Vanguard: Saga of heroes tråden

Permalänk
Medlem

Usch då. Blir till att köpa nytt kort istället då

XFX GeForce 7950GT 570M 512MB GDDR3, eXtreme, PCI-Express,HDCP,2xDVI,Heatpipe ligger ganska bra prismässigt till på Komplett för tillfället :). Blir till att inhandla ett sådant.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
W|ckerMan jag vet inte hur det va för en månad sen, men jag snackade precis med nårra ingame (jävligt trevligt folk i detta spelet!) och de hävdade att förändringarna spelet genomgått de senaste två veckorna va makalösa.
Så mja, för min del flyter det på bra med 40fps average, allt på max. Gräset är jätte smooth och vackert, träden är rätt gryniga i bladen och fula, men depth of field'en hjälper litta!
Marktexturerna är bara underbara, knivskarpa och normal mappade!

Aah ok ja det låter ju bättre, men du har en "ganska" snabb dator! Visserligen är inte min fy skam, men jag lär nog uppleva grovt lagg i inställningar som du. Dock skulle det vart jättekul om du kunde tagit lite screenshots!

Permalänk
Medlem

Själv tyckte jag att det var en stor skillnad när jag gick från 2Gb till 4Gb i spelet.
Flytter klart bättre med mer minne.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag ligger på average 25 FPS i en newbee zone med Blalanced inställningen och 1280*800 upplösning. Som droppas till runt 18 FPS så fort det är mer än 3 spelare i på bild. För 3 dagar sedan så hade jag runt 35 FPS i samma zone och samma upplösning samt inställningar med nästan inga drops under 30 FPS. Vad har de gjort? =/

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

För er som av någon anledning inte kan köra spelet så kan ni få ta del av några filmer som jag gjort till en polare:
http://www.mininova.org/tor/542243

Direktlänk:
http://www.mininova.org/get/542243

Kvaliteten på filmerna är sisådär och alla utom en är inspelade i 512*384 och dessutom utan ljud. Jag kör fö med ett X1950 PRO och ett hopkok av medium/highest inställingar.

Visa signatur

Kom inte dragandes med fakta!

Permalänk
Medlem

Mja, servern gick precis ner så jag ser inte mycket mer än såhär just nu ;p
Brukar komma upp igen efter nån minut, men tänkte se nån film nu så det kanske blir mer screens senare.
I det stora hela är det väldigt likt Gothic 3's grafiska stil.

http://img233.imageshack.us/img233/3739/vgclientik4.jpg

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Jag skulle algt upp screens men i det områda jag är i är det nästan konstant dimma, man ser inget vacker eller ens himmelen. Iofs har jag en char på ett annat ställe också.

Vad är den högsta leveln ni grabbar har kommit till? Nån som har lust att hooka upp och questa lite kanske? Jag kör en nystartad level 8 Psionicist på PVP servern. Har även chars på Server 1 och 2.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Inaktiv

Ska se sen när man uppgraderat datorn med lite mer minne, sitter på en Opteron 146 nu, med 1024mb minne och ett 512mb Radeon X1800XT. Tycker att det borde räcka om jag bara fixar lite mer minne, vilket jag bör göra så fort jag känner att det är läge för Vista. Så inom ett halvt till ett år så, börjar tröttna så gravt på WoW. :/

Vanguard har länge varit ett av de MMO jag hållt ögonen på, även om jag blev besviken när jag testade det börjar jag få nya förhoppningar!

Permalänk
Medlem

Jag är ingen level alls Kör enbart på Crafting nu, artificer eller vad det heter, ska bygga båtar i framtiden ju
Kan man bygga hus i betan nu? Eller?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

herregud.. har fortfarande inte fått ned spelet.
Nedladdaren hänger sig var annan timma typ och jag får starta om den.

Igår trodde jag att jag var klar, den räknade ned från 10 min och när den kom till noll...... så hoppade den upp till 9 timmar!

nu när den har hängt sig inatt igen så har jag 5 timmar kvar.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

lol, vart laddar du ner ifrån??
Jag har ett annat problem, eftersom där inte finns nån osårbarhetstimer när man respawnat, så dör jag om och om och om och om igen pga att en jävla lvl 30 tiger campar, just det, campar, respawnpunkten!
Tur att man bara är lvl 5 så man inte tappar xp och utrustningen!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
lol, vart laddar du ner ifrån??
Jag har ett annat problem, eftersom där inte finns nån osårbarhetstimer när man respawnat, så dör jag om och om och om och om igen pga att en jävla lvl 30 tiger campar, just det, campar, respawnpunkten!
Tur att man bara är lvl 5 så man inte tappar xp och utrustningen!

Standard nedladdaren?
finns det andra ställen eller?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Jag tog min från fileplanet

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Jag är ingen level alls Kör enbart på Crafting nu, artificer eller vad det heter, ska bygga båtar i framtiden ju
Kan man bygga hus i betan nu? Eller?

Jag kör något liknande. Adventuring var ju i stort sett WoW igen. "Jättekul".

Craftingen däremot var the shit. Jag älskar systemet!

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Nja om du kör adventuring till högre levlar så ska det tydligen va som crafting, det dyker upp "komplikationer" i själva striden, fienden kanske vill kasta en spell, och då kan man själv kasta en counter-spell och så vidare. Men jo på lägre nivåer va det inget speciellt

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Jag hörde precis med Game i Växjö, och enligt en killen som arbetar där finns risken att de får in exemplar av Vanguard + pre-orderbox imorgon, med tanke på att UK-Game får det imorgon :).

