Gainward och flasha i windows

Permalänk
Medlem

Gainward och flasha i windows

Nu blir jag snart tokig, finns det inget program för att flasha Gainwards kort i windows miljö?
Jag har hittat winflash, men det verkar ju flasha MBt!?
Gainwards egen expert tool innehåller inga flash möjligheter.
WinFox som jag använde till Leadtech fungerar ju inte på Gainward
Har ingen floppy och tycker bättre om att flasha från windows.
Har försökt med nvflash (Dos) men måste göra något fel för den vägrar göra något alls.

Men det är ju ett lyxproblem iofs, men det måste väll finnas något program som är generellt för nvidia kort?

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB], [MSI X470 GAMING M7 AC], [Corsair 4x16GB DDR4 2666MHz CL15], [2*Sapphire Radeon RX 580 4GB Pulse][Kylning: Vatten/Luft]

Permalänk

testa senaste nvflash och läs textfilen,med rätt bios ska det inte vara nåt problem! http://downloads.guru3d.com/download.php?id=5
Du kan även göra en bootbar cd och lägga med nvflash och det nya bioset du kan dock inte backupa den!
Citat: Flash your bios with: nvflash -f filename.bin
Backup your bios with: nvflash -b filename.bin

Permalänk
Medlem

Ska prova det igen då. Tack.

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB], [MSI X470 GAMING M7 AC], [Corsair 4x16GB DDR4 2666MHz CL15], [2*Sapphire Radeon RX 580 4GB Pulse][Kylning: Vatten/Luft]

Permalänk
Medlem

Jag flashade nyss mitt 7900 gt EE till XXX med nvflash 5.31.Det gick bra.

Permalänk
Medlem

Efter mycket om och men så fick jag till en bootbar cd och körde in mitt moddade bios, 1,5V från org 1,4V det tycker inte mitt kort om!
Jag får högre och stabilare klock med org volt, ska prova att sänka till 1,3V och se vad som händer då.
Kanske skulle prova ett GTX bios, men förra gången jag gjorde en sådan grej så skönk klocken på minnena nästan 100 MHz fast då trivdes kortet med högre volt istället iofs.
Ja det är väll bara att prova sig fram som med allt annat

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB], [MSI X470 GAMING M7 AC], [Corsair 4x16GB DDR4 2666MHz CL15], [2*Sapphire Radeon RX 580 4GB Pulse][Kylning: Vatten/Luft]