Permalänk
Avstängd

Låsa pci agp.. asus k8v-x skit mobo

Tja .!

Jag har läst att det är skadligt för grafikkortet om man klockar cpu'n om man ej kan låsa pci/agp..

Jag har försökt låsa skräpet men det går inte på mitt sugiga skitmoderkort.. asus k8v-x socket 754.

Söker lite råd osv finns det nån bios till detta mobo som kan fixa sånt och hur skadligt är det för grafikkortet har ett leadtek 6800gt 256mb agp....

Vore tacksam får råd och tips..

Permalänk
Medlem

Tjo! hur menar du att man måste låsa PCI/AGP för att det annars skulle vara skadligt för grafikkortet?

Permalänk
Avstängd

Läste det idag ,,,,
u aint helping me with your question...

Permalänk

du kan ju kanske läsa manualen till ditt moderkort, i den står det säkert om du har möjlighet att låsa pci/agp-freq.

Och ja, du bör låsa agp/pci-freq om du ska överklocka. men det verkar du redan veta så...

Permalänk
Avstängd

går ej kollat precis alla grejjer i bios... =(...

får la lus läsa manualen

Permalänk

Så vitt jag vet är ditt mobo ett via k8t800...dom har inte lås...så du får ta det lungt med klockningen...har själv ett via kort...det skall gå med en fsb på 225 men du skall inte gå mycket högre...

Visa signatur

| AMD Athlon 64 3200+@2400Mhz (218*11); CNPS 7700Cu | Asus K8V Se Deluxe | Buffalo pc 3200 512mb Max: 220@2,8V | Sapphire Radeon 9800 Pro Max: 417/368; VF700Cu | Max 3D Mark: 01: 21208 03: 6647 |

Permalänk
Medlem

testa trycka ctrl + f1 i bios, kan hända att du får fram dom "avancerade" inställningarna då

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Avstängd

Oki... tack för råden och tipsen...

Permalänk
Medlem

Ja testade o låsa PCI AGP igår natt. Ja hade inte en blekaste om att man skulle göra sånt när man klockade. Ingen har nämnt det när jag har frågat om klockning.
Kan man klocka mer på FSB när man låser PCI AGP? Jag har en Prescott 3.2 @3.5 på ett asus p4C800-E med ett gainward 6600GT.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nalle_80
Ja testade o låsa PCI AGP igår natt. Ja hade inte en blekaste om att man skulle göra sånt när man klockade. Ingen har nämnt det när jag har frågat om klockning.
Kan man klocka mer på FSB när man låser PCI AGP? Jag har en Prescott 3.2 @3.5 på ett asus p4C800-E med ett gainward 6600GT.

oftast kan man klocka mer på fsb om du kan låsa pci/agp, då dessa är väldigt känsliga för skillnader i freq. du kan få grafikfel eller korrupta hdd´s annars.