Permalänk
Medlem

Antec Microtower NSK1300

Hej!

Jag har läst en del recensioner om Antec Microtower NSK1300 chassit.. och vissa säger att det kan bli ganska varmt, pga att enda fläkten är den som sitter i nätagget..

Men nu är det så att datorn jag tänkt bygga in i chassit är min gamla P4 1,7 GHZ, 1Gb Ram, 64 MB grafik.. Finns det ändå risk för att den kommer att överhettas?

I mitt chassi jag har nu (Litet torn) ligger "Allround" tempen på ca 35 C, och Processorn på 55 C, men då har jag en 80mm fläkt utöver nätagget.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Re: Antec Microtower NSK1300

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
Hej!

http://www.biztoolbelt.com/uploads/2antec_nsk1300.jpg

Jag har läst en del recensioner om Antec Microtower NSK1300 chassit.. och vissa säger att det kan bli ganska varmt, pga att enda fläkten är den som sitter i nätagget..

Men nu är det så att datorn jag tänkt bygga in i chassit är min gamla P4 1,7 GHZ, 1Gb Ram, 64 MB grafik.. Finns det ändå risk för att den kommer att överhettas?

I mitt chassi jag har nu (Litet torn) ligger "Allround" tempen på ca 35 C, och Processorn på 55 C, men då har jag en 80mm fläkt utöver nätagget.

Det går nog bra. Har du integrerat grafikkort? NSK1300 är egentligen ett Antec Aria och har funnits flera år. Grafikkort och övriga instickskort sitter precis i vägen för luftflödet. Tänk också på att du knappt får in nån kylare i chassit. En Zalman 7000 verkar vara precis på det berömda håret att du ska få in den.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att skaffa detta och trycka in min 2.4 GHz Celeron + mitt Nvidia 7600 GS med HDMI utgång.

Tror ni att det blir för varmt eller kan det fungera?

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.