Ska bli intressant att höra med dem då.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

spelet var rätt lätt att lära, mkt var likt wow som man nötte förut. grafiken är finfin, lite surt dock att nya skärmen man inhandlade kör native på 1680x1050, vilket får grafikkortet att svettas och börjar köra fläkten på full blås, någtt som man dock hyffsat lätt kan kväva med några decibell AC/DC

Dock tyckte jag att spelet kändes lite trögt. Vet inte om det är för att jag för tillfället inte är speciellt sugen på att lira mmorpg, är mer sugen på mmofps för tillfället. Så lirade bara upp en rogue till lvl5 sen skapade jag en orc och sprang omkring och upptäckte, bla lyckades jag ta mig upp på ett förjävligt högt berg

Btw, går det att slå på kantutjämning ingame?

ett par screens:
http://linje12.net/katana/vgsc01.jpg
http://linje12.net/katana/vgsc02.jpg
http://linje12.net/katana/vgsc03.jpg

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

min nya häst

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

hittade en torrent.. 3 timmar kvar på den.
Vanguard grejen e på 32 timmar för mig nu.. fuck that.. väntar på torrenten

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Fina screens gambit

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Torrenten klar!
installerar nu.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
min nya häst

Vid vilken lvl fixar man en häst? Jag har en massa low lvl karaktärer hehe.

Gambit vilken klass är det du kör på bilden?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Vid vilken lvl fixar man en häst? Jag har en massa low lvl karaktärer hehe.

Gambit vilken klass är det du kör på bilden?

ingen level req, 12s50coppar

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
ingen level req, 12s50coppar

Ha vad blind man kan vara ibland.

Några bra tips på hur man får ihop pengar?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Vid vilken lvl fixar man en häst? Jag har en massa low lvl karaktärer hehe.

Gambit vilken klass är det du kör på bilden?

Jag kör en psionicist. Jag har märkt att av de klasser jag provat så har jag lättast att komma igång med den. De är nästan löjligt kraftfulla i början tycker jag. Lägger 2-3 dots på allt upp till lvl 10 och väntar bara på att det ska dö. Kasta spells samtidigt som man springer är härligt

Jag har nu märkt att det är en enorm skillnad mellan de olika nybörjarzonerna på de olika kontinenterna. Den "asiatiska" världsdelen är svårast att hitta runt i tycker jag, men där får du bäst rewards om du är en Spellcaster, i form av utrustning.

I den zone som man börjar i om man är Highelf är det lätt att hitta runt men de flesta rewards är i form av pengar istället. Sen så har jag märkt att det är en konstant dimma som gör det lite mer FPS vänligt.

Den zone där man startar i ett ökenområde tycker jag är svårast hitills, men är också där jag spelat minst.

Just nu har jag tappat intresset för spelet lite grann, kom till en punkt där quests bara tog slut. Det har jag aldrig tidigare stött på i ett MMO, man brukar alltid hitta en quest som leder en vidare någonstans. Och jag var tvungen att springa runt och försöka hitta egna. Känns inte så givande då jag hittar bara samma quests som vid lvl 10 som vid lvl 1. Och Crafting vill jag inte riktigt ge mig in i då det inte är det huvudsakliga intresset för mig.

Edit:

"Vanguard Dated [January 11, 2007, 10:09 am ET] - 18 Comments
This press release has word on a launch date for Vanguard: Saga of Heroes, Sigil Online Games' MMORPG. Word is the game will be released in North America and Europe by the end of this month:

San Diego, CA - January 11, 2007 - Sony Online Entertainment and Sigil Games Online today announced that the upcoming massively multiplayer online role-playing game Vanguard: Saga of Heroes will be released to retail outlets across North America and Europe on January 30, 2007, for the suggested retail price of US$49.99. A limited edition is also available for a suggested retail price of US$89.99.

Currently in beta, Vanguard: Saga of Heroes features vibrant environments reminiscent of oil paintings, a robust character customization tool and three distinct spheres of advancement in a seamless world without zoning or instancing. The immersive fantasy world is comprised of three massive, uniquely-themed continents for players to discover new creatures, new items and unlimited adventure. Players have complete freedom to roam the world whether flying dragons to islands in the sky or riding swift steeds to exotic lands.

BLir inget köp för mig, inte en chans att de hinner få det till den standard jag skulle vilja se på 20 dagar. Det är på tok för oputsat. Minst 3 månaders utveckling till.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Ha vad blind man kan vara ibland.

Några bra tips på hur man får ihop pengar?

hade pengar på lvl 9 av questande

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
*massa text*

redan på lvl 7 var ja helt tom på quest och ingen sa var nånstans ja skulle åka för fler, så ja hoppa på en båt åkte till en annan kontinent och hitta massa quests där.. detta spel skulle behöva ett par månader utveckling innan ja skulle betala för det, framtiden ligger i warhammer online och age of conan

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Nä jag har också fastnat nu, crafter lvl 7 och nu är det ett sånt döläge, man hittar typ 3 träd man får lov att hugga ner på ett enormt område, jag sprang i en riktning i en timme, hittade 3 träd jag kunde hugga ner.
Måste hugga ner 3 träd för att bygga en Weakened Club, som jag kan sälja för 4 koppar till en npc, eller typ 66 koppar till en spelare..

makes no sense!! *trött på det nu*

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

måste hålla med
Hadde bestämt mej för att köpa det hära spelet men så kom jag till lv7 på min 4e gubbe och alla questen tog slut igen, runt 4h spelat.
Har inget imot att grinda för att komma vidare men så pass tidigt i spelet känns inte rätt, har inte ens kommit fram till någon stor stad än
Hoppas att dom väntar några månader med att släppa det så dom hinner fixa allt, tycker det känns som en tidig beta som verkar kunna bli riktigt bra om ett halvår eller så

Permalänk
Medlem

Det finns nycklar på fileplanet för de som vill ha.

*edit*
Crap det var visst enbart för usa...

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"