Permalänk

Creative 550 vs. S750 vs. G500

Hej,

Jag "fick" en uppsättning Creative 550 THX med hempc:n, men dessa brusade så mycket att jag skickade tillbaka dem (känt fel hos Creatives forum-medlemmar).

Jag berättade för service-killen att de nog inte fanns att få tag på längre eftersom Creative slutat tillverka dem. Men han envisades med att deras leverantörer hade på lager så, ok, man väntar ju... efter nyår fick jag meddelande att de var slut hos leverantören men att de skulle få in nya nästa (läs: denna) vecka... men nu efter en DRYG månads väntan så ringer de o säger att "Tyvärr verkar inte dessa tillverkas längre så du har fått ett par andra som ska vara motsvarande eller bättre, de ligger på Ica"... aha tänkte jag... perfekt att man får ett par S750 istället. Så jag åker o hämtar ut sitt lilla paket... MEN???? Det är ett par "G500 Pro gamer"... svin!!! de är ju inte alls "lika bra eller bättre", de är ju avsevärt sämre... se bara följande jämförelse:

550 : G500

Sat _ 5x70W : 5x36W
Sub_ 150W : 130W
SNR_ 99dB : 85dB
Freq_ 25Hz-20kHz : 35Hz-20kHz
Pris_ ~2800:- : ~2200:-

Så alltså... S750 skulle ju varit det enda alternativet, när de bara kan erbjuda Creative-produkter...

Så frågan är: Hur mycket bättre är S750 gentemot G500???