Vad för Rigg till F.E.A.R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Och då har jag ändå bra hårdvara, dom som sitter på 6600/X700/9800 kort lär ju knappt kunna spela det alls, någon med ett sådant kort som testat?

Visst går det. Jag kör med en nästan antik burk mätt i datortid, en XP1900, 9700P 512Mb och lirar i 1024x768 med allt på medium. Visst har jag ingen jättehög framerate och det hackar till rejält när man går runt hörn för första gången men det är helt klart spelbart, har kört demot massa gånger nu och lekt med den suveräna AIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mackan1989
vart kan man tanka F.E.A.R demot?? skulle vilja se hur mycket det laggade på min dator ;P

Fragzone , fileplanet tex.... Rekomenderar Fragzone.

Permalänk
Medlem
Permalänk

okej ska tanka det.

Permalänk
Hedersmedlem

här är den snabbaste nerladdningen jag kan hitta.

http://www.pcgameworld.com/downloads/file.php/id/6132/

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det flöt på bra med min lilla dator. Men kantutjämning är ett måste om det ska bli "snyggare". Fräckt spel, speciellt när den där lilla ungen dyker upp:) Kan inte bli bättre.

Permalänk
Medlem

Hmm :S... kunde spela med min dator, på medium/high utan filter och sånt. Flöt helt ok.

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TubularBoy
Jag tyckte det flöt på bra med min lilla dator. Men kantutjämning är ett måste om det ska bli "snyggare". Fräckt spel, speciellt när den där lilla ungen dyker upp:) Kan inte bli bättre.

Förlorade en del ammo där.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

jag har tänkt köpa en dator och jag har tänkte ha

AMD 64 3000+
1GB ram 400mhz
vet inte vilket GK jag ska ha men vad skulle man behöva med dom här ovanför?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Förlorade en del ammo där.

Haha. Tror dock inte att man kan skada den, har sett demot innan:)
Men effekten av en spökunge är så cool. Gillar sånt skarpt. Verkar inte heller lika enformigt som doom3 och det uppskattar vi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Visst går det. Jag kör med en nästan antik burk mätt i datortid, en XP1900, 9700P 512Mb och lirar i 1024x768 med allt på medium. Visst har jag ingen jättehög framerate och det hackar till rejält när man går runt hörn för första gången men det är helt klart spelbart, har kört demot massa gånger nu och lekt med den suveräna AIn

Går det så bra ändå. Det finns ju väldigt många inställningar för detalj-nivå så sänker man det kanske det flyter på bättre.

EDIT: efter att ha kollat igenom alla 27 menyer med prestanda/bildkvalité relaterade alternativ så hittade jag ett alternativ för att visa fler objekt och det verkar funka bra, banan känns inte alls lika detaljlös längre.

Soft shadows å andra sidan var en väldig besvikelse, prestanda-mässigt var det inga problem men det var väldigt fult, fanns ingenting som kan beskrivas som "soft". Istället för en skarp svart kant på skuggorna så var det en skarp svart kant, sedan en skarp mörkgrå kant och till sist en skarp ljusgrå kant. såg sämre ut än dom vandliga skuggorna (som f.ö är fula) framförallt på nära håll, på längre avstånd såg det ibland ut som om bilden var suddig/ofokuserad.

hittade dom officiella systemkraven:

Citat:

F.E.A.R. System Requirements Announced
8.2.05
The final system requirements for F.E.A.R. have been announced:

MINIMUM SYSTEM REQUIRED
· Windows® XP or 2000 with latest service pack installed
· DirectX® 9.0c (April Edition) (included)
· Pentium® 4 1.7 GHz or equivalent processor
· 512 MB of RAM
· 64 MB GeForceâ„¢ 4 Ti or ATI® Radeon® 9600 or equivalent with hardware T&L and pixel shader support
· 5.0 GB free Hard Drive Space for installation
· 4x CD-ROM drive (for Director's Edition, this will have to be DVD-ROM)
· 16-bit DirectX® 9.0 compliant sound card with support for EAX™ 2.0
· Internet Connection Required
· Mouse
· Keyboard

RECOMMENDED HARDWARE
·Pentium® 4 3.0 GHz or equivalent processor
·1 GB RAM
·A 256 MB Radeon® 9800 Pro or equivalent DirectX® 9 compliant video car with hardware T&L and pixel shader 2.0 support

SUPPORTED CHIPSETS
Nvidia GeForce™ 4Ti, GeForce™ FX 5900, FX 5900 Ultra, 6800, 6800 GT, 6800 Ultra
ATI® Radeon® 9600, 9600 Pro, 9600 XT, 9700, 9700 Pro, 9800 Pro, x700 XT, x800 XT, x850 XT

GFFX 5800 och lägre stödjs inte, konstigt att dröjt så här länge för utvecklare att sluta stödja FX-korten. Var är GF6600GT föresten?

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jehuty
jag har tänkt köpa en dator och jag har tänkte ha

AMD 64 3000+
1GB ram 400mhz
vet inte vilket GK jag ska ha men vad skulle man behöva med dom här ovanför?

Ett X800XL ger mest för pengarna och duger fint för alla nya spel.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag körde F.E.A.R demot på min 2000 mhz, 768 mb ram och gf3 500 TI och det flöt på hur bra som helst!

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Hedersmedlem

Pilla lite med grafikinställningaran får du se.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FlygandeFinken
Jag körde F.E.A.R demot på min 2000 mhz, 768 mb ram och gf3 500 TI och det flöt på hur bra som helst!

