Permalänk
Medlem

Telia har inte dödat min uppkoppling på vad äre nu... ehm ett år prick, så jag är nöjd, jag kör Telia 8000 dock.

Permalänk
Medlem

"Telia"

Varför väljer jag Telia? Telia pingar bättre än BBB i spel, såvida man inte ber supporten hos BBB att stänga av pingfiltret men enda nackdelen är att linan kan bli instabil, med Telia så behöver du inte göra detta och kan fortsätta ha stabil uppkoppling.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag hade oxo valt Telia, dock bytade jag till BBB idag.
Men det endast på grund av att jag bor över 4000m ifrån min telestation och då vägrar Telia ge mig 8/1, men BBB gjorde det så jag får 6/1 istället för 2/0.4 hos telia

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isecore
Att försöka hitta det "bästa" ADSL-abbonemanget är som att försöka hitta det bästa äpplet.

DSL är så himla opålitligt så det finns minst lika många som har problem som de som inte har några problem alls. Detta gäller oavsett leverantör. Har man tur och får en någorlunda pålitlig uppkoppling ska man vara glad, men Telia kan strula precis lika mycket som BBB, och vice versa.

DSL i sig är nog inte så opålitligt, handlar snarare om att operatörerna pressar för mycket, tar emot för många beställningar på en gång och gör dåliga jobb. Typ som att dom lyckades kortsluta vår telefonlina i telestationen, borde dom inte göra det till en rutin att alltid ringa och kolla så att linan funkar när dom nyss pilat med den? Det tutade upptaget när man ringde till oss, i en halv vecka..

Det är nog mer så att det är mindre som kan gå fel vid en installation av ethernet

Permalänk
Medlem

Jag har kört både Telia 0.5Mbit och BBBs 10Mbit, där emellan är de ju ganska dött lopp. Har/hade inga problem alls med någon av dom. Iofs kunde man i princip köra 0,5Mbit på stenledningar men de hör ju inte hit.

Väljer BBB av den enkla anledningen att priset är bättre och att jag är emot Telias företagspolitik

Permalänk
Medlem

Röstar inte för jag har inte haft BBB själv (hadde Bostream en gång men dom strulade till det nått grymt när jag bytte telenummer).
Men jag har Telai nu och är nöjd med dom, inga jobbiga avbrott och utlovad hastighet.
Har i för sig hört att folk har haft problem med Telia för dom har tagigt in för många kunder på en station utan att bygga ut den vilker resulterade i lägre hastigheter en utlovat.

Permalänk

Jag har BBB 24/1 men jag skulle vilja ha Telia istället.
När vi skaffade BBB så gjorde vi det pga den korta bindningstiden.

Permalänk
Medlem

jag har telia 24mbit och de funkar utmärkt. har inte strulat en ända gång. har stabila pingtider samt min server trivs med uppkopplingen.

Permalänk
Medlem

Telia tveklöst, alla som säger annat är fanboys

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk

har haft nu bostreams/bbb? 8/1 tjänt och det har kanske varit nere 2 gånger på 2 år. Så det är stabilt här hemma.

Men sen så förstår jag inte hur Telia och Glocalnet kan ge mig 24mbit medans bbb inte kan det. Så det blir väl att byta till Telia;)

Det var någon som sa att Telia har en gräns på max nerladding, har de det?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
har haft nu bostreams/bbb? 8/1 tjänt och det har kanske varit nere 2 gånger på 2 år. Så det är stabilt här hemma.

Men sen så förstår jag inte hur Telia och Glocalnet kan ge mig 24mbit medans bbb inte kan det. Så det blir väl att byta till Telia;)

Det var någon som sa att Telia har en gräns på max nerladding, har de det?

Nope. Ingen gräns hos Telia.

Permalänk
Medlem

TELIA SU*** och är totalt fu**** **

det laggar tex om man spelar 2 st cs samtidigt och har minsta lilla annat program igång tex irc *lol

Visa signatur

: i7 950 @ 4,2Ghz | 1,296V : 12 GB @ 1600MHz : x58a-Ud3r Rev 2.0 (FE) : 470 GTX @ 880/1760/1800 | 1,212V : OCZ 700W : Cooling - 360 rad, Zalman reserator 1 plus :

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p0NTAh
TELIA SU*** och är totalt fu**** **

det laggar tex om man spelar 2 st cs samtidigt och har minsta lilla annat program igång tex irc *lol

haha, nej

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degeneration
Nope. Ingen gräns hos Telia.

oki doki. Då tar man och beställer det.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

omd du ska köra med standard noob ratsen så ska det nog gå bra men om du ska lira me dem "officiella" så går det inte att ha en server på 1 mbit upp lina

Permalänk
Medlem

Telia, helt klart. Stabilare och bättre support.

Jag hade Telia ADSL förut, har BBB 10Mbit/s nu. Telia är helt klart bättre.

p0NTAh: Men omg plz lol wtf pingisrack, IRC är dessutom inte ens ett program, utan ett protokoll.

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk

konstig fråga då säkerligen inte alla 237 röstande haft båda två leverantörerna.

Permalänk
Medlem

Funderar lite smått på att byta till BBB pga att man får 5 ip adresser.... hade vatt skönt om alla kunde få en egen extern ip adress men vet inte om man vågar byta :S

Permalänk
Medlem

Drar upp tråden lite igen för att få mera röster..

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem

Skulle vilja säga telia. Och det är inte för att jag själv har det. Jag valde det efter att ha läst om alla problem med BBB på detta forum.

Har en kompis som har bbb 24/1 och det går ner varenda kväll, ibland flera gånger. En annan kompis har bbb 8/1 och det går ner en gång i timmen precis..

Mitt har aldrig gått ner vad jag har märkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p0NTAh
TELIA SU*** och är totalt fu**** **

det laggar tex om man spelar 2 st cs samtidigt och har minsta lilla annat program igång tex irc *lol

och vad sitter du på då 0.2Mbit?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Screenshot från cs server jag slände upp för en stund sedan, telia 24/1

Får man väl se som ganska hyffsat?

Permalänk

Jag har haft Telia ett bra tag nu, närmare bestämt ca 4 år om jag inte minns fel. Jag hade först 0.5 Mbit som var standardhastigheten när Telia först började med ADSL "back in the days". Senare uppgraderades det till 8 Mbit och så fort min basstation är fixad ska jag höja till 24 Mbit.

Under dessa år har jag haft ca 2 avbrott som varade max ett par timmar. Jag är jävligt nöjd med Telia och betalar gladeligen 389kr/mån för 8 MBit. Det är riktigt skönt att ha en uppkoppling som bara fungerar och aldrig strular. Det är värt en hel del för mig.

Permalänk
Medlem

Hade Telia i typ 5 år, och har haft BBB i 2 snart. I stabilitet och pingtider etc så måste jag nog ge Telia cred, men i allt annat så går det till BBB. För övrigt är min uppkoppling från BBB stabil, och pingtiderna är bra. Men i det stora hela så är det ytterst få som har en stabil uppkoppling levererad av BBB, så då vinner nog Telia. Men av egen erfarenhet och tur så vinner BBB

Permalänk
Medlem

Min åsikt:
Telia - stabilare och dyrare
BBB - mindre stabilt men billigare

Vote: Telia då jag tycker att det extra stabiliteten är värt de extra pengarna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weestman
Drar upp tråden lite igen för att få mera röster..

Då kontrar jag med att avsluta den och hänvisa till §4 i våra regler - http://forum.sweclockers.com/regler.php#4

*Tråd låst*

Visa signatur