Tgb h-vete £$%&¤# vid XP inst

Permalänk
Medlem

Tgb h-vete £$%&¤# vid XP inst

Tänkte mig att göre en vårfräsh installation av burken och jag har en slipstreamad version av XP som funkar på andra burkar. Vad som händer är att när jag bootar från DVD så när jag skall "press any key to boot from CD" funkar inte tangentbordet. Det funkar om jag rattar runt i bios och det funkar när gamla XP startar.

Jag har provat usb och ps/2 tgb, Samma lika.
Provat två olika installations skivor som funkar på min andra dator

IC-7 max3, p2.53, Ati9800pro, 2*37raid0 +3*250+500+120+80hd

mvh
Fredda den desperate

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | ASUS X470 C7H| G.Skill Flare X Black DDR4 3200MHz CL14 | MSI Radeon 56| Fractal Design

Permalänk
Medlem

Sätt över disken i den andra datorn och installera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morgan
Sätt över disken i den andra datorn och installera.

Inte speciellt smart då troligen hårdvaran skiljer sig stort på alla plan.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Har Du tur fungerar det ändå.

Permalänk
Medlem

du kommer in i BIOS sa du, testa att kolla så att USB legacy är aktiverat

att inte ps2 funkar kan en ful lösning eventuellt fixa, starta datorn med mus och tangentbord rätt kopplat, när bootningen hängt sig så byter du så att tangentbordet sitter i musens uttag och vice versa, starta om igen och låt den hänga sig och sen byt tillbaka.. på vissa äldre märkes datorer som compaq så var detta ett vanligt fel så det kanske kan funka

Permalänk
Medlem

Tänkte mig skriva en liten uppföljning. Jävlade en hel helg och sedan tänka jag boota från floppy och sedan installera XP från skivan. Då hade jag inte satt dit strömkabeln(när använde man floppy senast?!) Orkade inte stänga av datorn utan körde arbete under spänning. Fick troligtvis lite offset på pin-konfigurationen för det blev bara helt svart. Ooops!!!! Man blir lite slarvig när man är datatrött. Stoppade dit floppy kabeln helt enligt regelboken med utdragen nätsladd startar datorn och det färglad 64 matris på skärmen redan vid uppstart.

Uttrycker en stor SUCK och blev plötsligt blev jag väldigt idrottsintresserad. Drog ur sladden och slog på datorn 5 timmar senare och upp kom perfekt bild den bootade på CD och Sedan fungerade tangentbordet, så det var bara att installera.

Kortisen måste ha fungerat som defilibrator blev bara lite hjärtflimmer innan burken vaknade till liv och går som aldrig förr.

mvh
Fredda

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | ASUS X470 C7H| G.Skill Flare X Black DDR4 3200MHz CL14 | MSI Radeon 56| Fractal Design

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frni
Tänkte mig skriva en liten uppföljning. Jävlade en hel helg och sedan tänka jag boota från floppy och sedan installera XP från skivan. Då hade jag inte satt dit strömkabeln(när använde man floppy senast?!) Orkade inte stänga av datorn utan körde arbete under spänning. Fick troligtvis lite offset på pin-konfigurationen för det blev bara helt svart. Ooops!!!! Man blir lite slarvig när man är datatrött. Stoppade dit floppy kabeln helt enligt regelboken med utdragen nätsladd startar datorn och det färglad 64 matris på skärmen redan vid uppstart.

Uttrycker en stor SUCK och blev plötsligt blev jag väldigt idrottsintresserad. Drog ur sladden och slog på datorn 5 timmar senare och upp kom perfekt bild den bootade på CD och Sedan fungerade tangentbordet, så det var bara att installera.

Kortisen måste ha fungerat som defilibrator blev bara lite hjärtflimmer innan burken vaknade till liv och går som aldrig förr.

mvh
Fredda

Haha! Låter som en vettig förklaring!

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frni
Tänkte mig skriva en liten uppföljning. Jävlade en hel helg och sedan tänka jag boota från floppy och sedan installera XP från skivan. Då hade jag inte satt dit strömkabeln(när använde man floppy senast?!) Orkade inte stänga av datorn utan körde arbete under spänning. Fick troligtvis lite offset på pin-konfigurationen för det blev bara helt svart. Ooops!!!! Man blir lite slarvig när man är datatrött. Stoppade dit floppy kabeln helt enligt regelboken med utdragen nätsladd startar datorn och det färglad 64 matris på skärmen redan vid uppstart.

Uttrycker en stor SUCK och blev plötsligt blev jag väldigt idrottsintresserad. Drog ur sladden och slog på datorn 5 timmar senare och upp kom perfekt bild den bootade på CD och Sedan fungerade tangentbordet, så det var bara att installera.

Kortisen måste ha fungerat som defilibrator blev bara lite hjärtflimmer innan burken vaknade till liv och går som aldrig förr.

mvh
Fredda

Haha, The computers works in mysterious ways