Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja posta ett önskemål till adminsen på Swec och det är om ni inte kunde Klistra PS3, Wii, och 360 trådarna?

Skulle underlätta en del för många (tror jag iaf mig)

Mvh...

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
Jag skulle vilja posta ett önskemål till adminsen på Swec och det är om ni inte kunde Klistra PS3, Wii, och 360 trådarna?

Skulle underlätta en del för många (tror jag iaf mig)

Mvh...

Skicka PM till någon mod så kanske ditt önslemål når fram lättare!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag har en skärm som kör 1920x1200 och som har component-ingång, om jag skulle kopla en Xbox360 till den skulle det funka? Även om man nu får stretch eller svarta fällt.

Permalänk
Medlem

Superman Returns demo på marketplace om någon är sugen på att testa....

Zymosis: Jag kör på en 23' skärm med 1920 x 1200 som native upplösning, funkar toppen med component.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall

Zymosis: Jag kör på en 23' skärm med 1920 x 1200 som native upplösning, funkar toppen med component.

Blir det utdraget eller svarta lister?

Permalänk

COD 3 GOW FEAR Lost Planet är nog de bättre o snyggare spel jag skådat på en konsoll blir svårt att köpa alla dessa men man får köpa då och så hehehehe

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zymosis
Blir det utdraget eller svarta lister?

På min skärm kan jag välja om jag vill att den ska fylla ut eller svarta kanter uppe och nere, kant får man pga av att formatet på 360 är 16:9 men skärmen är 16:10.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mensch
Tjena. Jag vet inte om min fråga har ställts tidigare här i tråden, men jag hittade inget svar iallafall.

Tänkte bara höra om man kan använda två 360 konsoller i nätverk och spela över live på en internetanslutning?
antar att det fungerar om man har var sitt live konto, men jag vill vara säker eftersom jag funderar på att köpa en 360 snart.

Mvh mats

Yes! Det funkar fint att köra två boxar på samma anslutning.
Iaf med Cod2 som är det spel jag testat med.

Permalänk
Medlem

Jag har DVI uttag på min Hd-tv, så går det att använda nån sorts adapter och köra med VGA kabeln? Tack för svar!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
Jag har DVI uttag på min Hd-tv, så går det att använda nån sorts adapter och köra med VGA kabeln? Tack för svar!

Nej, VGA och DVI är helt olika.
Du får använda någon annan ingång på din tv, komponent och VGA är det som erbjuds från xboxen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Nej, VGA och DVI är helt olika.
Du får använda någon annan ingång på din tv, komponent och VGA är det som erbjuds från xboxen.

Så om jag köper en sådan kabel som kommer med Premium så kan jag köra 720p? Eller vad skall jag ha?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Nej, VGA och DVI är helt olika.
Du får använda någon annan ingång på din tv, komponent och VGA är det som erbjuds från xboxen.

Säker? Har själv 2 st DVI -> VGA för mina skärmar hämma LOL. Eftersom mint gkort har bara DVI ut och mina skärmar tar bara VGA.

I vilket fall som hellst, finns VGA->DVI adapters.

T.ex: http://www.tbh.se/prod.asp?fran=splash&id=6&prod_id=12145

Dock om det fungerar är en annan fema, vet att DVI->VGA funkar prima här hemma med min dator.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Klart det ska funka! Det enda tvn får är ju DVI-signalen isåfall, tvn får ju aldrig ens nys om att det ursprungligen är en VGA-signal.
Visst kommer det inte bli DVI-kvalitet, det blir ju VGA-kvalitet, vilket ändå är superbt på tvapparater, men varför skulle det inte funka med en sådan adapter?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Säker? Har själv 2 st DVI -> VGA för mina skärmar hämma LOL. Eftersom mint gkort har bara DVI ut och mina skärmar tar bara VGA.

I vilket fall som hellst, finns VGA->DVI adapters.

T.ex: http://www.tbh.se/prod.asp?fran=splash&id=6&prod_id=12145

Dock om det fungerar är en annan fema, vet att DVI->VGA funkar prima här hemma med min dator.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Klart det ska funka! Det enda tvn får är ju DVI-signalen isåfall, tvn får ju aldrig ens nys om att det ursprungligen är en VGA-signal.
Visst kommer det inte bli DVI-kvalitet, det blir ju VGA-kvalitet, vilket ändå är superbt på tvapparater, men varför skulle det inte funka med en sådan adapter?

Okej, tack för svaren båda. Går det med en adapter som kommer med grafikkorten eller den är väl DVI=> VGA eller? Annars finns det en sån där kabel/adapter som du MugiMugi tipsade om på ClasOhlson?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Långt ifrån alla TV appratater och skärmar tar in en VGA signal på DVI porten och likaversa. Det står alltsomoftast djupt i manualerna.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Så nu igen skall jag köra på en komponent eller? Fan va dyrt jag som redan har en VGA eller får. :/ Ääh annars så blir det väl PC skärm som gäller..

