vita Sony DVD-R skivor:Media code?

Permalänk
Medlem

vita Sony DVD-R skivor:Media code?

Jo jag köpte härom dagen 100pack Vita sony DVD-R skivor som funkar kanon att bränna på samt vissa filmer på datorn man brännt, dock har jag ett problem dom vägrar funka i minna dvder som är en Pioneer Dv-636D och en Philips 722 och jag vet att dom ska klara av DVD-R samt + har alldrig varit något problem tidigare. Och jag vet att jag bränner rätt för annars skulle det inte funka att se filmerna på datorn. Men det som har gjort mig lite fundersam är vad Media code SONY08D1 står för? Är det nån spärr från sony eller?
Skulle vara tacksam ifall någon vet varför det inte funkar att vissa film med dom skivorna på mina dvder!

Visa signatur

Fractal Design R5 | AMD 5800X3D | Asus ROG Crosshair VII Hero (Wi-Fi) | EVGA GeForce RTX 3090 24GB FTW3 ULTRA | 32GB G.Skill Trident Z 3600MHz CL14 | Ett gäng M.2 NVMe SSD| Corsair 750W | ROG RYUJIN 240 with Noctua Fans |

Permalänk
Medlem

Kollar du här så verkar det inte vara större problem med själva
mediat.
http://www.videohelp.com/dvdmedia.php?dvdmediadvdridsearch=SO...

Vissa stationära spelare är rätt känsliga på media.
Har en Pansonic som vägrar TDK, både på min och en polares.
Däremot funkar all annan skräp utan problem.

Permalänk
Medlem

Okey tack för svaret!
du kanske vet någon bra dvd som spelar de mesta formaten/media code´s samt har bra bild & ljud?

Visa signatur

Fractal Design R5 | AMD 5800X3D | Asus ROG Crosshair VII Hero (Wi-Fi) | EVGA GeForce RTX 3090 24GB FTW3 ULTRA | 32GB G.Skill Trident Z 3600MHz CL14 | Ett gäng M.2 NVMe SSD| Corsair 750W | ROG RYUJIN 240 with Noctua Fans |