Permalänk
Medlem

Shift tangenten fungerar inte

Hej. igår kväll började problemet när jag spelade world of warcraft så slutade shift tangenten att fungera. Jag tänkte äsch en omstart löser problemet säkert. Fast nej och idag har jag sökt runt och kollat konfigurationer och dyl..

Så vet ni vad det kan bero på 'frågetecken'

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

Ja att den gått sönder under tangenten... Tangentbordet är trasigt helt enkelt. Prova ta bort tangenten och titta under om du hittar något lurt.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av club01
Ja att den gått sönder under tangenten... Tangentbordet är trasigt helt enkelt. Prova ta bort tangenten och titta under om du hittar något lurt.

Jo men det är så att båda shift tangenterna har slutat fungera .. och det är bara dom som inte fungerar som dom ska.. Men jag tkr det är lurt att dom bara ska gå sönder i så fall.

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

Jaha kanske jag som fattade lite fel då:P Om båda går sönder exakt samtidigt eller slutar fungera blir man lite fundersam av sig. Men det skadar ju inte att ta bort tangenterna och titta under eller prova på andra datorer. Om det är lika på andra datorer så är det ju tangentbordet och isåfall bara att köpa ett nytt då.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av club01
Jaha kanske jag som fattade lite fel då:P Om båda går sönder exakt samtidigt eller slutar fungera blir man lite fundersam av sig. Men det skadar ju inte att ta bort tangenterna och titta under eller prova på andra datorer. Om det är lika på andra datorer så är det ju tangentbordet och isåfall bara att köpa ett nytt då.

Åkte i väg idag så jag satt tangentbordet på "tork" och sedan när jag kom hem så testade jag i en annan dator . Och problemet kvar stod . Så det bli välla ett Logitech UltraX snart då !

Visa signatur

Dalmas..