elgiganten tar 2190 för arcade och 3190 för premium..

Hur många saves kan man ha ungefär?

Vad jag läst kan man köra filmer via extern hårdisk någon som vet något mera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Har fler människor på min 360 friends list, därför blev det på 360'n.

Tänkte spela en del online.

roligt

Då addar jag dig imorgon när jag fått spelet.
Sitter nu och spelar demot, men är så fett sugen på någon av de andra typ 74 st bilarna, hehe.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av byggis
För att tanka demos måste man väl vara Live medlem eller något?

Elgiganten tar 2190 för arcade och 3190 för premium..

Hur många saves kan man ha ungefär?

Vad jag läst kan man köra filmer via extern hårdisk någon som vet något mera?

Du behöver bara ha ett gratiskonto för att tanka ner demos och trailers och sånt, sen finns det material som kostar också, men det kan man också ladda ner via gratiskonto. Du kan också skicka meddelanden till vänner och sånt. Betalkonto är om du vill spela.

Om du undrar hur många saves man kan ha på hårddisken så är det nog ganska många. De tar inte mycket plats, vad jag upplevt iallafall.

Permalänk
Medlem

Folket har väl tankat Undertow nu, va?

Jag tankade de precis

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Folket har väl tankat Undertow nu, va?

Jag tankade de precis

Spelade de nyss...helt okej, små roligt

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Fy F*n vad Arcade är billig nu.

Edit: Jag är inne på MS "Debiterings- och kontohantering" som jag kom in via faktureringsuppgifter på mitt Xbox konto via xbox.com. Där står det att jag kan säga upp tjänsten, men måste man ändå ringa kundtjänsten? Vågar inte prova att säga upp via sidan, ifall mitt 3 månaders Live går ut omedelbart efter ha använt det ett par veckor.

Det står såhär:

Köpt:
2008-01-14

Förlängning schemalagd för:
2008-04-14

"Kontakta support för att förnya den här tjänsten"
"Säg upp den här tjänsten"

(antar väl att MS förlänger och debiterar den 14/04.)

Killen i kundtjänsten sa att jag måste säga upp i Februari för ett 3 månaders Live för att vara "säker" på att MS inte debiterar för ett ytterligare 3 månaders Live för 199 kr, före jag beställde 3 månaders live med kortet. Förvirrande här nu...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Kan man altså tanka ner demos / skicka medlelanden till kompisar om man enbart har ett gratis konto?

Permalänk
Medlem

byggis: Ja, det kan du.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Nu har man burnout Paradise, men sitter på jobbet tills 17:00...Vill spela, hehe

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Devil May Cry 4 demon finns ute nu

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
Devil May Cry 4 demon finns ute nu

Sånt får du ju skriva...sitter på jobbet ju

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
Devil May Cry 4 demon finns ute nu

Värt att tanka?

Visa signatur

Give me a wooden cross

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att Devil May Cry demot var mer eller mindre dötrist... men jag har aldrig spelat Devil May Cry tidigare, så jag vet kanske inte...

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

devil may cry 4 demon va ju riktigt grym! grafiken va helt underbar och gameplayen äger som vanligt i ett DMC spel

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

ska man köpa arcade eller premium? Vill ha 360! Gärna så biligt som möligt! Menmen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av byggis
ska man köpa arcade eller premium? Vill ha 360! Gärna så biligt som möligt! Menmen

Ptja, jag skulle inte ha valt en Arcade, även om den är billig idag.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Ptja, jag skulle inte ha valt en Arcade, även om den är billig idag.

Samma här.
byggis, det är bara att prioritera. Tycker du att de känns värt att betala 1000kr extra för att få ut allt som Microsoft har att erbjuda, så kör på Premium.
Om du inte tycker det är värt, så kör på Arcade.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Men det handlar om hårdisk + headset eller? Det är väl det som skiljer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
devil may cry 4 demon va ju riktigt grym! grafiken va helt underbar och gameplayen äger som vanligt i ett DMC spel

Lol finns demon ute ????
Den måste jag testa heheh ps atWA du måste vara riktigt grym på SKATE jag anser det riktigt svårt att skilja från olika trix med joysticken.

Kollade även in dina poäng inte dåligt , hade en del på MassEffect också trevligt. Låste nyss upp ett Achievement som du missat (trevligt).

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

Vet någon om det kommer en 360-bundle som innehåller GTA4? Eller kanske någon liten prissänkning?

Min gamla Bettan pallar inte spel som streamar stora mängder data från skivan konstant...

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av byggis
Men det handlar om hårdisk + headset eller? Det är väl det som skiljer?

du får ingen componentkabel heller.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Kanske ska vänta ett tag då! Men som sakt.. man kan tanka demos osv utan att vara betalade live medlemm?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av byggis
Kanske ska vänta ett tag då! Men som sakt.. man kan tanka demos osv utan att vara betalade live medlemm?

Ja det kan du. Du kan göra allt utom att spela online. Dock får guld medlemarna vissa demon tidigare än sliver(Ej betalande)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Ja det kan du. Du kan göra allt utom att spela online. Dock får guld medlemarna vissa demon tidigare än sliver(Ej betalande)

Senaste trenden har varit att inte ge silver demo's alls, i alla fall inte över en månad på vissa demos, har gett upp att kolla om man kan tanka dom vid det här laget.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Senaste trenden har varit att inte ge silver demo's alls, i alla fall inte över en månad på vissa demos, har gett upp att kolla om man kan tanka dom vid det här laget.

Och vilka demos ska det ha varigt mer än mp demos? Jag har inte allt för stor koll då jag aldrig har vatt sliver förens först nu när jag sitter och väntar på mitt gold.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Vet någon om det kommer en 360-bundle som innehåller GTA4? Eller kanske någon liten prissänkning?

Min gamla Bettan pallar inte spel som streamar stora mängder data från skivan konstant...

Vad händer då, om det är stora spel? Och vilka spel är det?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Vad händer då, om det är stora spel? Och vilka spel är det?

DVD-läsaren orkar inte med längre. Får allt för ofta Dirty Disc-meddelandet, speciellt i spel som strömmar data, t.ex. Mass Effect som inte utnyttjar textur-caching på hårddisken. Spelet matar data konstant i stora mängder från skivan och läsaren bara orkar inte med allt. Hör några klick- och knak-ljud sen hamnar man i Dashboard.

Assassin's Creed hakade upp sig ofta också. Oftast när man red med hästen i Kingdom, utanför städerna, i högfart. Jag fick springa till fots för att undvika Dirty Disc.

GTA4 lär väl göra likadant eftersom spelet är så pass stort och, vad jag vet, utan stöd för cache:ing.

Den förlängda garantin gäller ju bara RROD, så jag skulle bli tvungen att betala för reparation av min launch-konsoll. Köper hellre en ny med HDMI och Falcon-delarna.

Visa signatur

.

Permalänk

Låter rätt sugit minst sagt!

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn