Permalänk
Relik 📜

Problem med VF700AlCu

Jag har problem med min VF700.

Det verkar som om kylaren får dålig kontakt med GPU:n.

Exempel:
Laddade ner ATiTool för att kunna maxa grafikkortet samtidigt som jag har temperaturmätaren uppe..

Tempen hoppar genast till 65+ grader (12V på kylaren).
Redan det känns högt, för idag är det rätt svalt på mitt rum.

Om jag "håller" fönstret med artifact-scannen ("flyttar") så pausas den, och tempen sjunker till 58-59 direkt. Direkt när jag släpper rutan flyger den upp igen.

Har testat med både min gamla ArticSilverpasta, kreditkort och hela kalaset, samt AS5, både med "plupp" i mitten som man pressar ut med kylaren (det jag har nu), och smeta ut jämt med kreditkort..

Tempskillnaden är liten, och problemet är det samma..

Kan tillägga att jag tror inte det är fel pås ensorn, den har funkat förut. Dessutom hänger sig BF2 eftr en stunds spelande, vilket det INTE gör om jag underklockar eller kör med en bordsfläkt in i datorn..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jaa du, kreditkort ska du inte smeta ut med då iallafall, bra att du gjort rätt senaste gången...du kan ju pröva med att ta bort shimmen runt coren (på egen risk förstås) för att få maximal kontakt, var försiktigt med trycken på coren sen bara.

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2.4GHz Core 2 Duo, X25-M 160 GB

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toffelmannen
Jaa du, kreditkort ska du inte smeta ut med då iallafall, bra att du gjort rätt senaste gången...du kan ju pröva med att ta bort shimmen runt coren (på egen risk förstås) för att få maximal kontakt, var försiktigt med trycken på coren sen bara.

Gamla goa AS skulle man ju smeta med kreditkort.. Har som sagt var provat alla metoder, och det hjälper skit.

Börjar fundera på att lämna in en motion om sommarens avskaffande.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Men testa med att ta bort shimmen om du är så villig att få till grafikkort svalt...fortfarande på egen risk förstås (för att ingen ska kunna gnälla på mig om nåt går fel)

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2.4GHz Core 2 Duo, X25-M 160 GB

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toffelmannen
Men testa med att ta bort shimmen om du är så villig att få till grafikkort svalt...fortfarande på egen risk förstås (för att ingen ska kunna gnälla på mig om nåt går fel)

Handlar inte om att få det svalt av pricip, utan att slippa att grafikkrävande saker hänger sig pga överhettning..

Får se om jag vågar ge mig på det, annars får det väl vara :/

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S