Lagg i WoW med 7800 GT Extreme..har 24 mbits bredband

Permalänk
Medlem

Lagg i WoW med 7800 GT Extreme..har 24 mbits bredband

köpte ett 7800 GT extreme för inte så länge sen och då tycker man att man ska kunna maxa settings på WoW..men men tydligen inte för ibland laggar det ganska mkt. kan inte bero på min uppkoppling sitter på BBB 24 mbits och har även 1024 mb RAM.. så va kan felet vara??
tack på förhand

mvh Home|Roz

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

Bandbredd har ingenting med latency att göra, så det kan mycket väl vara din uppkoppling, fast det vet ju inte jag...

Permalänk
Medlem

okej men jag har för mig att det laggade till även när ja hade låg latency för ja kollade just min latency när det laggade o den va låg runt 74 lr något o det kan ju inte påverka så mkt när det inte laggar när ja har runt 200 ibland

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

Server-side lagg. Vänj dig, för man kan inte göra så mycket åt det.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

ahaa okej ehehe tänkte fan ja har nytt kort o grejer men det laggar iaf.. men aja nu vet jag..tack för svaret

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

Lagg och hack är inte samma sak iaf

lagg beror på uppkopplingen,

hack är mjukvaru- och hårdvaru problem

Permalänk
Medlem

Skaffa 2 gig ram så kommer spelet gå bra mycket bättre.

Permalänk
Medlem

hela 2 gb för WoW? är det inte mkt?

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

Mmorpg kräver massor med minne, framförallt när mycket folk etc på skärmen samtidigt.
Kolla Taskmanager - Performance - Peak (eller vad det nu heter på svensk version)
Där ser du hur mycket minne som krävts max när du kört datorn.
1.5 GB är inte ovanligt för törstiga spel.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Home|Roz
hela 2 gb för WoW? är det inte mkt?

WoW funkar ganska bra med 1GB men det skulle helt klart flyta bättre med 2GB. Jag måste ställa ner inställningarna ganska rejält för att få perfekt flyt med 1GB.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB