Permalänk
Medlem

Trasigt X800SE efter flash?

Hej! Jag har testat och flasha mitt X800SE innan, har testat med både X800PRO och X800XT BIOS.

Nu var det så att jag tyckte tempen var så jävla hög på coren så att jag vill känna på X800XL BIOSet eftersom det har lägre core än de flesta andra.

Jag satte igång och det gick nog som det skulle, trodde jag, skrev in mina flashrom kommando som jag trode var rätt. Men sedan när jag startade om datorn så är skärmen helsvart och datorn vägrar dra igång.

Då säger ni kanske PCI-kort, men det har jag redan testat och den vägrar gå igång även när jag tagit ur AGP-kortet och ställt in att PCI kortet skall initieras först.

Vad kan vara felet med detta kort? Har jag helt enkelt sabbat de eller finns det hopp? Antar att det är något skit med BIOSet och de kommandona som jag använde för att flasha det med.

TACKSAM FÖR SNABBA SVAR!

Permalänk

Testa reseta CMOS? (ta ut batteriet)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maffiaboy
Testa reseta CMOS? (ta ut batteriet)

Det är inte moderkorts-BIOS jag pratar om vilket jag hoppas framgår av texten.

Tack ändå!

EDIT:

BTW!: Man kan inte köra hot swap på AGP porten va? Är nästan säker på att man inte kan men hoppas ju på det eftersom det datorn inte startar överhuvudtaget när jag har i min lilla ögonsten.

EDIT2: Kom och tänka på en sak, batteriet kan väl inte hjälpa eller?
Är det värt ett försök? Känns helt döfött men säger experter de så kanske man borde testa

Permalänk

Sätta i både agp kortet och ett pci kort och se om du kan flasha om, eller så får du köra en blindflash...

Bra att du läser på och lägger in ett bios som inte ens har samma kärna som x800se.

Visa signatur

Dothan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skönnbrink
Sätta i både agp kortet och ett pci kort och se om du kan flasha om, eller så får du köra en blindflash...

Bra att du läser på och lägger in ett bios som inte ens har samma kärna som x800se.

Hehe ok tack för tipset. Dock så har jag testat med det bioset innan tror och då funkade det. Men i alla fall så var det väl förmodligen klantigt gjort.

Grejjen är den att datorn vägrar boota upp överhuvudtaget. Hårddisken jobbar ett tag sen är allt dött.

Men jag får väl testa med att skriva upp kommandona och göra en blindflash då.

Skall sägas också att jag har testat med PCI kort som bootup kort men det blir exakt samma sak som händer när jag startat upp som vanligt med X800 kortet, alltså ingenting händer. Dock funkar datorn med bara PCI-kortet i, kan det vara mitt mobo BIOS som buggar och i alla fall väljer AGP-porten först? har ett abit K8T800 PRO.

Kom med fler tips om ni kan, allt vore tacksammt.

PEACE OUT!