Varning! Trust ritbord och drivrutiner till x64

Permalänk
Medlem

Varning! Trust ritbord och drivrutiner till x64

Jag tänkte bara upplysa folk här om att Trust inte plannerar att släppa några drivrutiner till Windows XP x64 till sina ritbord.
Jag skickade iväg följande mail till dem:

"Do you have a driver for Windows XP Professional x64?
If not are you planning on releasing one?

Thank's in advance"

Och fick följande som svar:

"Dear Customer,

this tablet is not supported by the 64 bit platforms. No driver updates
are
planned.

Kind regards"

Så om ni går i tankarna och vill köpa ett ritbord och använda under Windows XP x64 så bör ni leta någon annanstans.

Edit/ Ritbordet jag har är ett Wireless Scroll Tablet 1200-V2 /Edit

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Trust är ju inte direkt kända för sina kvalitetsprodukter.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Nä men produkten ifråga är faktiskt riktigt bra så det är synd är att de inte kan lägga ut en drivare till XP x64...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

Ingen vidare kvalitet om de inte tänker utveckla produkten till nya OS

Permalänk
Medlem

Om man har råd med ett x64 system så borde man ha råd med Wacom!

Permalänk
Medlem

Har du kollat vad ett ritbord från Wacom kostar?
6000:- för ett A4, känns inte riktigt som jag har råd med det tyvärr...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Japp, jag sålde precis mitt Digitizer 2 (gammalt Wacom) och skall snart sälja min Intuos2 och uppgradera till en Intuos3. Jag kan däremot inte med A4, det är alldeles för stort för mig. A5 tycker jag är lagom och det är inte så dyrt med tanke på vad man får tillbaka.

Permalänk
Medlem

Såg precis på Wacoms hemsida att dom inte har några drivrutiner (till Intuos2 och Intuos3) ännu men det lär väll komma åtminstonde...
Jag hittade ett Wacom Intuos3 A5 för 3295:- på JME någon som vet om det finns bättre pris än så någon annan stans (kollade med Buggy)?

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Om ni ska köpa ritbord, köp wacom (är man intresserad bör man satsa på wacom, enligt proffs)

Jag har själv varit på hjakt ett tag, beslöt mig att vänta tills intuos 2 blir lite billigare, men om man vill köpa nu råder jag bestämt att importera. i USA kostar de ca. 1/2-2/3 av priset i Sverige, i Tyskland något dyrare. Vet inte hur det är med andra europeiska länder, men av de jag sett är Sverige överlägset dyrast.

Bara ett tips från en intresserad <3

Permalänk
Medlem

http://dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010071690
http://www.webhallen.com/prod.php?id=34198

Under 4500kr, inte 6000kr. Köpte mitt ifrån webhallen innan jul för 4500kr.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset där fanns det lite mera humana priser.
Får bli ett sånt när jag får lite stålar till övers!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Intuos3-A6 kostar väl unser 2 lök?
Sen har ju Wacom billigare modeller som är bra dom oxå…
(Har ett gammalt Graphire2-A6 och det är inget fel på det som jag störs av.)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

A6 är nog lite i minsta laget för mej iallafall...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Vad i hela friden? Hur tusan kan Webhallen ta 3000kr för ett A5 Intuos3 och 4000kr för ett A5 Intuos2? Har de blandat ihop priserna? Jag får väl passa på att köpa direkt, kanske...

A6 duger inte till annat än fotoretuschering, förresten.