Vanguard: Saga of heroes tråden

Permalänk
Medlem

Vanguard: Saga of heroes tråden

Jag gjorde 2 olika sökningar och kunde inte hitta nån tråd om det här spelet så jag tänkte skapa en, för jag tror spelet kommer blir rätt bra.

Vanguard: The Saga of heroes är iaf ett MMORPG från Sigil Games Online, med blandannat medlemmar från de som gjorde det först Everquest. Spelet har kallats "The Game That Everquest 2 should have been" och det verkar sant. Det kommer också förmodligen vara det första tredje generations MMORPG:t som släpps. Spelet verkar också vara en härlig blandning av Everquest 2, Everquest och Dungeons & Dragons och beräknas släppas i slutet av året.

Officiella siten: http://www.vanguardsoh.com/

FAQ: http://www.vanguardsoh.com/faq.php

Intervju på IGN: http://pc.ign.com/articles/688/688718p1.html

1.4 a. What are your goals with Vanguard SOH?

Vanguard's purpose is to become the premier third generation, massively multiplayer online (MMO) role-playing game (RPG). Given the significant success of games such as EverQuest, Ultima Online, Dark Age of Camelot, and Asheron’s Call, it is clear that a strong demand for fantasy based MMORPGs exists. To meet the growing demand for a game that advances the multiplayer fantasy genre, Sigil is using the combined experience and creativity of its team to bring players a new and challenging feature set with deep, involving game content.

Vanguard is a High Fantasy themed Massively Multiplayer Online Role Playing Game (MMORPG) with a heavy focus on character development, an immersive world, and player interdependence. Vanguard strives to meet the following goals:

• To lead the next generation of massively multiplayer RPGs by using Sigil’s unparalleled expertise and experience in the field. Our team consists of original EverQuest team members, EverQuest expansion team members, as well as team members from EverQuest 2 and EverQuest Online Adventures (PS/2), and other MMOGs.

• To lead the next generation of massively multiplayer RPGs by implementing unparalleled static and dynamic content using advanced approaches including, but not limited to: advanced encounter systems; meaningful travel; a detailed and interesting seamless world; advanced immersive gameplay and graphics, and pre-planned expansions for both the short and long term health of the game. We also have quite a few ideas and preliminary plans that we consider revolutionary. These innovations, although they will be under wraps for some time to come, should take the genre to the next generation and beyond.

• To bring back to the genre a challenging and rewarding environment — removing tedium and frustration (which we certainly aim to do) does not mean a game necessarily has to be easy.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett spel som man bara måste testa, hoppas det finns någon söt beta eller så någonstans, om du har skrivit att det finns redan, så.. orkade inte läsa hela ditt inlägg gambit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Ser ut som ett spel som man bara måste testa, hoppas det finns någon söt beta eller så någonstans, om du har skrivit att det finns redan, så.. orkade inte läsa hela ditt inlägg gambit

Hehe näh ingen beta än, men det är på G fick jag höra. Ska försöka korta ned inlägget

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

nej då, det behövs inte, jag är bara en lat läsare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
nej då, det behövs inte, jag är bara en lat läsare

To late

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Verkar mycket fint!

Hatar World of Warcrafts små miljöer, jag hatar att när man är mitt ute i djungeln så kan man bara tralla i 3 min, så är man i en stad.

Det skall vara episkt! Man ska besöka små byar osv och man skall inte bara "dra" någonstans o vandra i HÖGST 20 min, utan, man skall se det som ett uppdrag, att det ska ta ett bra tag o man får stanna på vägen.

2da bilden fick mig att kludda denna text.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Verkar mycket fint!

Hatar World of Warcrafts små miljöer, jag hatar att när man är mitt ute i djungeln så kan man bara tralla i 3 min, så är man i en stad.

Det skall vara episkt! Man ska besöka små byar osv och man skall inte bara "dra" någonstans o vandra i HÖGST 20 min, utan, man skall se det som ett uppdrag, att det ska ta ett bra tag o man får stanna på vägen.

2da bilden fick mig att kludda denna text.

KAL online?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

En sak jag gillar som de nämner i IGN intervjun att det går så sott som att ha ett unikt utseende på sin karaktär pga. alla valmöjligheter som finns för ansikte mm. Det är en sak jag lägger stor vikt på, det och vackra stora miljöer samt varierande raser.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Sötast

Permalänk
Medlem

Har hängt på Vanguard forumen sen dom öppnade, och jag kan säga att detta ser ut att bli ett mycket bra MMORPG, synd bara att det kanske inte kommer nå ut till så mycket folk som man skulle viljat,.

Miljöerna är helt underbara även combat systemet verkar bli fint, så detta är verkligen ett spel jag rekomenderar er att titta närmare på,

btw. Glömde att säga att det är i stort sätt hela orginal teamet bakom Everquest som gör spelet

Visa signatur

MSI P67A-C45 | i5 2500k 3.30GHz @ 4.5GHz | Asus GTX 660 TI-DC2 980/6008 @ 1160/6900 | 16384MB Corsair DDR3 | Samsung SSD 830 Series 256GB, WD 1TB

Permalänk
Medlem

Jag hoppas bara de har en hanfull av servers så det inte blir lika utspritt och dåligt med folk som i Everquest 2, som de europeiska servrarna plågats av.

