Permalänk

XFX Support

Sånna här trevliga "ta dig i ändalykten" svar får man från XFX support..

(Mitt meddelande) - 2006/06/01] Hi I have a problem with my 7900GT 520/1500 card. When i try to play Fear the system crashes at the beginning of the intro. And when i run 3DMark-06 i get a lot of graphic bugs (artefacts) in the "Deep Freeze" test and the whole system hangs. I`ve been checking various forums on the net and the reason seems to be poor quality of the voltage regulator? Do you have a solution to this issue? In that case i`d like to, if possible, exchange my card for a proper working one. Thanks. \(mitt namn)

[PAULV - 2006/06/01] Hi, thanks for your message and sorry to hear you are experiencing problems with your product. Please remove all graphic card installations from add/remove programs. Restart with no driver cd inserted and not connected to the internet, then cancel the hardware wizard. Please ensure up-to-date mainboard chipset drivers are installed, you are logged on as an administrator and disable antivirus/diagnostic/monitoring software before installing the graphics drivers. We recommend setting BIOS optimal defaults, but note your IDE/SATA/RAID settings before changing the BIOS. Please avoid overclocking the card, the CPU or the PCI-E slot and ensure you have supplemental power leads to both the graphics card and the mainboard (where required). Also, please ensure you have installed up-to-date mainboard chipset drivers before the graphics drivers. Please keep us posted if any problems. Kind regards Paul

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Sämst support för övrigt är det känt att dessa överklockade kort från fabrik har (stora) problem.

Permalänk

Jo dom vet ju MYCKET väl att det är problem med korten, då vill man inte ha sånna här arroganta svar.. men men Ska göra som han säger o sen får dom höra från mig igen. Vi får se hur många mail det krävs innan dom ger mig ett nytt kort för att slippa mig

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Bäst vore att fråga efter RMA från den butik du köpte kortet ifrån.

Permalänk

Svårare att få RMA från t.ex. datorbutiken än tillverkaren själv typ, kanske inte det är därifrån han köpt det men kan tänka mig de inte vill ta emot kortet ifall han vänder sig direkt till XFX istället för butiken. Tyvärr så i en artikel http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTA2OSwxLCxoZW... framgår det att just XFX ska ha rätt dålig support...

Men igentligen är det också bra att vända sig till tillverkaren då det är större chans att det nya kortet du får fungerar bra (vissa tillverkare testar korten innan de skickar det till dig). Ifall man vänder sig till butiken där man köpt kortet så typ tar de bara det första bästa kort som ligger i lagret och skräpar... troligen samma tillverkningsdatum på det nya kortet också vilket ökar risken för liknande fel.

Jag hade skrivit i emailen och be dem att testa det nya kortet innan de skickar det till dig.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

jo det är Datorbutiken jag beställt ifrån. Verkar på några andra här i forumet som att DB inte är villiga att byta ut korten. Men frågan är, får jag verkligen ett bra kort sen o inte bara ett nytt som är lika dåligt?

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!