Command and Conquer 3: Tiberium Wars

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
><, Men varför har inte orcas oändligt i ammo för båda dom andra lagets flygplan har ju det =/.....Mammoth dör utav dom bläckfisk liknande scrin tanks som står bakom deras flygplan. Sen deras moderskepp är ju näst intill omöjligt å få ner :(. å på tal om deras starkaste vapen LOL det dödar ju allt inom en viss radie typ 4-5 ioncannon explosioner.

Scrin är inte för bra, det finns sätt att ta ner scrin precis som alla andra lag.
Moderskeppet är inte alls svårt att få ner, det rör sig ju lika snabbt som en gammelmormor med kryckor för tusan.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
><, Men varför har inte orcas oändligt i ammo för båda dom andra lagets flygplan har ju det =/.....Mammoth dör utav dom bläckfisk liknande scrin tanks som står bakom deras flygplan. Sen deras moderskepp är ju näst intill omöjligt å få ner :(. å på tal om deras starkaste vapen LOL det dödar ju allt inom en viss radie typ 4-5 ioncannon explosioner.

Scrin är inte för bra, det finns sätt att ta ner scrin precis som alla andra lag.
Moderskeppet är inte alls svårt att få ner, det rör sig ju lika snabbt som en gammelmormor med kryckor för tusan.

Exakt, Scrin har fördelar och nackdelar precis som GDI och Nod. Du får helt enkelt mixa lite bättre och ta reda på vad man ska använda mot vad. Kommer de med ett mothership så se till att antingen lyssna då du hör när det deployas eller scouta lite så du inte upptäcker det när det är rakt över din bas.

Sen när du väl har sett det så skicka iväg ett par pittbulls eller ett par firehawks så är det historia.

Det där med mammoths och "bläckfisk liknande scrin tanks" så är det ju faktiskt så att mammoths kostar mindre, har kortare range och är mycket slöare. Men, de kan ju faktiskt skjuta BÅDE mot air och ground. Fördelar och nackdelar som sagt. Se till att få in dem i närstrid så ska du se att det händer saker.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Mammoth dör utav dom bläckfisk liknande scrin tanks

Bläckfiskar! XD

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Man hinner se vad dom heter x(......

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Man hinner se vad dom heter x(......

Gör en ordentlig Predator rush och ta ut scrin laget när det är i sin linda. Det är det som är det svåra när man är scrin, att motstå en massiv predator rush. Kör för det.

Permalänk
Avstängd

ok ska testa det....Btw pitbulls är ju riktigt bra på att skuta ner flyplan ju :D:D:D

Permalänk

Scrin är ju kuliga aliens med energivapen... dom ska ju ha massa ammo, var glad för att dom åtminstone har begränsat "rate of fire" LOL

Visa signatur

En gång, när en som jag känner var i Afrika för att vaska guld, då såg jag en svan!

Permalänk
Avstängd

Men Nod har ju med oändligt i ammo i sina flygplans styrkor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Sen deras moderskepp är ju näst intill omöjligt å få ner :(.

Eh... nej. Är du NOD, skicka runt tio stycken Venom på den en god stund innan den hinner till din bas. Är du GDI, skicka några Pitbull. Är du också Scrin, skicka ett par Stormrider. Vilket luftvärn som helst fungerar väl egentligen men det är väl vad jag hade valt om jag fått möjligheten att välja. Sen får du såklart se till att dina trupper inte blir utslagna av eventuell eskort.

Det var likadant i Red Alert 2. Kommer det fem stycken Kirov och man inte upptäcker det förrän de flyger in över basen så är man rökt. Men upptäcker man dem innan och skickar ett gäng IFV på dem så är de en enkel match.

Permalänk
Keeper of the Bamse

När kommer nästa patch? Någon som vet?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd

Bazooka infatry är med bra på moder skeppen ^^

Permalänk

asså shit, måste bara skriva av mig lite. Varför är så många emot/rädda för scrin ? Som om det vore nåt fusklag bara för att det inte kan tankrusha utan det bästa laget långt in i spelet. Ser just nu 4 spel, från 1vs1 till 2vs2, vid namn liknande "2VS2, NO SCRIN!!!11". Och ändå är de som leder ladders i huvudsak NOD. förstår mig inte på den allmäna rasismen mot scrin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Kan ett spel vara mer obalanserat LOL säger jag. Jag mötte en kille övet intenet å han var det fitt laget Scrin, Å jag körde min vanliga strategi med GDI, Visst den funkade men sen kom hans så jävla cp flygplan som inte går å stoppa LOL LOL LOL så jävla äckligt spel varför gör alltid EA så att ett lag är uber grymt?? VARFÖR!!!!!!!!. Sen deras vanliga flygplan har ju fan oänligt i ammo fy fan vilket äckligt spel så jävla LOL snacka om Ea ska få klago mål med virus i sig fy fan säger jag bara!.........Jävla fjortis lag typ är det. Ungefär som en trainer till spelet ''unlock uber team scrin press F8'' Detta spel ska väck ifrån datorn å aldrig mera spelas LOL LOL LOL LOL

