Permalänk
Medlem

Lite BF2 hjälp

Hejsan, tycker att det är väldigt roligt att flyga plan och helikopter på BF2.. Fast det är totalt omöjligt att flyga om man inte har en joystick.. Hur gör ni? Några Tips kanske? Vill gärna lära mig!

MVH

EDIT: Lirar med mus och tbord.

EDIT2: Vad gör "Flares" och "Afterburner"?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Tycker det inte är så svårt utan joystick, gäller bara att träna.

Permalänk
Medlem

träna litegrann bara så får du ordning på det ska du se.
afterburner är i princip "turbo", du får lite extra fart helt enkelt
flares använder du för att lura bort värmesökande missiler.

Permalänk
Medlem

Okej! Tack för svaren

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Testpilot

En viktig sak med flaresen är att inte släppa den när du hör det första pipet, det betyder bara att nån har låst raketerna på dig men inte släppt iväg dom än. När dom släpper raketerna piper det snabbare och det är då du ska använda flaresen samtidigt som du gör en undanmanöver, exempelvis drar bakåt och höger.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoz
träna litegrann bara så får du ordning på det ska du se.
afterburner är i princip "turbo", du får lite extra fart helt enkelt
flares använder du för att lura bort värmesökande missiler.

Vad får man fart på? Får man får fart på flygplanen eller? Och syns det?
Ska få min nya dator och köra BF2 om 2 veckor

Permalänk
Testpilot

Heter efterbrännkammare på svenska, används så att flygplan går snabbare: http://sv.wikipedia.org/wiki/Efterbr%C3%A4nnkammare
Finns inte på helikoptrarna.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]