Permalänk

Ny stationär datorn runt 10.000:-

Jo jag hade tänkt att köpa en ny dator och det ska kosta runt 10.000 inkl. moms.

Har tidigare skrivt en tråd om detta dock med ändringar, kan ju inte "bumpa" även fast den är långt ner i sidorna.

Så jag hade tänkt med att börjat vad jag tycker verka va bra, sen behövs det såklart fler saker till datorn:

- INTEL CORE 2 DUO E660 2.4 GHZ 4MB 1066MHZ S-775
- MSI GEFORCE 7600GT 256MB 2XDVI HEATPIPE PCI-E (Dock skrev det i förra tåden om en nyare och bättre variant så de kan avra aktuellt)
- SEAGATE BARRACUDA 7200.10 320GB 7200RPM SATA/300
- ANTEC MIDITOWER SONATA II PIANO BLACK 450 W SILENT (Hör för mig att dessa inte var så bra då de gick lätt sönder)
- DIMM DDR2 2GB PC2-4200 533MHZ CL4 KIT (2X1GB)

Återstående är ett modekort, ljudkort, nätverkskort och DVD-spelare med duallayer eller Blueray, ska ju bränna en del saker som behöver DL iaf. Diskettstation behövs väl inte nu för tiden va?

Har hört att många säger att de inbyggda ljudkorten coh nätverkskorten i själva moderkortet har blivit ganska bra och att det inte lönar sig att köpa allt det separat stämmer detta? Ska ju hur som helst inte ha inbyggt WLAN i moderkortet.

Min polare sa också att det inteär så många modekort som stödjer INTEL CORE 2 DUO alltså den jag ska ha...

Permalänk
Medlem

Vad ska du ha datorn till? Ska du spela? Ska du överklocka?
Om du ska spela så ska du absolut lägga mer krut på grafikkortet, och om du ska överklocka så köp PC6400-minnen.

Visa signatur

Phenom II X4 @ 3,1Ghz | 4 GB | MSI GTX 580 Twin Frozr | Corsair VX 450W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nandi
Vad ska du ha datorn till? Ska du spela? Ska du överklocka?
Om du ska spela så ska du absolut lägga mer krut på grafikkortet, och om du ska överklocka så köp PC6400-minnen.

Ska inte överklocka alls men spela kanske nångång ibland eventuellt CS men absolut ingen gamer, de har jag Xbox 360 till. Sen är det väl de vanliga surfa på nätet ladda ner musik, filmer, program osv, bränner en hel del också iofs, vill ju självklart kunna spela de flesta spelen ifall de bara finns till PC.

Permalänk
Medlem

http://www.pcproffs.se/Shop/Index.php?ArtId=PCPGAMERA20

Funderar själv på den. Kostar 10k. Någon som är hax och har någon åsikt om den?

Permalänk
Medlem

Asus P5B eller Gigabyte GA-965P-S3, X1950Pro och 2GB Corsair TWIN2X 5400 DDR2. Det är vad jag skulle köra på om jag var du.
Det är inte 800Mhz-minnen men dom kan lätt överklockas tills det om så önskas. Dessa minnen är lite dyrare än dom du valt men lite billigare än dom jag pratade om förut.

Och jag vänder mig till trådskaparen.

Visa signatur

Phenom II X4 @ 3,1Ghz | 4 GB | MSI GTX 580 Twin Frozr | Corsair VX 450W

Permalänk

Okej men jag kan inte överklocka och vill helst inte det, funkar det med det minnen jag skrev om ändå? Är det här modekort som klarar av den processorn som jag vill ha Asus P5B eller Gigabyte GA-965P-S3. Och är det här ett grafikkort X1950Pro?

Permalänk
Medlem

Ja på alla punkter

Visa signatur

Phenom II X4 @ 3,1Ghz | 4 GB | MSI GTX 580 Twin Frozr | Corsair VX 450W

Permalänk

Det där paketet som nämdes ovanför från Pcpfroffs är det bra att satsa på det eller ska man köra på de produkter jag har nämt och du Nandi med kompletteringen? DVS modekortet och grafikkortet, dock så är det fortfarande kvar den biten på nätagget då en del säger att den bara går sönder