Jag tycker de behöver göra mera reklam för spelet. Det är inte många gamingsiter som gjort nån intervju eller postat några screen från spelet. Det har nästan varit knäpptyst, om folk inte vet om spelet kan de inte spela det

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Betan är igång, mer säger jag inte

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Betan är igång, mer säger jag inte

You tease!

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Betan är igång, mer säger jag inte

You say whaaa! giefv keys, gör något! jag vill testa! :x

Permalänk
Sötast

dah
Fick brev angående betan nu.... ska göra en liten survey och se om man får plats.... Lär knappast få som vanligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
dah
Fick brev angående betan nu.... ska göra en liten survey och se om man får plats.... Lär knappast få som vanligt

Hur länge har du varit medlem i forumet? Jag läste att de tar ut medlemmar helt random nu. Om du var medlem före 15 Nov så är du nästan garanterad en plats.

Som vanligt har man varit för lat för att skriva upp sig i forumet så inte en chans att man kommer med =/

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Hur länge har du varit medlem i forumet? Jag läste att de tar ut medlemmar helt random nu. Om du var medlem före 15 Nov så är du nästan garanterad en plats.

Som vanligt har man varit för lat för att skriva upp sig i forumet så inte en chans att man kommer med =/

Skrev troligtvis upp mig i år, minns inte helt.... I varje fall så har jag inte varit ett skit aktiv på deras forum.... så om dom går efter det så är det kört

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Skrev troligtvis upp mig i år, minns inte helt.... I varje fall så har jag inte varit ett skit aktiv på deras forum.... så om dom går efter det så är det kört

hehe men vi får hoppas

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Ser väldigt lovande ut, ska jag absolut prova när det är dags!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Fick min inbjudan att svara på survey+inloggning till sidan igår. Vart medlem sedan december, så

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janav
Fick min inbjudan att svara på survey+inloggning till sidan igår. Vart medlem sedan december, så

Du får mig att gråta Kollar min mail desperat hela tiden.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Du får mig att gråta Kollar min mail desperat hela tiden.

Stackare....

Om jag kommer in i betan och du blir utelämnad så ska du få lira dagtid på mitt acc

Permalänk
Medlem

Bekant som spelar betan.

2gb minne
6800GT
p4 3.2

Inställningar i betan:

Allt på lägsta = spelbart med ca 4-12 fps
Medium = ospelbart
High = ctrl + alt + del

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
En preview

http://pc.gamespy.com/pc/vanguard-saga-of-heroes/689468p1.htm...

""The tiny fawns must die!" I bellowed, and after stepping back to a safe distance, I set upon my grass-munching foes with a barrage of crippling long-range mental attacks, melting their brains before they could muster an assault against me with their deadly little hooves"

Skrattade sjukt mycket när jag läste det där

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan
""The tiny fawns must die!" I bellowed, and after stepping back to a safe distance, I set upon my grass-munching foes with a barrage of crippling long-range mental attacks, melting their brains before they could muster an assault against me with their deadly little hooves"

Skrattade sjukt mycket när jag läste det där

Haha! Vilka sjuka bilder jag fick i min skalle när jag läste det där

Allexz: Tack men jag klarar mig ändå Spelar redan alldeles för många MMO's

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

bara jag som tröttnat på att döda skelett?

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk

Fan de får sluta pumpa ur sig sådana här spel nu!

Jag börjar bli less på mig själv för jag att dras in i världar och få leka hjälte med stora vapen utan att kunna sluta sen >_<

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sammex
bara jag som tröttnat på att döda skelett?

Nja lite men jag tycker inte det där spelet som har det "där" rätt har släppts än. Everquest 2 är det närmaste jag kommit, men Vanguard ser ut att ha det.

Men dyker det upp ett scifi MMO i Deus Ex stil är jag den första som hoppar på. Byt ut skeletten mot cyborgs ,-)

"With Vanguard: Saga of Heroes, Sigil Games Online has made conscious design decisions that involve blending many of the hallmarks of previous massively multiplayer games with novel ideas that could make great strides in bringing something fresh and exciting to the genre. It's also important to note that Sigil won't be sitting on its haunches after release, as they already have several years' worth of new content planned for the future. By all indications, the visuals, audio features, and game mechanics are meshing very well, and it will be interesting to see how the game progresses as it expands the player base in the beta phase. Vanguard: Saga of Heroes is slated for release some time later in 2006, so be sure to stay tuned here for more information.
"

Låter bra

BTW om ni har lite att göra ta och lyssna på de 4 låtarna som släppts på officiella sidan. Tycker de är grymt sköna, särskilt "Cobalt Keep" Lite Enigma feeling i den

Mysbilder:

Nya mysbilder:

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Inaktiv

Skitintresserad av detta spel, kan någon som har betan lägga upp några screenshots samt skriva lite om systemkrav etc. Vill ju inte att det ska vara som EQ2 med systemkrven :/ .