Extremt arkadspel för snabba japaner!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crazy Ferret
1) Impromptu Op.66 i C# moll - F. Chopin
2)
3) Rondo à la turca - W.A. Mozart
4)
5) Für Elise - L.v. Beethowen
6) Fortsättning på Rondo

Det är de jag känner igen på rak arm...

2) Månskenssonaten Op.27 no.2 sats 3 - Beethoven
4) Arabesque no.1 - Debussy

Permalänk
Medlem

Finns ju www.o2jam.com.my vet inte hur det är nu, men spelade det i flera månader för längesen när det fortfarande var i beta och gratis, riktigt beroendeframkallande.

Permalänk
Medlem

Big deal.

Det som är imponerande är de som komposerat musiken (Chopin, Mozart, Beethoven) och de som kan spela musiken på piano. För om ni tänker så är det precis det som pianospelarna gör; trycker på tangenter för att skapa en melodi. Det han japanen gör är knappast så extremt imponerande om man jämför med elita pianospelare.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Visst fan, eller varför inte blanda?

Drink Drink Revolution?

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kathode
Finns ju www.o2jam.com.my vet inte hur det är nu, men spelade det i flera månader för längesen när det fortfarande var i beta och gratis, riktigt beroendeframkallande.

Finns ett program som heter o2mania, som gör så att du kan spela o2jam singleplayer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Big deal.

Det som är imponerande är de som komposerat musiken (Chopin, Mozart, Beethoven) och de som kan spela musiken på piano. För om ni tänker så är det precis det som pianospelarna gör; trycker på tangenter för att skapa en melodi. Det han japanen gör är knappast så extremt imponerande om man jämför med elita pianospelare.

Men nu pratade vi om spel, och inte om att komponera musik.

Permalänk
Medlem

Ingen som nämnt www.arkadtorget.net ?
Har själv ett Neo Geo Candy-kabinett hemma..

Permalänk

Ganska patetiskt tycker jag, killen borde lära sig piano på riktigt istället.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Ganska patetiskt tycker jag, killen borde lära sig piano på riktigt istället.

Ja, och alla som sitter och spelar CS borde gå ut och skjuta varandra på riktigt istället :rolleyes:.
Sen så är popn ingen piano-simulator, låten råkade innehålla mycket piano dock :p.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Jag kan spela när jag maxar min lina, Kan du?

Du kanske borde ändra din signatur eftersom den inte stämmer?

Det länken hänsvisar till är en form av netlimiter, just därför maxar du den inte

Permalänk
Medlem

Tack för responsen, mycket matnyttigt...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter