Permalänk

Tokhastigheter i början av tankning

Undrar om nån där ute kan förklara varför man ibland får sånna snuskiga hastigheter precis i början av en tankning. Jag har uppmätt 4-5 mbit in, men t.ex. nu när jag började tanka demot av Dungeon Siege 2 så låg den på 14 MBYTE/s sedan sjunker hastigheten ganska snabbt och nån halv minut senare ligger jag på ungefär 500 kb/s.
Ibörjan trodde jag att detta bara var nåt buggigt fel hos windows, men likt förbannat så står det att jag har tankat en hel del.
Som nu, under dom ca 2 sek som jag hade 14 MBYTE/s så fick jag ner ca 30 mb.

Nån vänlig själ där ute som känner sig manad att berätta vad detta beror på ?

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Sötast

Vilket program använder du? vissa program tar en del tid att ansluta helt, t.ex DAP där den ska ha 4 connections, dock så börjar den tanka så fort den har connectat på första men statistiken visas inte förräns alla 4 (eller hur många man har valt) har connectat!

Permalänk

Nej, kör ingen nerladdnings accelerator. Kör Firefox inbyggda.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

var det inte en tråd om detta nyss?

iallfall så stämmer inte den hastigheten du får i början för fem öre .

Permalänk
Hedersmedlem

Den börjar tanka direkt när du klickar en länk. Ju längre du har öppna/spara-fönstret öppet, desto fortare visar den i början.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Den börjar tanka direkt när du klickar en länk. Ju längre du har öppna/spara-fönstret öppet, desto fortare visar den i början.
http://exscape.org/swec/driver.PNG

Aha k, men fortfarande hade jag 30 mb på bara nån sekund, och så länge hade jag inte öppna spara fönstret uppe.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Hedersmedlem

Du hade inte tankat på den filen tidigare då, så att den fortsatte?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Du hade inte tankat på den filen tidigare då, så att den fortsatte?

nope

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

har hänt samma sak..

Visa signatur

*Max klock* *superPI:16.422*
e6300@3500mhz 1:1
2x 1gbA-data 6400 @ fsb500

Permalänk
Medlem

hastigehten räknas nog ut med antalet nertagna byte och filens totala storlek.
Detta gör att i början så får du ett betydligt högre värde än den egentliga hastigheten.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

På bilden nedan kan man se att Firefox rapporterar att filen laddas med 5606 kB/s, men DUMeter avslöjar att nedladdningen aldrig gått snabbare än strax över 1 MB/s. Om man vill hålla koll på hur snabbt man i verkligheten laddar kan det alltså vara bra att använda sig av ett program som håller koll på detta, som DUMeter här i exemplet.

(klicka för större bild)