Permalänk

störljud i mp3

köpte en mp3 på http://www.digital-import.net (modell di 08)
till min flickvän som verkade vara prisvärd. Fick hem den
och den är riktigt liten och snygg med oled för 675:-.

Ok så det är något störljud som hörs när man sätter i hörlurarna
(har provat flera) .. ungefär som kan hända i stereon vid jordfel, typ ett litet brum eller så. Det hörs inte när man spelar högt men man lägger märke till det vid låg volym.

Är detta något man får räkna med vid billiga mp3 eller är något galet?

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte det låter ok, även sämre spelare brukar ha 80-85db störavstånd och då hör man minsann inget brum. Samtidigt får man väga det mot hur störande man uppfattar ljudet och risken att spelaren är defekt mot besväret att hålla på och reklamera. Själv skulle jag nog reklamerat den, om jag verkligen uppfattade det som ett störande brum och inte bara ett svagt elektriskt sus(typ på istället för av).

Min egen Samsung är knäpptyst, man hör tydligt på äldre inspelningar vilket bakgrundsbrus dom hade i tom proffsutrustning på den tiden aka 70-talet.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

Jag har hört av mig till importören får se vad de säger.. Börjar
de jävlas så har de har de gått på fel gubbe.. tur man läst juridik och vet sina rättigheter!

Ok för att specificera problemet lite.

Det är lite åt bruset när man söker på radio (nåja). Det är konstant och
således, ju högre man spelar musiken desto mindre hör man buzzet.

Går man i menyerna så hör man frekvensen ändras i takt med att man knappar mellan de olika valen.

Upplevde kom jag ihåg nu något liknande ljud på stereon som berodde på jordningen (drog jag ur antennkabeln ur tvn försvann surret)..

Är väldigt nyfiken på om någon knäcker vad problemet kan vara

Permalänk
Medlem

Det kan vara displayen som stör. Går den att stänga av?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Det kan vara displayen som stör. Går den att stänga av?

Den sätter på någon slags skärmsläckare efter några sekunder men går ej stänga
av.. Om vi ponerar att detta är felet. går det åtgärda isf?

Permalänk
Medlem

Det är nog tveksamt om det går att göra något. Skärmen behöver förmodligen skärmas av från övrig elektronik.
Men det kan ju mycket väl vara något annat fel.

Ändras ljudet på störningen när skärmsläckaren går igång?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Det är nog tveksamt om det går att göra något. Skärmen behöver förmodligen skärmas av från övrig elektronik.
Men det kan ju mycket väl vara något annat fel.

Ändras ljudet på störningen när skärmsläckaren går igång?

Nä den verkar inte vara beroende av det.. Däremot kan störljudet gå lite upp och ner i frekvens "av sig själv" hhhmmm