Permalänk
Medlem

Ny Spel Dator!.

Hejsan har nu sålt av min dator så nu ska här inhandlas nytt system

Datorn skall användas till Spel (WoW , CS , Hl2 , COD2 t.ex) och PS osv.

Min budget är 10000kr och jag behöver inte ny skärm och mus .

HIT ME

Men saken är den att jag tvekar ifall jag ska ta ett 7800GT eller ett äldre då jag kan köpa ny HDD (skulle behövas) eller minne eller nått annat "bra att ha".

Så tycker ni att Paketet ovan duger och ni behöver inte kommentera Min övriga prylar som jag ska köpa (Musmatta , fläkkontroller ,tgb dyl.) ?

Svara snabb helst då jag ska beställa eventuellt i övermorgon (05-02-01)

Over And Out // C

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

Vänta lite här... Nån vänlig själ plockade ihop ett AMD system med 2GB ram och 7800GTX OBS GTX OBS för 12500 inklusive hårddsik! Tror du ska satsa å lite prisjakt så kan du nog få ner priset!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvaxdack
Vänta lite här... Nån vänlig själ plockade ihop ett AMD system med 2GB ram och 7800GTX OBS GTX OBS för 12500 inklusive hårddsik! Tror du ska satsa å lite prisjakt så kan du nog få ner priset!

Frågan var om jag skulle sattsa på en Geforce 6600GT eller ett Geforce 7800GT för mina behov.

För om jag valt den billigare så hade jag pengar kvar till mer saker.

hdd är inte nödvändigt det var det som jag vill påpeka .

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

varför inte ta ett mellanting på grafikkorten och ta ett 6800GT istället,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prillen
varför inte ta ett mellanting på grafikkorten och ta ett 6800GT istället,

ojj sorry det var det jag menade . Men ett 6800GT duger det till dagens spel , först å främst WoW?.

Men är det värt att lägga på 900kr för ett 7800GT ?Det är den stora frågan

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

Jag skulle hellre ta ett 6800GS istället för GT då det är mer prisvärt -->6800GS<---

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salsa
Jag skulle hellre ta ett 6800GS istället för GT då det är mer prisvärt -->6800GS<---

hmm jag hittade ett 7800gt för 3000kr på min lokala dator handel...

Visa signatur

Dalmas..