Kanske beror på att ditt grafikkort är "något" gammalt och inte stöjder hälften av allt "eye candy" bara en tanke från min sida:D

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem

Jag körde spelet på max i 1024x768 och fick ett mycket bra flyt (80-120fps)
Men, det hackade till lite då och då, men det beror väl på att drivisarna inte är optimerade ännu eller nått.

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk

Jag har inga problem med spelet på min dator. Det går faktiskt riktigt bra. Snyggt är det också tycker jag. Får lite Half life 2 vibbar av spelet. Med min rigg så går det alldeles utmärkt. Grafikkort kortet är lite lite klockat men inte mycket.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av netbomber
Jag har inga problem med spelet på min dator. Det går faktiskt riktigt bra. Snyggt är det också tycker jag. Får lite Half life 2 vibbar av spelet. Med min rigg så går det alldeles utmärkt. Grafikkort kortet är lite lite klockat men inte mycket.

Fick inte du också det där irriterade små hacket då och då?

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Medlem

Det flöt överlag på rätt så bra på min dator med ca 45-100fps. Men ofta när man går runt ett hörn eller när något speciellt ska hända så hackar det till ganska rejält. Jag körde 1280x960 med 2xAA och 4XAF och det mesta på Maximum/High. Fick sänka endel till medium. Vad är det som orsakar hacken? Cpu, ram eller grafikkortet eller något annat?

se sign för sys.

Permalänk
Medlem

Tror att det är ganska många buggar till demot än, kommer nog flyta mycket bättre när det släpps och kanske lite nya drivisar till kortet med så ska den nog gå bra.

/Kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk

nej än så länge har jag inte märkt av nå lagg eller ryck. Spelar fin fint här.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av netbomber
nej än så länge har jag inte märkt av nå lagg eller ryck. Spelar fin fint här.

Ungefär samma här, men mitt ljud brusar som shit!!

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelk
Det flöt överlag på rätt så bra på min dator med ca 45-100fps. Men ofta när man går runt ett hörn eller när något speciellt ska hända så hackar det till ganska rejält. Jag körde 1280x960 med 2xAA och 4XAF och det mesta på Maximum/High. Fick sänka endel till medium. Vad är det som orsakar hacken? Cpu, ram eller grafikkortet eller något annat?

se sign för sys.

Det är något prob med ATi baserade kort vad jag vet, det skall fixas till releasen iaf.

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Avstängd

mitt flöt bra hade det mesta på maximum på grafik korter och cpu var det mesta medium, körde på 1024*768 lät spelet själv avgöra inställningarna och då flöt det bäst! fast en vassare cpu hade nog varit bättre sitter just för tillfället med en 2.4 ghz celeron d och hade det itne varit för 2gb ram så tror jag att speladent hade blivit lidande för när jag lirar så ligger nyttjandet på 1.2 gb av ram minnet. roligt spel längtar tills det kommer ut! ingen som hört när stalker demon kommer då?

en fråga till er alla hur kollar ni fps i alla tänkbara spel?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
mitt flöt bra hade det mesta på maximum på grafik korter och cpu var det mesta medium, körde på 1024*768 lät spelet själv avgöra inställningarna och då flöt det bäst! fast en vassare cpu hade nog varit bättre sitter just för tillfället med en 2.4 ghz celeron d och hade det itne varit för 2gb ram så tror jag att speladent hade blivit lidande för när jag lirar så ligger nyttjandet på 1.2 gb av ram minnet. roligt spel längtar tills det kommer ut! ingen som hört när stalker demon kommer då?

en fråga till er alla hur kollar ni fps i alla tänkbara spel?

Jag ser mina FPS med hjälp utav Omega drivrutinen till mitt graffe, annars kan du använda fraps.

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk

så X800PRO PCI-E (hr inget agp på mobot bara PCI-E) +1gb ram till då?

då bör man klara kommade spel som unreal 3 osv också då

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Avstängd

jag har inga problem å spela F.E.A.R med inställningarna /Cpu Maximum /graffe.High=) upplösning=1024....JA ska lätt ha spelet när det kommer =P........Ja kan inte ha BF2 på min dator det spelet laggar i sönder min dator T.om med lägsta graffen på det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Här har vi suttit det senaste året och klagat på att det inte finns några spel som använder high-end korten fullt ut

Jag spelade i 1024 med 2xAA och det gick bra bortsett från hackande när man kollar runt ett hörn för första gången. När jag först laddade ner MP betan körde jag 1600*1200 i tron om det skulle gå ungefär lika bra som Doom3 i samma inställningar, det gjorde det ju inte, det blev världens laggfest i uppskattningsvis 20FPS. Det är verkligen ett extremt krävande spel och även om det är snyggare än t.ex doom3 och Far Cry så är det inte tillräckligt snyggt med tanke på vad som krävs av hårdvaran. Och då har jag ändå bra hårdvara, dom som sitter på 6600/X700/9800 kort lär ju knappt kunna spela det alls, någon med ett sådant kort som testat?

Vill man köra riktigt höga inställningar så räcker inte ens ett 7800GTX: http://www.firingsquad.com/hardware/fear_beta_performance/
(testet är av MP betan och INTE det ny släppta demot)

jag har testat demot, och jag drog ner på medium på vissa inställningar, tex shadowdetail och sådant som jag i stridens hetta inte tänker på. Körde i 1024*768 också, funkade helbra.

Visa signatur

Iron Maiden, Ullevi 9/7 -05, ståplats framme vid scenen, JAG VAR DÄR

Permalänk

säger som du vickevirre, flöt på hur bra som helst även här.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

Det gick helt okej på min burk även fast jag inte kunde maxxa fullt ut, men skuggor och ljuset gilla inte mitt 9700PRO kort alls så de fick man tagga ner på.

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III