ww2 spel, fps i stort

Permalänk
Medlem

ww2 spel, fps i stort

Hej. Jag har genom åren spelat igenom dom flesta ww2 fps och även andra som HL serien, FEAR och många andra. Det jag stör mig mest på är ww2 spelen. Ibland undrar jag om utvecklarna någonsin sett nåt dokumentär från ww2 eller sett några välgjoda filmer som saving private ryan och thin red line för att använda det som källa. Anledningen till det är att jag nyligen börjat spela COD3 och jag har märkt en mycket störande sak och det är att mina allierade och nazi soldater skite fullständigt i om dom lever eller dör, utan bara springer in i elden så som allt var, och det är, ett spel. Visst är det ett spel, men lite realism får det väl vara. När jag ser bilder och dokumentärer från ww2 ser jag killar som ständigt tar skydd och ingen står ute i det öppna eller försöker slå ut en stridsvagn med m1 garand. Sen att tyskarna bara dyker upp om och om igen så som det finns en nazi kloning center bakom kullen är ju helt absurt. Dom bara kommer och kommer och det hela slutar ibland med att jag får slut med ammunition. Undrar verkligen om det finns någon fotsoldat från ww2 som kanske dödat över 10000 personer i strid. Tror jag knappast. Jag gillar cod3 som ett spel, men det jag önskar är lite vett i gubbarna omkring en så att det inte känns för mycket arkad. Kan bara säga att jag längtar till Brothers in arms nya spel, som i enligt min tycker är det bästa ww2 pfs ute idag. Inte när det gäller grafik, utan realism och kännsla. Jag hoppas bara att utvecklarna skulle lära sig lite innan dom gör spel inom området dom inte vet ett skit om tex EA som gör Fifa men kan inte ett dugg om fotboll.

Permalänk
Inaktiv

orkar inte läsa allt men säger

Red Orchestra

Permalänk

själv tycker jag att "myrornas-krig" på tv är mycket roligare än COD3...

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

jo, glömde nämna det spelet, vilket också är ett jävligt bra exempel på hur ett spel som skapades av vanliga personer kan lätt vara bättre än spelen som kostar 10 tals miljoner att göra.

Permalänk

Cod är en granat fest utan dess like

Red Orchestra är ett av de bättre ww2 fps spelen som finns. Värt att testa om du får chansen.

Visa signatur

MSI Z77A-GD55, Socket-1155, Intel Core i7-3770K @3.50GHz, Gainward GeForce GTX 690 4GB, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB, Kingston HyperX 3K SSD 240GB

Permalänk
Medlem

Battleground Europe är realistiskt så det räcker till och blir över. Det finns en gratis 14-dagars trial på http://www.wwiionline.com