Edit: jag hade minst typ 40 AA guns men dom kunde inte stoppa dom 8st deviators (flygplanen) eller vad dom heter. =/ Tycker dom blir lite väl överdrivet när dom får sin sköld. Vad får Gdi som är nått i den klassen? ? ? Så fort nån väljer scrin lämnar jag spelet

Fjortis säger du hmmm du skriver som en fjortis

l2p

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheytan
Fjortis säger du hmmm du skriver som en fjortis

l2p

-.-, Jag läste en recension om scrin å där nämner dom att dom är ett överlägset lag (Källa gameractors tidning)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
-.-, Jag läste en recension om scrin å där nämner dom att dom är ett överlägset lag (Källa gameractors tidning)

Men sen är ju (öppenbarligen) inte gamereactors recensenter så superbra på att spela. Dessutom lär ju det där uttalandet handla om release-versionen, dvs. innan balanseringspatchen.

Inte för att Scrin var speciellt bra innan patchen heller men nu är alla lag ganska jämna. Det är ju faktiskt också så att det endast finns en enda Scrin-spelare i topp-tio 1on1, om de nu var så bra borde det ju i alla fall vara en majoritet av Scrin-spelare i toppen.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk

Någon som vet hur man får tag i map editorn? För den finns väl inte från början?

Tada!
http://www.commandandconquer.com/community/worldbuilder/defau...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
Men sen är ju (öppenbarligen) inte gamereactors recensenter så superbra på att spela. Dessutom lär ju det där uttalandet handla om release-versionen, dvs. innan balanseringspatchen.

Inte för att Scrin var speciellt bra innan patchen heller men nu är alla lag ganska jämna. Det är ju faktiskt också så att det endast finns en enda Scrin-spelare i topp-tio 1on1, om de nu var så bra borde det ju i alla fall vara en majoritet av Scrin-spelare i toppen.

ok ska testa patchen

Permalänk
Medlem

Spelar många detta online? tag sen det skrevs nåt i tråden =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Jag tar tillbaka allt om scrin laget. Det enda man behöver göra är att köpa en arme direkt i början sen har man vunnit. (Detta gäller alla lagen). Btw dom borde släppa en enklare kart editor till spelet. Dom har haft samma system när det gäller bygga egna banor sen CC generals. =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Jag tar tillbaka allt om scrin laget. Det enda man behöver göra är att köpa en arme direkt i början sen har man vunnit. (Detta gäller alla lagen). Btw dom borde släppa en enklare kart editor till spelet. Dom har haft samma system när det gäller bygga egna banor sen CC generals. =/

Deras wormhole är en plåga... Och deras skepp med små kryp på...

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

Funkar C&C3 perfa till vista? samt äre många som kör online?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

någon som vet varför dx10 har sabbat några spel i dx9c?kan inte ens installera spelet längre på min burk med vista,funkade perfa innan jag instalerade dx10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Kan ett spel vara mer obalanserat LOL säger jag. Jag mötte en kille övet intenet å han var det fitt laget Scrin, Å jag körde min vanliga strategi med GDI, Visst den funkade men sen kom hans så jävla cp flygplan som inte går å stoppa LOL LOL LOL så jävla äckligt spel varför gör alltid EA så att ett lag är uber grymt?? VARFÖR!!!!!!!!. Sen deras vanliga flygplan har ju fan oänligt i ammo fy fan vilket äckligt spel så jävla LOL snacka om Ea ska få klago mål med virus i sig fy fan säger jag bara!.........Jävla fjortis lag typ är det. Ungefär som en trainer till spelet ''unlock uber team scrin press F8'' Detta spel ska väck ifrån datorn å aldrig mera spelas LOL LOL LOL LOL

Edit: jag hade minst typ 40 AA guns men dom kunde inte stoppa dom 8st deviators (flygplanen) eller vad dom heter. =/ Tycker dom blir lite väl överdrivet när dom får sin sköld. Vad får Gdi som är nått i den klassen? ? ? Så fort nån väljer scrin lämnar jag spelet

Kul att du lärt dig ett nytt ord, "LOL"

Visa signatur

X1950PRO 256MB GDDR3 (silent) | NZXT HUSH, Black | SpinPoint T166 400GB 16 MB | AMD Athlon 64 X2 6000+ | Corsair PC5300 2048MB | MSI K9AGM2-FIH | NorthQ 4001EXT Silent 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
Deras wormhole är en plåga... Och deras skepp med små kryp på...

Och om du har låtit din motståndare bygga carriers så har du förlorat.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Och om du har låtit din motståndare bygga carriers så har du förlorat.

Bulldogs eller helt enkelt bazookamen = döda carriers.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

Roligt spel, men en sak: Scrin är fan ta mig jobbigt, de har skepp som kan skjuta på mycket längre avstånd än GDI's och NOD's.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Bulldogs eller helt enkelt bazookamen = döda carriers.

Om man gör rätt, ja. Försöker man tävla i att komma upp i högst tech-level mot en Scrin-motståndare så har man inte en chans.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB