Felmeddelanden och ruta om att datorn ska startas om. Måste Windows ominstalleras?

Permalänk
Medlem

Felmeddelanden och ruta om att datorn ska startas om. Måste Windows ominstalleras?

hej jag har ett litet problem jag tror att mitt register har blivit förstörd..

började med några felmeddelanden och sen kom det upp en ruta där det stod att min dator skulle startas om men jag fixade det med en cmd => shutdown -a sen så tröck jag fram aktivitetshanteraren och där är verkar allt vara förstört, trycker jag fram aktivitetshanteraren så står det under flikarna Processer och användarnamn: (okänt)..

jag tänkte att det måste ju ordna sig med en systemåterställning men trycker jag på att på iconen för systestemåterställning så står det "Du har inte tillräcklig behörighet för att återställa systemet." och nånting om att jag ska kontakta administratören.. dock är det ju jag som är administratören över datorn och jag har inte haft problem med att göra systemåterställningar förut på datorn...

om det nu är registret som spökar måste jag då formatera och installera windows på nytt eller finns det nått program eller dyligt som kan ordna upp det hela igen?

tacksam för seriösa svar

Permalänk
Medlem

Felsäkert läge? Virus scanna... Spyware scanna... Mmm.. skumt fel.

Permalänk
Hedersmedlem

*topic redigerad*