Permalänk
Medlem

Söker högpresterande vattenkylningskit!

Nu kommer jag inte mycket högre med min processor med luftkylning så nu söker jag ett vattenkylning som presterar riktigt bra.

Jag har aldrig använt/installerat någon vattenkylning tidigare så jag skulle vilja köpa ett färdigt kit men det måste prestera bättre än den vassaste luftkylningen...

Luftkylning jag har testat är min Zalman 9500 och Scythe Ninja (med 120mm fläkt).

Med Ninjan kommer jag upp i 2.6Ghz och med Zalman kommer jag upp i endast 2.5Ghz stabilt, testade 2.6Ghz på min Zalman och fick en full load temp på 65grader(!!!).

Nu vill jag högre men fortfarande ha en tystgående dator.

Vad ska jag välja?

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Re: Söker högpresterande vattenkylningskit!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Nu kommer jag inte mycket högre med min processor med luftkylning så nu söker jag ett vattenkylning som presterar riktigt bra.

Jag har aldrig använt/installerat någon vattenkylning tidigare så jag skulle vilja köpa ett färdigt kit men det måste prestera bättre än den vassaste luftkylningen...

Luftkylning jag har testat är min Zalman 9500 och Scythe Ninja (med 120mm fläkt).

Med Ninjan kommer jag upp i 2.6Ghz och med Zalman kommer jag upp i endast 2.5Ghz stabilt, testade 2.6Ghz på min Zalman och fick en full load temp på 65grader(!!!).

Nu vill jag högre men fortfarande ha en tystgående dator.

Vad ska jag välja?

http://www.overclockers.se/ItemInfo?itemId=51249262

ska vara ett riktigt bra block men tyvärr så kommer de inte få in dom.

om du inte vill ha lösa delar så kan du köpa waterchill kit men dom vet jag inte riktigt mkt om, för jag har köpt delarna lösa.

en sak bara om du ska 1/2 så ska du INTE ta waterchill för deras Antarctica (cpublocket) kan spricka

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Det ser ut att vara ett riktigt bra block, synd att dom inte får in dem...
Men waterchill kunde inte köras med 1/2 kablar eller?
Jag är som sagt inte bra på det här så jag vet inte riktigt vad 1/2 betyder.

Men jag vill ha bland det bästa som finns till min cpu (resterande komponenter kör jag lufkylt) så kosta vad det vill.

Finns det inte bättre grejer än waterchill i paket eller om någon snäll person kan visa mej hur man kopplar ihop allt och om jag har ett komplett sätt om jag väljer att köpa i delar?

Tack på förhand och tack till dibb för ditt svar!

Edit/ Stavfel och omformuleringar/Edit

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Swiftech lanserade storm rev 2 häromdagen, det har fått en ny topp. Den nya revisionen skulle kunna vara en förklara varför blocket har varit så svårt att få tag på. Med lite tur så kommer oveclockers.se att ta hem den nya revisionen.

Du kan få mycket mer för pengarna om du sätter ihop ett eget paket och inte köper ett färdigt. Att sätta ihop allt är inte så svårt bara man är noggrann. Läs de klistrade trådarna om vattenkylning hos XtremeSystems.com, Hardforum.com och bit-tech.net så får veta allt du kan tänkas behöva veta.

Permalänk
Medlem

Tack mx för länkarna!
Uppskattas välldiga!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Det ser ut att vara ett riktigt bra block, synd att dom inte får in dem...
Men waterchill kunde inte köras med 1/2 kablar eller?
Jag är som sagt inte bra på det här så jag vet inte riktigt vad 1/2 betyder.

Men jag vill ha bland det bästa som finns till min cpu (resterande komponenter kör jag lufkylt) så kosta vad det vill.

Finns det inte bättre grejer än waterchill i paket eller om någon snäll person kan visa mej hur man kopplar ihop allt och om jag har ett komplett sätt om jag väljer att köpa i delar?

Tack på förhand och tack till dibb för ditt svar!

Edit/ Stavfel och omformuleringar/Edit

1/2 är ett mått för slang storleken, den är större än 10mm slangar (alltså borde det bli bättre kylförmåga)

Jag själv köpte nästan allt ifrån waterchill förutom gpu kylare för att waterchills är inte så bra.
Det jag har köpt är cpukylare, pumpen, radiatorn och slangar ifrån waterchill. bra saker enligt mig.

det du behöver göra när du kopplar ihop är att test köra systemet ca 12 lr mer så att det inte läcker på något ställe sen är det bara att köra, men ett problem är om du beställer ifrån olika ställen är att det kan bli jobbigt att vänta på alla delar ska komma

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

1/2 = halv tum

1 tum = 2.54cm

Permalänk
Medlem

Bra tack för eran hjälp!
Jag återkommer senare med ett ihopplockat system som ni gärna tycka till om.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]