Coolast spell/magi?

Permalänk
Medlem

Coolast spell/magi?

I likhet med favorit vapen tråden behöver vi rpg spelare ett alternativ helt enkelt anser jag, andra spel går självfallet också bra.

Mitt första alternativ känns rätt självklart måste jag säga, första som dök upp: Apocalypse från Diablo 1! Dödar allt och alla överallt med en cool animation, det räcker för mitt förstapris i alla fall.

Edit: Gick visst inte ändra topic efter ett tag, men favorit spell/magi går också fint, ville byta till Favorit i topic om någon moderator ser detta och kan vara så snäll skulle jag vara tacksam!

Permalänk
Medlem

Armageddon i Heroes 3 är rätt grum om jag inte har helt fel. Annars diverse spells i disciplines.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

"Koka marken"-spellen som Orcmagikerna hade i WarCraft II

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

AP-pom-pyro

Visa signatur

hmm

Permalänk

tycker att KOR är rätt så trevligt i ff7,kanske lite överdriven men ändå nice.

sen finns det en speciell magi i KAL online för archers,där det ser ut som om archern står och laddar upp ett super skott mot fienden,det blir liksom virvelvindar,eld och stormar runtom archern...har själv inte fått tag i den än pga min låga level,men den ser väldigt mäktig ut.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Ultima Online har en spell som heter Incognito och den för en stund förvandlar din karaktärs utseende och namn till någon annan.

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem

Alltid gillat polymorph. Förvandla motståndare/monster till får är ju riktigt nervärderande och roligt. Fast i WoW är den inte lika cool, men ändå. Vet inte om det är den 'coolaste' jag kommer på däremot.. finns andra med häftiga effekter.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Alltid gillat polymorph. Förvandla motståndare/monster till får är ju riktigt nervärderande och roligt. Fast i WoW är den inte lika cool, men ändå. Vet inte om det är den 'coolaste' jag kommer på däremot.. finns andra med häftiga effekter.

I UO polymorfar du dig själv och till ett val av vilket djur

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem

Uhm, bahamut zero anyone?

Permalänk
Medlem

Eftersom jag anser att FF7 är det bästa spelet någonsin(med hård konkurans av vissa andra titlar) så säger jag helt klart "Knights of the Round".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Armageddon i Heroes 3 är rätt grum om jag inte har helt fel.

Det var det första jag tänkte på när jag såg tråd-titeln, Ett eld regn är aldrig fel

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

säger bara summons i golden sun till gba:)

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Hmm...Ancient i Seiken Densetsu 3 är rätt ball. Orkar inte skaffa screen just nu dock. Men de flesta hardcore-RPG spelare vet nog.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Polymorph others i BG2, rätt coolt att göra folk till ekorrar.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Måste säga Gandalfs word of power (tror jag den heter) i Battle for Middle Earth. Ett ljus synes, Gandalf vrålar något i stil med POSTADRESS och ALLA units (och det är många i bfm) dör för att sen flyga åt helvete.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan
"Koka marken"-spellen som Orcmagikerna hade i WarCraft II

Death and Decay

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem

Lord of Vermilion i Ragnarok Online tycker jag är cool och även Stormgust. Spelet med coolast summons är helt klart FF7.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Wail of the Banshee i NWN (eller D&D i allmänhet antar jag, men jag gillar NWNs animation)

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

I Morrowind kan man koka ihop sina egna domedags magier. Definitivt mitt val, isåfall! Går ju att skapa hela stadsutplånare (Inte Vivec-size) om man är tillräckligt buffad.

Annars är det väl Lightning från Heroes of Might and Magic spelen. Man blir alltid glad när man får den i Mage Guilden för den är användbar.

Permalänk
Hedersmedlem

De mest vräkigt överdrivna jag kan tänka på måste vara GF-attackerna i Final Fantasy 8. Eden klockar in på 2 minuter och 15 sekunder eller något och är överdrivet elak med hela planeter som dyngar in i fienden. Ytterst vackert animerat. Alla GF-attackerna i FF8 är snygga, men gudars vad trött man blev på att sitta och titta på i två minuter varje gång de användes .

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Thane AE-hammers OF DOOM i daoc. Slår ALLT!

[Edit] hehe hitta en bild:

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Posta inte inlägg om ni inte tror er kunna tillföra något vettigt och intelligent till tråden

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Power word death är alltid trevlig, men om man räknar in vanligt rollspel så säger jag helt klart valfri nivå 20+ kombination av element i gemini

Permalänk
Medlem

Weird till NWN är helt klart smekig, AOE Finger of Death säger man inte nej till... Annars är Dark Containment i Might and Magic 6 rätt cool också.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingen
Weird till NWN är helt klart smekig, AOE Finger of Death säger man inte nej till... Annars är Dark Containment i Might and Magic 6 rätt cool också.

epec hellball och Greater Ruin är sjukt mäktiga i nwn, testa dom vettja:)

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Valfri summon i FFX ser ju ganska trevlig ut :D.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

önskar att jag kunde en väldigt bra spell i wow nör man blir gankad

Finger of Death

haha ZAP sug på den din jälva UD rogue

Visa signatur

Har en fet ny dator

Permalänk

Force choke som finns i en del av Star Wars-spelen. Annars är corpse explosion i Diablo 2 rätt så schysst.

Permalänk
Medlem

Måste säga att Force lightning i Star Wars Episode 6 är mäktig, iaf första gången man såg det, håller än

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lohkmahr
önskar att jag kunde en väldigt bra spell i wow nör man blir gankad

Finger of Death

haha ZAP sug på den din jälva UD rogue

Det känns som att en death-spell inte borde vara allför effektiv mot någon som redan är död...

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!