Finns det nått spel som har sådan handling så man verkligen blir frälst?

Permalänk
Medlem

Finns det nått spel som har sådan handling så man verkligen blir frälst?

Sitter och funderar på dagens spel (och några av gårdagens) och dess handling. Det mesta spelen verkar ju bara vara ett "vi har bättre grafik- fysikmotor än alla andra, köp vårat spel" -grej. Finns det idag nått spel som har handling, bra handling, en handling som gör att man tappar hakan från början till slutet, har dock svårt att tro detta, men hoppas går ju.

Spelet jag lirade senast var terminator: dawn of fate, och jag måste säga att detta lirade jag nonstop tills det var varvat (var inte så många speltimmar, 12 kanske, vilket var synd). Detta spel fick mig verkligen att tappa hakan, men troligen för att jag är en äkta james cameron fan.

Så, tipsa gärna om spel som har en handling som man bara kan älska, spelar ingen roll till vilken plattform det är eller vilken typ av spel det är. FF serien behöver ni inte nämna, testade 7:an, men hade svårt att tycka om det på det där "speciella" sättet, föresten, nu när jag tänker efter, vi kan skippa hela RPG biten om det inte är ett EXTREMT bra spel.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Måste ändå säga Final Fantasy serien

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Silent Hill 1-4
Resident Evil 0-4
Fatal Frame (aka) Project Zero 1-2
KoToR 1
Operation Flashpoint - plus exp
Fallout 1-2 plus Tactics
Dues Ex
Grim Fandango
Theif 1-3

Nu försökte jag hålla mig borta från RPG spel
Några jag tycker du kan spela ändå;
Secret of Mana - Snes
Chrono Triggers -Snes
Zelda - hela serien
Breath of Fire III

Permalänk
Medlem

Fallout 2 och Baldur's gate 2 är, som i de flesta trådar, helt överlägsna. Vill man ha story är det rollspel man ska spela, så är det bara.

Anachronox är riktigt trevligt faktiskt, riktigt frisk fläkt. Det lite tråkiga är att stridssystemet är rätt tråkigt.

Morrowind är inte så dumt, men där får man leta upp det mesta av
handlingen själv i böcker och sånt.

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk

Grim Fandango slår det mest i historieberättning.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Homeworld 1 om man gillar rymden. Jävligt bra känsla i storyn.
Homeworld: Cataclysm är väl ok, inte lika bra story som ettan.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Mafia, för fan. Mafia!

Permalänk
Medlem

Deus Ex och System Shock 2

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

Många bra är redan nämnda, men jag blir förvånad över att det (för mig i alla fall) bästa spelet alla kategorier inte är nämnt:

Outcast!

Installera, spela och sugs in i en helt annan värld.

Ta gärna i titt på denna tråden för lite mer info och screens från spelet.

Edit: Äh va fasen, screensen kommer här också;)

Motozaar:

Okaar:

Okasankaar:

Shamazaar:

Talanzaar:

Cutter "Ulukai" Slade

(Om någon som läser tråden råkar ha DVD-utgåvan av Outcast, så köper jag den mer en gärna! PM:a mig!)

Permalänk

Lemmings.....nej skämt å sido, jag sätter min röst på Civilization serien.

Permalänk

Xenogears och Metal Gear Solid 1 och 2 slår allt jag någonsin har spelat

Permalänk

Max payne 1 och 2
Final fantasy serien

Måste nog och säga Knights Of the Old Republic 1 och 2
Det är handling i det.

Annars så söker jag samma sak börja bli mäktig less på FPS/strategi .
fick illafall hem silent hill 3-4 för någon dag sen.
Blir att lira sen jag kommer hem från
ÖSTERSUND PARTY!

Permalänk

Det första som hoppar upp i skallen är ju Grim Fandango... fantastiskt spel.

Permalänk
Medlem

Deus Ex.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Star wars: Knights of the old Republic och Mafia.

Visa signatur

"If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to stort it out themselves." -- Douglas Adams

Permalänk
Medlem

outcast äger hårt !

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Deus Ex
Mafia
Max Payne

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Max Payne 1&2

COUNTERSTRIKE ha ha ha

Permalänk
Medlem

Mafia, The legend of Zelda ocarina of time, majoras mask, wind waker.

Visa signatur

E8400 3.0GHz, Asus Maximus Formula iX38 , 4gb ram. Asus x1950pro. Antec P180 . 950gb space.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog föreslå nått av FF-spelen, dom har bra handlig, men jag är ju inte först med att säga det.. Så jag föreslår Star Wars: Republic Commando, det tycker jag var ett roligt spel med handlig som flätar ihop storyn från filmerna rätt fint.. tillsammans med ett skönt gameplay.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk

Jag må vara tråkig men HalfLife. Framför allt ettan

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Lånade silent hill 4 av en kompis, och detta verkar ju lite coolt, iaf efter att man kommit ur rummet så man slipper FPS spelstilen.

Knights of the old republic har jag också, lite trist bara att jag inte har kvar savsen, försvann när jag chippade och tryckte i en större HD, men r väll bara att börja från början.

Många av spelen ni nämt har jag lirat och klarat, men nått spel här och där verkade rätt fräckt.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Hela första KOTOR och halva 2:an, VtM:Bloodlines, Half-Life.

Permalänk
Medlem

Deus Ex
Half-Life
Grim Fandango

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Silent Hill 1.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pirateKING
Xenogears och Metal Gear Solid 1 och 2 slår allt jag någonsin har spelat

Håller fult med om Xenogears är det något spel som har grym story så är det de spelet Helt underbar synd bara att Xenosaga serien inte följer exakt samma klass men inte dålig heller.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosnos
Deus Ex och System Shock 2

Sen så tycker jag även dessa är riktigt sköna:
Resident Evil (Zero, 1, 2, 3, 4 & Code Veronica)
Max Payne (1 & 2)
Silent Hill (1, 2 & 3)
Mafia