EDIT: En sådan här tv har jag http://www.pixmania.com/se/se/341095/art/philips/lcd-16-9-23-...

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Ny Mass Effect-rulle: http://www.mtv.com/content/games/video_games/peep_show/mass_e...

Mmmmh, musiken. Autoaim suger dock, hoppas man kan avaktivera det.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3ddi3
Måste också till lägga att när du väl har skiva i så låter den hemskt mycket.. Skulle jag sätta mig å kolla på film med bara tv ljudet så kommer läsaren att låta igenom.. Men som tur har man 5.1 ljud. Annars tycker jag xbox360 är tvär kul leksak

Köpte boxen igår 2990:- för premium på elgianten gjorde att det blev affär direkt (hade bara tänkt klämma lite) köpte även extra handkontroll och PES6.

Ang. ljudet från dvd läsaren så låter det som sagt en hel del men köra man 5.1 anläggning så märks det inte så jag är nöjd Imorrn blir det GOW!!

Ett tillägg, var inne på ebgames och tänkte man kan ju köpa lite billiga begagnade spel. Yeah right hur fan är man funtad om tar 499:- för ett begagnat oblivion. Lägg till 50 spänn så kan man köpa det nytt på elgiganten. Stryk skulle ni ha! (ebgames då)

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem

Fick min projektor igår, mäktigt att spela X360 med den

Bara att vänta på GoW så är framtiden räddad (förstörd?)

... vätna - vänta

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem

VIlket är det bästa racing spelet till 360? Och när kommer Forza 2, någon som vet?

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anderna
VIlket är det bästa racing spelet till 360? Och när kommer Forza 2, någon som vet?

Projekt Gotham Racing 3 är riktigt bra, vill du ha ett lite nyare spel kan jag rekomendera Test Drive Unlimited som är riktigt fränt på alla sätt. Du har hela Hawaii du kan glida runt på och med Xbox Live Gold så är du jämt online och ser andra spelare som du kan utmana.

Forza 2 släpps i början på 2007 om jag inte misstar mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Säker? Har själv 2 st DVI -> VGA för mina skärmar hämma LOL. Eftersom mint gkort har bara DVI ut och mina skärmar tar bara VGA.

I vilket fall som hellst, finns VGA->DVI adapters.

T.ex: http://www.tbh.se/prod.asp?fran=splash&id=6&prod_id=12145

Dock om det fungerar är en annan fema, vet att DVI->VGA funkar prima här hemma med min dator.

Det fungerar för att ditt grafikkort har DVI-I, den innehåller alltså både VGA och DVI-signaler, ingen omvandlig sker.

Baleur: Xboxen skickar inte ut någon signal, och man kan inte bara göra om VGA till DVI med en adapter då det ena är analogt och det andra är digitalt. Enda sättet det kan fungera på är om det finns en VGA-ingång i tvns DVI-kontakt, men det är ävl inte alltför vanligt.

Permalänk
Medlem

Jahadå Men klart xboxen skickar ut signaler, det är en ut-enhet. Hur skulle annars tvn få ljud och bild?
Men iaf, gaah, D3 snart
Undrar vad som skall visas för 360'n, spännande indeed.. Nytt hitmanspel? Kanske?

http://www.1up.com/do/media?cId=3144308
Nya Halo 3 screenshots Waow!!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Jahadå Men klart xboxen skickar ut signaler, det är en ut-enhet. Hur skulle annars tvn få ljud och bild?
Men iaf, gaah, D3 snart
Undrar vad som skall visas för 360'n, spännande indeed.. Nytt hitmanspel? Kanske?

http://www.1up.com/do/media?cId=3144308
Nya Halo 3 screenshots Waow!!

Hehe, glömde visst ett DVI- där, den skickar inte ut några DVI-signaler ska det vara.

Permalänk
Medlem

Ny trailer för Mass Effect.

http://www.gametrailers.com/umwatcher.php?id=22051

Detta ser ut att bli ett riktigt häftigt spel.

Opps såg nyss att Skirn redan lagt en länk sorry.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
http://www.1up.com/do/media?cId=3144308
Nya Halo 3 screenshots Waow!!

Blev riktigt besviken på bilderna faktiskt. Ser inte alls särskilt next-gen ut i mina ögon

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Permalänk
Medlem

Mass Effect ser så satans tufft ut så man.. :V !! bara gapar

tufft att man kan leka getto med fordonet också haha

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Alan Wake OMG så realistiskt, ungefär samma stil som HL2 hade när det kom, rena ljuseffekter, rena texturer, ren realism

Kolla gravitationen på Mass Effect Bra att dom tänkt på sånt iom att det ska finnas massa slumpgenererade planeter osv.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Hur man gör om sin vanliga videokabel till en VGA-kabel .. för dom snåla

http://www.engadget.com/2006/11/14/how-to-turn-a-standard-xbo...

Visa signatur

sad panda