Permalänk
Medlem

Comhem har problem?

Kommer ni åt deras hemsida just nu? Har haft problem med http-trafik ett tag nu, det går slött att surfa, vissa sidor kommer inte upp, sen funkar det plötsligt efter en refresh eller två. Står i telefonkö nu, testade en pingplot under tiden och har ca 50% packetloss inom deras egna nät... kan iofs vara ICMP som är nerprioriterat, men ändå...

Permalänk
Medlem

Kommer inte åt deras hemsida. Står bara "No backend server available for connection: timed out after 10 seconds." bland annat.

http trafiken gick bättre sen jag bytte till kths dnser.

edit: har ca 25-30% PL

Permalänk
Medlem

Verkar som att Comhems DNSer strular, och dom håller på med sin hemsida/mail/etc.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Verbcal
Kommer inte åt deras hemsida. Står bara "No backend server available for connection: timed out after 10 seconds." bland annat.

http trafiken gick bättre sen jag bytte till kths dnser.

Har inga DNS:er i huvudet just nu, vad kör KTH för DNS:er?

Permalänk
Medlem

130.237.72.200 använder jag atm

Permalänk
Medlem

Ok, kör på den nu, känns ok hittills.. men 50% packetloss kvarstår ju i deras nät även om jag kör mot IP-adresser direkt, så det har inget med DNS att göra.

Edit: kom fram till kundtjänst nu.. de kunde inte kolla driftinfo eftersom hemsidan och deras interna system är nere.. då bad jag henne kolla på den nod som ger mig 50% packetloss.. hon kunde inte göra detta heller. Bad henne då skriva ner IP-adressen och prata med tekniska avdelningen ifall de kanske hade problem med överbelastning på en nod i nätet... då sa hon att hon inte kunde felanmäla om man inte hade "låg hastighet", dvs dåligt på TP-test... jaja, skit samma sa jag, tänkte det kunde vara intressant för er men whatever.

Sen frågade jag i samma veva om jag kunde uppgradera till 8mbit för 339kr i månaden. "Visst, om du binder upp dig i 12 mån... " - "Men jag har varit kund hos er i mer än 2 år, jag har redan ett modem, konkurrenter erbjuder billigare 24mbit ADSL... kan gå med på 6 mån bindningstid" - "Nej, det går inte...".

Fuck it! Jobbet har snart byggt eget stadsnät här i Lund, så då kommer jag leverera 100/100 till mig själv till klart billigare priser (närmare gratis än 389kr som de vill ha för en sketen 8/1-lina).

Permalänk
Medlem

Packetlossen kan bero på både belastning/lokalt signalfel/signalstörning i området och modemfel i comhems fall. Testa först att skruva ur/i koaxen mellan modem och uttag. Försvinner det inte då kan nått vara fel i källaren eller så är det helt enkelt en störning som supporten inte kunde se då deras interna system låg nere.

Packetlossen precis som du säger beror inte på något DNS-fel om det inte är mot just DNSerna du gör testet. De har dock belastade DNSer lite var stans just nu misstänker jag.

Skumt att de inte uppgraderar dig utan bindningstid! Förvisso gäller det kundtjänsten säger om du vill ha hastigheten till deras erbjudandepris. Om du istället betalar 389kr mån så slipper du utökad bindningstid. Så fungerar alla bolag. Skall man ha det lägre priset får man stå ut med villkoren. Skulle dock avvakta till slutet av mån då du kan få troligen 24/1 till samma pris.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Har också samma problem att det fungerar riktigt dåligt emellanåt. 40% packet loss när jag pingar comhem.

Permalänk
Medlem

Har fått 2mail från comhem denna vecka angående förbättringar. Bland annat detta..

Förbättringsarbete på e-post och hemsida under v 41

Det här e-brevet får du därför att du har en @comhem.se e-postadress och/eller hemsida hos oss.

Under vecka 41 kommer Com Hem att utföra ett antal förbättringar på e-post och hemsidor. Bland annat tillkommer funktionerna automatisk vidarebefodring och autosvar, dessutom ökar vi storleken på din e-postlåda från 5MB till 30MB.

Det betyder att med start den 8/10-2006 och under tiden som förbättringsarbetet pågår kan du uppleva att det tar lite längre tid när du läser din e-post via webmail direkt i Internet Explorer. Om du använder dig av ett e-post program t ex. Outlook Express kan det ta lite längre tid att hämta hem din e-post.

Mellan den 8/10-2006 och 11/10-2006 kommer du inte att kunna skapa eller ändra e-postkonton/webbkonton eller uppdatera din hemsida. Vi gör allt för att det ska påverka dig så lite som möjligt.
Du kommer inte att behöva göra några förändringar efteråt. Dock kommer utseendet på din webmail att vara lite annorlunda.

Med vänliga hälsningar

Com Hem AB
Kundservice

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Känns oroväckande när man tidigare i veckan sa upp sitt BBB och beställde Combo. Jag kommer inte åt deras hemsida och så har det varit till och från sen i helgen. Känns inte så stabilt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gandolf
Känns oroväckande när man tidigare i veckan sa upp sitt BBB och beställde Combo. Jag kommer inte åt deras hemsida och så har det varit till och från sen i helgen. Känns inte så stabilt.

Dom håller ju på att fixa med sin sida/tjänster etc.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
Dom håller ju på att fixa med sin sida/tjänster etc.

Då kanske dom borde informera om det på sin hemsida (dom gånger man kommer åt den) eller hos sin telefonsupport. Men där hänvisar dom till hemsidan i förinspelade meddelanden. Moment 22.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gandolf
Då kanske dom borde informera om det på sin hemsida (dom gånger man kommer åt den) eller hos sin telefonsupport. Men där hänvisar dom till hemsidan i förinspelade meddelanden. Moment 22.

Dom har skickat mail vad jag vet.

EDIT:

Förbättringsarbete på e-post och hemsida under v 41

Det här e-brevet får du därför att du har en @comhem.se e-postadress och/eller hemsida hos oss.

Under vecka 41 kommer Com Hem att utföra ett antal förbättringar på e-post och hemsidor. Bland annat tillkommer funktionerna automatisk vidarebefodring och autosvar, dessutom ökar vi storleken på din e-postlåda från 5MB till 30MB.

Det betyder att med start den 8/10-2006 och under tiden som förbättringsarbetet pågår kan du uppleva att det tar lite längre tid när du läser din e-post via webmail direkt i Internet Explorer. Om du använder dig av ett e-post program t ex. Outlook Express kan det ta lite längre tid att hämta hem din e-post.

Mellan den 8/10-2006 och 11/10-2006 kommer du inte att kunna skapa eller ändra e-postkonton/webbkonton eller uppdatera din hemsida. Vi gör allt för att det ska påverka dig så lite som möjligt.
Du kommer inte att behöva göra några förändringar efteråt. Dock kommer utseendet på din webmail att vara lite annorlunda.

Med vänliga hälsningar

Com Hem AB
Kundservice

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Det där såg ju ut som en bra info till befintliga kunder. Men med tanke på deras massiva reklamkampanjer på TV för sina produkter så kanske det inte är så förtroendeingivande för potentiella nya kunder att man inte kommer åt deras hemsida. Den borde man ju kunna slänga upp på en reservserver eller åtminstone lägga ett bättre felmeddelande än "No backend server available for connection".