Samsung SyncMaster 940MW...Bra?

Permalänk
Medlem

Samsung SyncMaster 940MW...Bra?

Det är såhär att jag är ute efter en LCD-TV, som då är minst större än 17"...Och har lagt mina ögon på Philips PF5320. En jättefin 20" widescreen LCD-TV och jag tyckte väldigt mycket om bilden, tillräckligt hög upplösning etc, dock var priset för högt för mig (Jag har begränsad till 5000 SEK). Så därför går den bort från listan.

Så fortsatte jag leta, och spanade in dustin.se, hittade då denna: Samsung SyncMaster 940MW. Nu har jag en del frågor:

1. Är detta en TV för det första, eller en datorskärm, och om det är en datorskärm, kommer jag ändå kunna använda den endast som TV?

2. Kan jag slippa koppla in skärmen till datorn för att använda skärmen som TV? Eller hur går det till egentligen?

3. Är denna HD-klar, med tanke på upplösningen, eller inte?

4. Nån som har den? Snälla, ge mig då lite info och vägledning!

/Nza

Permalänk
Medlem

Köpte en för några dagar sen och är helt kär!!
Det är en skärm som dessutom har en tv-tuner. Man växlar enkelt med fjärrkontrollen mellan tv o pc. Har den som tv i sovrummet och som datorskärm.

EDIT: ja den är HDTV klar.

Permalänk

Vad betalade ni?

Såg att den låg som "veckans erbjudande" hos Komplett http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=315390&cks=WYO för 4.695:- Är på jakt efter en kombo tv/monitor men skulle egentligen vilja ha lite större format...(27'') Dock kostar det ju Värt att satsa på den här?

Permalänk
Medlem

Är lite sugen på att köpa den här till min bror. Den kommer enbart att användas som tv och kommer enbart matas med kabeltv direkt från väggen. Kommer detta se bra ut eller har tv:n för hög upplösning för detta?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oee
Är lite sugen på att köpa den här till min bror. Den kommer enbart att användas som tv och kommer enbart matas med kabeltv direkt från väggen. Kommer detta se bra ut eller har tv:n för hög upplösning för detta?

Du kan få köpa den till mig istället

FÖR hög upplösning, finns det något sånt...? Nej det ska väl inte vara något problem men om du nu inte har användning av det, varför inte köpa en billigare i lägre upplösning då?

Permalänk

saken är väl den att uppskalningen hos analoga tuners mellan dig och mig är... ja sugig helt enkelt. Ska du köra DVD genom denna så skulle jag kika på en dvdspelare som kan skala upp till 1080p... annars kommer det inte se bra ut helt enkelt.

Dock så släpps ju blueray och hddvd snart så... ja kanske kan man vänta.
PS: att lira xbox360 på denna skärm måste vara en dröm... om inte uppdateringsfrekvensen är för låg...

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Northernlight
saken är väl den att uppskalningen hos analoga tuners mellan dig och mig är... ja sugig helt enkelt. Ska du köra DVD genom denna så skulle jag kika på en dvdspelare som kan skala upp till 1080p... annars kommer det inte se bra ut helt enkelt.

Dock så släpps ju blueray och hddvd snart så... ja kanske kan man vänta.
PS: att lira xbox360 på denna skärm måste vara en dröm... om inte uppdateringsfrekvensen är för låg...

Jag förstår nu på riktigt vad du menade...

Fick nämligen hem min Samsung 242 MP i onsdags. Underbar skärm men kvaliten på tv-signalen gör sig onekeligen bättre på en CRT. Ångrar däremot inte köpet, fantastisk skärm! Men som sagt, för bara tv finns det bättre val.

Permalänk
Medlem

Tjaa, jag har en sån skärm..

Offtopic: Jag har en xbox ikopplad till den, och bilden då är inte bra... Jag kör med original kabeln som följde med boxen, blir det bättre bild om jag köper en sån här kabel http://www.console.se/xbox/kablar/highavpack.html ?

Annars en mycket bra skärm

Mvh

Visa signatur

Vääärstingen :P
Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W Dh Deluxe | Kingston 2gb Pc6400 DDR2 | Sapphire X1950XTX | Antec P180 | Antec NeoPower 550W |