Permalänk
Medlem

Väldigt vackert slutresultat!Skulle kunna tänka mig att köpa den om det inte vore för att jag vill göra/bygga liknande projekt själv.

Permalänk
Avstängd

fint som snus!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mataten
Väldigt vackert slutresultat!Skulle kunna tänka mig att köpa den om det inte vore för att jag vill göra/bygga liknande projekt själv.

Och naturligtvis det faktum att den inte är till salu...

Nu har jag varit och tiggt en spillbit solfilm, så att displayen smälter in lite bättre.
Men jag har inte fått den att fungera under MythTV ännu. Nåja, jag vet att den är rätt kopplad, så det är väl en tids- (och kompetens-) fråga.

Inget ljud har jag heller, men TV-programmen har jag fått in. Bara att leta rätt på rätt drivisar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

snyggt, riktigt najs

du skulle inte kunna dela med dig av artieklnummer och inköpsställena till delarna till kabeln? Syftar främst på delen som sätts i datorn, skrivarkontakten.

Permalänk
Medlem

Tjofräs!

Nu är burken igång. Valet (efter mången gråt och tandagnisslan) föll till slut på Ubuntu Edgy Efte (6.10). Med installationen från alternativ-cdn, kunde jag enkelt följa instruktionerna här.

Mitt trådlösa nätverkskort hittades på direkten och genom att ange SSID och WEP-nyckel, var det bara att köra.

MythTV 0.20 är installerat och min son kollar just på en Bamse-DVD.

Jag märkte att kvaliteten på live- och inspelad TV var sisådär, men jag tror jag har löst det genom att ändra inställningarna, framförallt upplösningen från 480x480 till 720x576.

Bilden är något för stor för TV-rutan, men jag ska se om det går att ordna med inställningarna på något sätt.

PLED-skärmen fungerar inte.
Det visade sig att parallellporten på Epia bara levererar 3.3V. Displayen kräver 5V. Någon med elektronikkunskaper som kan hjälpa till? Jag fundera på en krets som matas med 5V, tar emot 3.3V-signalerna och sedan förstärker dem till 5V. Det borde inte vara så komplicerat, men det kräver mer än jag har lust att lägga ner på det. Dock hade det varit schysst med åtminstone en klocka på framsidan. Det saknas nu när videon är borta...

Lite mer mekande lär det bli. Bl a ska jag se om det går att använda bara en fjärrkontroll och den där IR-blastern man kopplar in i TVn. Kräver dock lite handpåläggning i LIRC.

Det sköna är att den är på plats och fungerar. Men vilken resa det har varit...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

strömmatningen matar du via USB porten. Finnt ingne parallellport för PC som levererar 5 volt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men jag har ju fixat strömmatning från en Molex. Och det funkar i en vanlig stationär PC...

Här har jag läst om problemet.
http://www.mythtv.org/wiki/index.php/LCD_-_HD44780_Parallel_P...

Nu har jag i alla fall beställt ett gäng 4504-kretsar, så får vi se vad som händer.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Jasså du menar så. trodde du menade att du försökte strömmata den via parallellporten..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Själv är man mannen med idéerna som aldrig får dom utförda..

Imponerade slutresultat, vakert..
Jag vill också vara en händig man... (inte som Per Gessle)

Bra jobbat, starkt av dig att inte ge upp på vägen.. Brukar bli ett liggande projekt när man möter så många motgångar, men du stod ut!.. samt du var lite innovativ! me like..

Visa signatur

//xrg

Permalänk
Medlem

väldigt fint slutresultat måste jag säga, undrar bara varför du inte lagt upp den i galleriet?